Ga naar inhoud

Andere headunit met uitgebreid Hifi-pakket mogelijk?


TomTB

Aanbevolen berichten

Ik heb al rondgezocht, maar het antwoord heb ik nog niet gevonden via zoeken.

Ik heb een Z3 Coupé met het wat uitgebreidere HiFi pakket. Achter de BMW Business CD radio zit nog een extra versterker.

Kan ik de headunit wisselen, met een verloopkabel (voor bijvoorbeeld een Sony?) en de versterker laten zitten?

Het geluid bevalt me goed genoeg, alleen de mogelijkheden van de Business CD zijn me iets te beperkt.

Met andere woorden: kan de Hifi versterker aangestuurd worden met een speaker level ingang van de radio?

Volgens mij kan de business cd namelijk ook gewoon zonder versterker speakers aansturen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

"Probleem" is opgelost. De versterker accepteert gewoon speaker level signalen van de radio.

De stuurdraad zat in mijn ISO verloopkabel alleen op de motorantenne-uitgang geschakeld. Deze uitgang is slechts 5 seconden hoog. De versterker valt na 5 seconden weg. Bij mij was dat blijkbaar voldoende om helemaal niets te horen.

Aan de amp remote draad aangesloten en alles werkt. Nu kan ik eindelijk lekker oldschool MD's luisteren.

  • Like 1
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.