Ga naar inhoud

Auto's bekrast


Aanbevolen berichten

6 APRIL 2005 - ZWOLLE - De beschadiging van ruim zestig - vooral grote en luxe - auto’s aan Herenweg en omgeving het afgelopen weekeinde is het zoveelste voorval in deze buurt, zo klagen bewoners. Sommigen stellen al voor om langs deze ‘wandelroute’ bewakingscamera’s op te hangen. Voorlopig zitten de autobezitters met een flinke schadepost. De gemiddelde schade per auto is zo’n 1000 tot 1500 euro. Totale schade ergens tussen de 60 - en 90.000 euro.

De tranen stonden sommige buurtbewoners zaterdagmorgen in de ogen. Van de Rhijnvis Feithlaan tot ver op de Herenweg kon de een na de ander de fikse schade opnemen aan zijn auto.

Een onverlaat heeft een letterlijk spoor van vernieling getrokken en had daarbij een nadrukkelijke voorkeur voor grote luxe auto’s.

Vanaf de trottoirzijde werden de auto’s de voorgaande nacht onder handen genomen. Met een scherp voorwerp werden diepe krassen aangebracht op motorkappen, deuren en kofferbakken. Een man die een kostbare BMW Z3 voor de deur had staan kon wel janken. ‘Die auto hebben ze echt helemaal bekrast’, zegt een buurtbewoner.

Zelf had hij twee auto’s voor de deur staan en ook die zitten nu onder de krassen. De buurtbewoner was vrijdagavond met zijn echtgenote uit eten geweest en zag bij thuiskomst een man verdacht rondscharrelen op de Herenweg. ‘Iedereen wijst al snel naar het asielzoekerscentrum, maar daar kwam die persoon niet vandaan. Laten we het erop houden dat het iemand was van een groep die de laatste tijd nogal in opspraak is.’

Die informatie heeft hij niet doorgegeven aan de politie. ‘Dan zit ik weer een halve dag op het bureau. Bovendien heb ik niet voor honderd procent zekerheid. Ik heb iemand zien rondscharrelen. Toen ik bij huis was, zag ik dat hij een straat inging. Toen hij dacht dat ik in huis was, kwam hij weer uit die straat. Nu denk ik: had ik maar beter op hem gelet. Maar ja, dat is achteraf praten.’

Ernstig teleurgesteld is de bewoner van de Herenweg in zijn medemens. ‘Je bent toch wel erg afgezakt als je op zo’n manier zo’n groot aantal auto’s beschadigt. Is dat uit frustratie of zo? Kunnen ze het niet hebben dat een ander een grote auto voor de deur heeft?’, wijst de buurtbewoner op de voorkeur van de vernieler voor grote luxe auto’s. ‘De kleine bakkies hebben ze ongemoeid gelaten.’.

Een bewoonster werd zaterdagmorgen door een buurvrouw attent gemaakt op de mega-vernieling in de buurt. Ze moest tot de ontdekking komen dat ook haar gezinsauto onder handen was genomen. ‘De politie reed hier zaterdagmorgen door de buurt om te vragen wie allemaal schade had opgelopen. Toen stond de teller al op zo’n 35 auto’s. Maandagmorgen gingen stadswachten de straat in om overal aangifteformulieren in de bus te gooien. Die wisten te vertellen dat er inmiddels al zestig auto’s met schade waren. Er zijn hier vaker problemen in de straat. Je kunt wel zeggen dat hier continu iets is. Er worden de laatste jaren veel fietsen gestolen en er zijn ook meer inbraken. En we wonen hier net zo fijn. Het is een prachtige buurt, maar hier word je triest van. Als je kijkt naar de krassen die in sommige auto’s zitten, lijkt het alsof ze er uitgebreid de tijd voor hebben genomen.

Hopelijk niet iemand van het forum? Wens je natuurlijk niemand :D

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Sorry hoor, misschien een beetje banaal...maar zet die gasten tegen de muur en afschieten met die hap. Over zinloos geweld gesproken.

Wat ik nog erger vind is dat als je zo iemand zou betrappen en je vuisten erop los laat, je hier in Nederland wordt bestraft voor mishandeling...ja sorry hoor is dat niet een beetje krom...? :D

Ik weet in ieder geval dat ik niet voor mezelf in zou staan op zo een moment. :rant:

Link naar reactie

De toonzetting van het bericht is zodaning dat ze de daders alleen maar aanmoedigen.

Ze hebben het bijvoorbeeld over de "kostbare Z3" en de eigenaar "kon wel janken". Precies wat de krassers voor ogen stond dus. Nog wat zinnetjes over de machteloze frustratie van de auto-bezitters erbij en het feestje is compleet.

Link naar reactie
Vrouw bekrast 42 auto's

Een 61-jarige Goudse is opgepakt wegens het bekrassen van 42 auto's die allemaal geparkeerd stonden aan de Prunuslaan in haar woonplaats.

De vrouw werd gisternacht aangehouden nadat zij op heterdaad was betrapt door een gedupeerde. De 35- jarige man zag hoe de Goudse zijn auto met een sleutel toetakelde. De eigenaar waarschuwde de politie. Sinds 1998 is 42 keer aangifte gedaan van vernieling aan auto's aan de Prunuslaan.[Telegraaf]

Het is vaak net niet wat je verwacht.

Link naar reactie

mannen, met de REPORT p_report.gif knop kunnen jullie dat soort uitspraken (zijn al verwijderd) direct bij me "aangeven" zodat ik ze kan verwijderen :lmao:

Link naar reactie
mannen, met de REPORT knop kunnen jullie dat soort uitspraken (zijn al verwijderd) direct bij me "aangeven" zodat ik ze kan verwijderen ;)

:lol: ???? :lmao: heb ik iets gemist?

Link naar reactie

Misschien heb je inderdaad een post gemist. Hoewel, eigenlijk heb je dan niets gemist, het was een uiterst vervelende reactie waar we niet op zitten te wachten, hier op het Forum. De post is inmiddels, terecht, verwijderd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.