Ga naar inhoud

VDO cruise control ingebouwd


gig

Aanbevolen berichten

Hoi,

Zal me eerst even voorstellen:

Mijn naam is Gig, ik heb sinds een jaar een Z3 1.8 montreal blue na een aantal jaren met veel plezier in een MX5 gereden te hebben (ja BMW mensen, die Mazda is ook echt een leuke probleemloze cabrio) Maar eerlijk is eerlijk de Z3 is toch 'wat meer auto' dan de MX5, zeker op de langere stukken. (vakantie en tourritjes)

Ik heb de auto just for fun en hij staat in de winter gestald mijn schuur waar ik gelukkig over voldoende ruimte beschik om ook fatsoenlijk te kunnen klussen aan de auto. Dat is voor mij een onderdeel van de hobby. Zo heb ik afgelopen winter een midden armleuning gemaakt en een elektrische kapbediening ingebouwd. Mazzeltje van een sloopauto via marktplaats. Complete set; pomp, switches, schakelaar etc. voor € 50,- leek me niet te duur. Inbouwen is goed te doen overigens, helemaal omdat ik m zelf uit de sloper kon halen.

Een grotere uitdaging was het inbouwen van een cruise control van VDO afgelopen weekend. (soms een voordeel als het niet echt cabrioweer is...) Gelukkig voorzien van een goede inbouwhandleiding, maar het is al met al toch een aardig klusje om alle draden en kabels goed en juist aangesloten te krijgen. (aansluitingen remlichtschakelaar maken, koppelingschakelaar inbouwen, extra bowdenkabel, enz.) Met name de draad van de speed sensor kon ik onder het dashboard nergens vinden (zwart/wit volgens de boekjes), dus heb ik m maar rechtstreeks uit de kofferbak gehaald. Ook het instellen van de switches is even uitzoeken, zijn er nl 12 die in de goede stand moeten staan. Afijn, na al het draden trekken en solderen (ja solderen, geen gepruts met kroonsteentjes ofzo) tijd voor een proefritje en het wonder geschiedde; de rechtervoet kon van het gaspedaal blijven........

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom hier Gig,

helemaal eens wat je over de MX 5 zegt, ook ik heb vele probleemloze en fijne kilometers ermee gehad/gereden.

Je bent al goed bezig geweest met de ZZZ wat staat er nu op de to do list :) verder nog vele fijne en veilige kilometers met de ZZZ

Link naar reactie

Hallo Gig,

Welkom op het forum, veel ple"zzz"ier met je Montreal Blauwe ZZZ. Een goede keuze.

Wellicht kun je wat foto's posten hier ? Zijn ze altijd gek op hier.

Je verhaal over de mx-5 kan ik ook beamen.

Uit welk deel van Drenthe kom je overigens ?

Link naar reactie

hallo Gig,

welkom hier, het inbouwen van cc in een 4cil. is inderdaad een behoorlijke klus, heb er enkele weken terug eens achter gevraagd

bij Ruud, na de uitleg er maar van afgezien, alvast mijn respect :clapping:

gr

Link naar reactie

Ik heb op dit moment geen 'to-do' lijstje meer, eerst maar eens kilometers maken deze zomer. (het zal toch wel een keer cabrioweer worden toch ??) Nog geen concrete plannen maar het is wel de bedoeling om met de Z3 op vakantie te gaan. Ik woon in de omgeving van Emmen en we rijden regelmatig richting het noorden, de waddenkust. Prachtige omgeving en goed rijden lang de dijkweggetjes. Vorig jaar nog even een weekendje rondje Texel gedaan, ook leuk.

Voor het inbouwen van zo'n cruisecontrol hoef je overigens echt geen raketgeleerde te zijn; gezond verstand, een beetje voorbereiden (forums lezen!) en je komt een heel eind.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.