Ga naar inhoud

Accupolen


Frank_BMWZ4

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem sinds deze week ;-)

Ik had al langere tijd een zwakke accu, dus maar een nieuwe gekocht (Volgens de accu winkel hebben ze de accu uit een andere auto gehaald die erin zat, was veel te klein).

Bij het plaatsen van de accu heb ik per ongeluk de + poolklem te ver doorgedraaid waardoor deze nu niet meer vast gemaakt kan worden. Het bungelt er los bovenop, als ik weg wil moet ik eerst de pool weer op zijn plek zetten. Totaal niet handig dus.

Wie weet waar ik een + poolklem zou kunnen kopen? De lokale automaterialen heeft enkel van de standaard klemmen, maar niet een klem voor de Z4... (Zijn andere soort klemmen).

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Bij het plaatsen van de accu heb ik per ongeluk de + poolklem te ver doorgedraaid waardoor deze nu niet meer vast gemaakt kan worden. Het bungelt er los bovenop, als ik weg wil moet ik eerst de pool weer op zijn plek zetten. Totaal niet handig dus.

Wat is er gebeurd, is de bout doorgedraait?

Ik weet niet hoe zo'n klem er uitziet, maar misschien is uitboren en nieuwe draad tappen een mogelijkheid?

Link naar reactie

ik zou idd maar een los te monteren klem kopen bij de lokale automaterialenboer,een nieuwe kabel met aangesoldeerde klem voor €200 zou mij te gortig zijn.

er zijn btw ook soldeerklemmen te koop,dan kun je de boel weer redelijk oem terug plaatsen.

Link naar reactie

^ Solderen is niet echt de juiste weg, je moet om te beginnen nogal een stevig boutje hebben om zon dikke kabel te verwarmen

daarbij is het, als het per ongeluk toch lukt meteen een zwakke plek die kan afbreken door temperatuursverschillen, trillen en weersinvloeden.

Vanaf fabriek zijn ze er, bij mijn weten, aangeperst.

Kun je zo'n persklem niet los vinden of is dat aanpersen niet te doen,

zou ik eerder een kabelschoen met oog aan de kabel persen (dit kan met een perstang)

en m vervolgens dan via dit ding aan de accuklem monteren.

Link naar reactie

ohja dat kan ook natuurlijk

ach een zwakke plek door solderen mwah .valt mee denk ik.

je moet het alleen met een vlammetje doen.

persen is idd makkelijker en prima ,alleen wie heeft er zo,n persje.

ik den dat de fabriek perst omdat dat het goedkoopste is.

Link naar reactie

ik den dat de fabriek perst omdat dat het goedkoopste is.

Nee, de fabriek perst omdat dat het beste is.

Met solderen maak je een soepele kabel op een punt met tin massief die tin zit tussen de verbinding en kan breken door trillen.

Met persen blijft de soepele kabel soepel tot in de klem met direct koper op koper contact.

Daarbij zou ik al helemaal niet graag met een soldeerbrander in de buurt van mijn accu komen. :wacko:

Een dikke kabelschoen en perstang heeft iedere elektroboer volgens mij wel voorhanden.

aangepast door coot
Link naar reactie

dat laatste denk ik ook wel.

maar die accu kun je misschien wel even opzij zetten hoor!

en wat denk je dat er gebeurd wanneer je een kabel massief opsluit in een koker?

dan word ie massief hoor!

maar goed,ik zou er geen moeite mee hebben .

sterker nog we maken op de werf regelmatig soldeerverbindingen aan dikke accukabels.

nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.