Ga naar inhoud

BP Ultimate


Ivo

Aanbevolen berichten

BP kon natuurlijk niet achterblijven op Shell en heeft nu Ultimate benzine.

Wie heeft er ervaring?

Het is een echte 98 zo lees ik op de website van BP... dus geen 95/97 zoals V-power :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

V-Power Zou in Duitsland een hoger octaangehalte hebben dan in Nederland, 103/105.

Ik heb al wat discussies gelezen over V-Power, de meningen lopen ver uiteen.

Bij Kohl adviseerde Ze mij om de normale 98 te tanken.

Link naar reactie
V-Power Zou in Duitsland een hoger octaangehalte hebben dan in Nederland, 103/105.

Ik heb al wat discussies gelezen over V-Power, de meningen lopen ver uiteen.

Bij Kohl adviseerde Ze mij om de normale 98 te tanken.

Tja. Zelfs bij het lokale tankstation hier verkopen ze nu geen 98 meer. :foto:

Voor V-power (de naam alleen al) durven ze dan wel weer 1.36 per liter te vragen. Zoals iemand op bimmerforums laatst zei: In Europa is benzine als vloeibaar goud...

Link naar reactie

Wordt hier al een tijdje verkocht. Ultimate is hier 97 (UK).

Gebruik enkel Optimax (shell) is 98. Testen hebben uitgewezen, schonere verbranding, meer pk's en zuiniger verbruik. (EVO Magazine 2001). ZMCoupe was destijds een test model.

Nessamot

Link naar reactie
Wordt hier al een tijdje verkocht. Ultimate is hier 97 (UK).

Gebruik enkel Optimax (shell) is 98. Testen hebben uitgewezen, schonere verbranding, meer pk's en zuiniger verbruik. (EVO Magazine 2001). ZMCoupe was destijds een test model.

Nessamot

Thanx B)

Link naar reactie
V-Power Zou in Duitsland een hoger octaangehalte hebben dan in Nederland, 103/105.

Ik heb al wat discussies gelezen over V-Power, de meningen lopen ver uiteen.

Bij Kohl adviseerde Ze mij om de normale 98 te tanken.

Ja V power is 100 oktan in D, levert 2-3 pk en een paar luttele Nm's op bij de ///M gemeten op de rollenbank B)

Link naar reactie

Zo te lezen gebruiken sommigen 95, sommigen 98 en anderen weer v-power. Prijzen per liter verschillen natuurlijk. Die V-power is ;) best prijzig.

a) Maar wat is het beste voor een motor?

b.) En maakt het nog verschil welke motor je rijdt (1.8, 1.9, 2.8 of M)?

c) Zijn er benzines die juist slecht voor een motor zijn?

Sja, nu ik binnenkort kan genieten van een auto die al jaren lang een droom is, denk ik zelfs na over de benzine...moet niet gekker worden ;) Zometeen ga ik de Z3 nog poetsen B)

Pieter

Link naar reactie
Sja, nu ik binnenkort kan genieten van een auto die al jaren lang een droom is, denk ik zelfs na over de benzine...moet niet gekker worden ;) Zometeen ga ik de Z3 nog poetsen :D

Pieter

En ga je serieus over je ruitensproeiervloeistof nadenken dat het de tere huid van je geliefde Z niet beschadigd en dat je de juiste ruitenwissers er op hebt die estetisch matchen met je supermooi geshapedte voorraam ;) B)

Link naar reactie

Slik! Ruitenwisservloeistof? .....ahhhhhhhhh welk merk?, welke bestandsdelen mogen er niet in zitten?, en wat belangrijker is, welke moeten er in zitten?

Daar gaat m'n avond, moet ik weer het net af-surfen...

... en te gek maken? Ik? Nooit!

Weet iemand welke lucht het beste is voor mijn nieuwe bandjes? :foto:

Pieter

Link naar reactie
Slik! Ruitenwisservloeistof? .....ahhhhhhhhh welk merk?, welke bestandsdelen mogen er niet in zitten?, en wat belangrijker is, welke moeten er in zitten?

Daar gaat m'n avond, moet ik weer het net af-surfen...

... en te gek maken? Ik? Nooit!

Weet iemand welke lucht het beste is voor mijn nieuwe bandjes?  :foto:

Pieter

:foto: :foto: ;) :lol::lol::lol: maar stikstof is altijd goed voor je banden :foto:

linkje

Link naar reactie
:foto:  :foto:  ;)  :lol:  :lol:  :lol:  maar stikstof is altijd goed voor je banden :foto:

linkje

Dat linkje is allemaal leuk en aardig, maar waar haar ik zo'n stikstof tank vandaan? Als ik mijn fiets verkoop, de auto van mijn (bijna) vrouw buiten laat staan, dan moet ik net genoeg ruimte hebben. Het moet NET gaan, dan.

Ik blijf er bij... ik maak het echt niet te gek hoor. :foto:

Link naar reactie

:foto:  :foto:  ;)  :lol:  :lol:  :lol:  maar stikstof is altijd goed voor je banden :foto:

linkje

Dat linkje is allemaal leuk en aardig, maar waar haar ik zo'n stikstof tank vandaan? Als ik mijn fiets verkoop, de auto van mijn (bijna) vrouw buiten laat staan, dan moet ik net genoeg ruimte hebben. Het moet NET gaan, dan.

Ik blijf er bij... ik maak het echt niet te gek hoor. :foto:

Nee je moet ff bij een bandenboer langs waar je je banden met stikstof kan laten vullen jost iets van € 10 en hier is bijvullen gratis.maar niet iedere bandeboer heeft een stikstofinstalatie

Link naar reactie

:foto: Pfoei dat scheelt me weer een ruzie met de vrouw :foto:

Mag haar karretje toch binnen staan.

Heb trouwens net een artikel gelzen (ik geloof in elsevier) waar ze spraken over de nieuwe "Tweel" van Michelin.... een luchtloze band met een soort kunststof spaken (het wiel is van de zijkant gezien geheel opengwerkt). Sja ... ziet er niet uit, maar wie weet is het de nieuwe trent over 10 jaar.

Huub: rij je nog altijd met stikstof? Kun je het aanbevelen?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

In het instructieboekje van mijn :muur: staat dat je 95 kunt tanken en dan eens in de zoveel keer 98 moet tanken.

In het Ducati club-magazine (mijn vrouw rijdt Ducati) stond een artikel over een instructiedag bij een Ducati dealer. Hierin werd ook geschreven dat BP-Ultimate wel degelijk VEEL schoner verbrand.

Volgens het artikel was het verschil tussen de door normale benzine vervuilde klep en de 'BP-Ultimate klep' echt zoals het in de reclame werd getoond.

Nu is benzine toch al heel duur. Of je nu een paar % meer uitgeeft aan een schonere en betere.... Ik heb de keuze al gemaakt.

Ik heb deze wagen niet gekocht om vervolgens te gaan bezuinigen op het onderhoud.

Dus... tank ik altijd BP-Ultimate.

Link naar reactie
In het instructieboekje van mijn :thumbup: staat dat je 95 kunt tanken en dan eens in de zoveel keer 98 moet tanken.

In het Ducati club-magazine (mijn vrouw rijdt Ducati) stond een artikel over een instructiedag bij een Ducati dealer. Hierin werd ook geschreven dat BP-Ultimate wel degelijk VEEL schoner verbrand.

Volgens het artikel was het verschil tussen de door normale benzine vervuilde klep en de 'BP-Ultimate klep' echt zoals het in de reclame werd getoond.

Nu is benzine toch al heel duur. Of je nu een paar % meer uitgeeft aan een schonere en betere.... Ik heb de keuze al gemaakt.

Ik heb deze wagen niet gekocht om vervolgens te gaan bezuinigen op het onderhoud.

Dus... tank ik altijd BP-Ultimate.

Zo denk ik er ook over en heb afgelopen zondag de v-power van BP dus de Ultimate getankt, wel 1,55 de liter maar heerlijke open km's gemaakt :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.