Ga naar inhoud

5 serie velgen op Z3


z3fan

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Enkele maanden geleden heb ik een setje velgen overgekocht (styling 32 15 inch) van een bekende.

Hij had de velgen onder zijn 5 serie (e39) zitten.

Op dat moment had ik mij nog nooit echt verdiept in ET waarde's en de breedte van de velg zelf, en ik ging er dus vanuit dat het geen probleem was.

Nu keek ik laatst in het instructie boekje en daar werd over 7Jx15 gesproken en over een ET waarde van 47.

De velgen zijn ook 7Jx15 maar hebben een ET waarde van 20. Ze komen er ook een heel klein beetje uit, wat ik er opzich wel mooi uit vind zien (gewoon apk goedgekeurd). Het enige probleem wat ik heb met de velgen is dat ik een beetje onbalans houd, zelfs als ze net gebalanceerd zijn (velgen zijn recht).Dit is de ene keer bij 80 en de andere keer weer bij 100. Ook verschil in wegdek speelt mee met de onbalans.

Nu is mijn vraag of het kwaad kan om met deze velgen rond te rijden i.v.m bijv. de lengte van de wielbouten en of de onbalans iets met de ET waarde te maken zou kunnen hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie reacties.

PS: Voor de gene die mij nog niet kennen, zie mijn voorstel topic in de member gallery ;)

aangepast door z3fan
Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@jojo bedankt voor je link.

@gsusivo Ze zijn inderdaad niet heel groot, maar naar mijn mening staan ze best mooi. Er zaten ook hele hoge banden op (225/60) maar die heb ik eraf laten halen omdat ze op waren. Nu zitten er 195/60 op, nog steeds redelijk hoog maar niet dat het lelijk wordt.

@sandere39 Bij meerdere bedrijven laten balanceren en die vertelde mij allemaal dat ze recht waren. Ik denk inderdaad ook dat ze gewoon heel gevoelig zijn omdat ze zover naar buiten staan, zowel voor spoorvorming als onbalans.

Maar de vraag is of het kwaad kan om hier mee rond te rijden..?

Link naar reactie

Ik zou op zoek gaan naar de breedset van de styling 32.

Deze heb ik ook (naderhand) aangeschaft via eBay.

Voorkant 7,5J (17") en achterkant 8,5J (17")

Een vriend van mij heeft nog een setje te koop dus mocht je interesse hebben, dan stuur me even een PM en dan breng ik jullie met elkaar in contact!

Link naar reactie

Ik zou op zoek gaan naar de breedset van de styling 32.

Deze heb ik ook (naderhand) aangeschaft via eBay.

Voorkant 7,5J (17") en achterkant 8,5J (17")

Een vriend van mij heeft nog een setje te koop dus mocht je interesse hebben, dan stuur me even een PM en dan breng ik jullie met elkaar in contact!

Bedankt voor je aanbod maar ik heb nog een andere set velgen liggen met nagenoeg nieuwe banden, dus daar ga ik eerst even op rijden voordat ik overga tot een nieuwe aankoop.

De velgen zoals hier besproken kon ik kwijt bij iemand met een E39, dus dat probleem is ook opgelost :)

Link naar reactie

Hoi,

Naafgat is afwijkend bij een e39 5 serie t.o.v. andere bmw modellen

74.1 t.o.v. 72.5 bij een z3.

Die velgen gaan dus niet goed passen!!!

Groeten Maarten

Hoi Maarten, wat dacht je van centreerringen, makkelijk verkrijgbaar en niet duur. Die vullen het verschil goed op. Waarschijnlijk heb je dan ook geen trilling meer. Gr, Raoul

Link naar reactie

Hoi Maarten, wat dacht je van centreerringen, makkelijk verkrijgbaar en niet duur. Die vullen het verschil goed op. Waarschijnlijk heb je dan ook geen trilling meer. Gr, Raoul

Was nog niet zo bekend met centreerringen, dus net even opgezocht en dat zou ook een goede oplossing zijn geweest. In iedergeval bedankt voor je tip, komt misschien in de toekomst nog is van pas ;)

Nog even voor de duidelijkheid; Het is toch erger om met een te hoge ET waarde rond te rijden dan met een te lage i.v.m de schokbreker?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.