Ga naar inhoud

Rubbers deurgrepen


Angelo

Aanbevolen berichten

Gewoon bij de dealer.

Oude deurhandle rubbers vervangen: art.nr deur links 51218400195

deur rechts 51218400398

Kosten 20.94 euro 19% btw rubbers zijn niet los verkrijgbaar ze horen bij de afdekplaat.

Maar het uitwisselen hoe doe ik dat??

P10100071.jpg

Wip het ovale rubbertje er uit, kijk mijn daily hoef ik ook niet meer voor te stellen.

IMG_1015_zps29a62b01.jpg

Met een mes of schroevendraaier.

IMG_1016_zps2e501e33.jpg

Maak van ijzerdraad een haakje, schijn vervolgens met een zaklamp in het gat daar zit een goudkleurige lip van een schuif systeem +/- 4 cm diep in de deur.

haak het ijzerdraadje achter de lip en trek deze naar je toe je voelt hem schuiven +/- 1 cm.

De doorhandle cover en rubber komen nu los van de deur.

IMG_1028_zps72251aaf.jpg

IMG_1021_zps016d6d7b.jpg

Schoonmaken de boel nieuwe set in de rechthoekige gaten plaatsen met de handpalm aandrukken.

En nu komt het met een flinke schroevedraaier het schijfle weer op zijn plaats duwen.

Als iemand met de lamp in het gat wil schijnen is het zo gepiept zo niet dan kom je een hand te kort.

Veel succces Ad.

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Dat ziet er niet echt moeilijk uit,

maar zijn dat chromen grepen die nummers van jou Ad of zwarte.

en o ja, bij ons is de BTW al een tijdje 21 %

bij de weg,

die Jeep op de foto in je handgreep is ook wel een VETTE machine

Link naar reactie

Coot schreef----maar zijn dat chromen grepen die nummers van jou Ad of zwarte.

en o ja, bij ons is de BTW al een tijdje 21 %

Nee als je via deze nummers besteld krijg je ook 2 rubbers en 2 zwarte afdekplaten los bestellen is niet mogelijk.

Ik heb de prijs overgenomen van het faktuur die stond nog op 19% omdat ik niet weet hoeveel btw de belgen in rekening brengen. (vandaarrr).

O ja ik heb natuurlijk 2 afdekplaten liggen zwart zonder rubbers spinter nieuw een PM voor de liefhebber???

aangepast door throttle up
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Prima how to van Ad (throttle up) :thumbs_up: maar ik heb net de afdeksierstripjes met de rubbers vervangen

en heb wel een zeer interessante modificatie op deze how to, de dikgedrukte tekstwijzigingen en aanvullingen zijn mijn bevindingen.

Misschien kan AdK van jouw how to met mijn aanvullingen een Z3 forum How to maken.

Gewoon bij de dealer.

Oude deurhandle rubbers vervangen: art.nr deur links 51218400195

deur rechts 51218400196

Kosten voor twee stuks € 21, 63 incl BTW rubbers zijn niet los verkrijgbaar ze horen bij de afdekplaat.

Maar het uitwisselen hoe doe ik dat??

Wip het ovale rubbertje er uit, dopje is tweedelig, binnenste dopje wip je er zo uit Met een mes of schroevendraaier.

IMG_1015_zps29a62b01.jpg

IMG_1016_zps2e501e33.jpg

Maak van ijzerdraad een haakje, schijn vervolgens met een zaklamp in het gat daar zit een goudkleurige lip van een schuif systeem +/- 4 cm diep in de deur.

haak het ijzerdraadje achter de lip en trek deze naar je toe duw deze met een schroevendraaier naar binnen je voelt hem schuiven +/- 1 cm.

De doorhandle cover en rubber komen nu los van de deur.

IMG_1028_zps72251aaf.jpg

IMG_1021_zps016d6d7b.jpg

Schoonmaken de boel nieuwe set in de rechthoekige gaten plaatsen met de handpalm aandrukken.

En nu komt het met een flinke schroevedraaier het schijfle weer op zijn plaats duwen.

Met een haak het schuifje weer naar je toe trekken

Als iemand met de lamp in het gat wil schijnen is het zo gepiept zo niet dan kom je een hand te kort.

Veel succces Ad.

Nogmaals, prima how to van Ad , daardoor ben ik er ook aan begonnen,

maar ik heb me het snot voor de ogen lopen trekken aan die lip en uiteindelijk de deurbekleding

er maar vanaf getrokken om het eens van binnen te bekijken.

Succes voor degene die het ook willen gaan doen, zo duurt het 10 minuten voor twee deuren.

aangepast door coot
Link naar reactie

viel mee, ze waren ook niet helemaal versleten en de rubbers lopen door het is niet alleen een randje ofzo

ik heb wel de nieuwe rubbers heel licht ingespoten met Bajol

Bajol is een soort vaseline in een spuitbus dus niet zo dik als in een potje

aangepast door coot
Link naar reactie

Ieder mens kan zich vergissen, geeft niets.

Maar heb je ook goed op de foto's gelet ?

Kijk maar eens naar die van "before" en "after".

Daar is het slot opeens van positie verwisseld. Kan gebeuren, niet .......???? :lol: :lachen: :lol:

Link naar reactie

Geen probleem Ad, dankzij jouw how to ben ik er aan begonnen omdat ik zag dat het een simpel klusje was.

Alleen dacht ik na een tijdje aan die lip trekken wel van, :sCo_chinscratch: zou ik een ander systeem hebben dan de rest

:lachen: :lachen:

Link naar reactie

Misschien kan AdK van jouw how to met mijn aanvullingen een Z3 forum How to maken.

Ik dacht dat ik deze How-to al gemaakt had maar kan hem niet terug vinden.......als hij al bestaat wat was de filenaam van deze how-to?

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ik kon ook niks vinden en had ook al gekeken in jouw how-to lijst, voordat ik het schreef Ad (K)

Ik was er van overtuigd dat ik hem gemaakt had........blijkbaar niet.....gaan we deze week corrigeren.......hij komt er aan.

Groeten

Ad

  • Like 1
Link naar reactie

goed bezig Ad +1 voor je snelheid :clapping:

even een aanvulling voor wat betreft de onderdeelnummers, deze zijn voor het model met aan beide kanten een slot.

ik heb begrepen dat er ook ZZZ zijn met alleen links een slot in de deur en hebben rechts dus geen slotgat nodig.

ik heb even gezocht op verschillende types en bouwjaren en dit is wat ik van deursloten kon vinden.

ik denk dat die laatste twee in blauw geen slotgat hebben.

1

Covering left 51 21 8 399 239

CHROM 1 0.023 kg / 0.051 lb

€11.70

$15.3 Covering right 51 21 8 399 240

CHROM 1 0.023 kg / 0.051 lb

€11.70

$15.3 Covering left 51 21 8 400 195

SCHWARZ 1 0.018 kg / 0.04 lb

€7.95

$10.4 Covering right 51 21 8 400 196

SCHWARZ 1 0.018 kg / 0.04 lb

€7.95

$10.4 Covering right 51 21 8 400 396

CHROM

Left-hand drive

For vehicles with:

Radio remote control = Yes 1 0.024 kg / 0.053 lb

€11.70

$15.3 Covering right 51 21 8 400 398

SCHWARZ

Left-hand drive 1 0.021 kg / 0.046 lb

€7.95

$10.4

aangepast door coot
Link naar reactie

Zo Marco en Ad dat hebben jullie mooi in elkaar gezet.

Het Hauw toetje waar ik me nu op focus is de gordel geleider, maar dan een die echt mooi is en zo goed als onzichtbaar.

Geen klitten band,geen gipsplaat pluggen, geen metalen Z tjes er opplakken ,nee wat nieuws .

Ik ga echt die stoel niet open plukken maar zo kan het ook niet langer.

P1000489_zps7633a346.jpg

Link naar reactie

^ Sorry Ad, ik heb niks gedaan, alleen een paar nummertjes omgedraaid maar dat mag geen naam hebben..

Jij hebt de voorzet gegeven en de inhoud aangedragen en AdK heeft m gemaakt dus......

Alle credits gaan voor 100% naar Ad & Ad

Het Hauw toetje waar ik me nu op focus is de gordel geleider, maar dan een die echt mooi is en zo goed als onzichtbaar.

Geen klitten band,geen gipsplaat pluggen, geen metalen Z tjes er opplakken ,nee wat nieuws .

Ik ga echt die stoel niet open plukken maar zo kan het ook niet langer.

Dat wordt dan wel een uitdaging!

ik ben benieuwd

aangepast door coot
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.