Ga naar inhoud

Privacy, en alles wat de overheid van ons weet


De Beertjes

Aanbevolen berichten

Privacy, een onderwerp wat ons natuurlijk allemaal aangaat, wat doet de overheid met onze gegevens en wat weet men allemaal van ons.

Ik heb altijd gedacht dat dat nog wel zou meevallen, maar nu blijkt dat dus vele malen erger te zijn dan dat ik ooit heb durven vermoeden.

Van mijn zoon kreeg ik de volgende link (hij is zeer kritisch als het gaat om zijn privacy), ik kan natuurlijk een lang verhaal hier neerzetten, maar wie is geïnteresseerd moet de docu maar bekijken, het heeft mijn in ieder geval behoorlijk verbaast en mijn kijk op de dingen behoorlijk veranderd, eigenlijk ben ik ook behoorlijk geschrokken.

aangepast door De Beertjes
Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn idee, ben na 15 minuten afgehaakt.

Iedereen praat er over, niemand doet er iets aan.

En maar braaf alle info op Facebook en Twitter dumpen, en het vreemd vinden dat alle privacy op straat ligt.

Voor mijn geen Facebook en Twitter.

Link naar reactie

En dan nog maar te zwijgen van de info die fabrikanten hebben van consumenten, omdat ze ze zelf aanleveren.

voor die paar centen korting die je krijgt met je appie bonuskaart, weten ze in zaandam bijvoorbeeld

wel precies met welk merk en vooral met hoeveel wc papier jij je reet oppoetst.

Link naar reactie

Veiligheid heeft zijn prijs.

Ik lig daar niet echt wakker van,als je kijkt naar de laatste trends zoals happy slapping (mensen aftuigen zonder reden),dan mogen er van mij nog wat meer camera's komen. <_<

Link naar reactie

Er wordt heel veel informatie vergaard en opgeslagen. Gelukkig verspreid over veel verschillende, niet gekoppelde plekken. Albert Heijn weet wel welke koekjes jij lekker vindt, maar niet hoeveel gaatjes je dit jaar in je tanden had. Voor je zorgverzekeraar geldt het omgekeerde. Het zou pas echt eng worden als je zorgverzekering zegt dat je je tandartskosten niet meer vergoed krijgt als je zoveel koekjes blijft kopen.

Het is ook veelal informatie die na een bepaalde periode gewist wordt (zoals camerabeelden, providergegevens e.d.) en bovendien alleen passief gebruikt wordt. Mensen die zo paniekerig doen vinden zichzelf kennelijk nogal interessant, maar er is echt niemand die continu in de gaten zit te houden met wie Jan de Bruin uit Emmen vandaag gebeld heeft, waar hij met z'n auto reed en waar z'n kop in beeld kwam van een camera. Tenzij er aanleiding toe is, wordt die informatie niet actief in de gaten gehouden.

Op het moment dat Jan de Bruin uit Emmen verdacht wordt van het vermoorden van z'n vrouw is het een ander verhaal. Zoiets liet Peterrrr R de Vries ooit zien. Ik weet het niet meer precies, maar van een verdachte in een moordzaak was bijv bekend welke woorden hij op google had opgezocht (bijv luminol, hakbijlen, dexter), dat hij een nieuwe matras en vloerkleed had gekocht, dat hij sinds 'de vermissing' nooit naar de gsm van z'n vrouw had gebeld om te vragen waar ze was en dat hij z'n auto volledig had laten reinigen.

Link naar reactie

Gelukkig verspreid over veel verschillende, niet gekoppelde plekken. .................. Het zou pas echt eng worden als je zorgverzekering zegt dat je je tandartskosten niet meer vergoed krijgt als je zoveel koekjes blijft kopen.

Van mij mogen de data bases gekoppeld worden en die tandartskosten mogen wat mij betreft niet vergoed worden (eigen schuld, dikke bult).

Voorts stel ik voor om van iedere pas geborere DNA af te nemen en dat geld ook voor vreemdelingen die hier komen. Een aantal misdrijven zou dan allang opgelost zijn.

Voorts mag mijn telefoon afgetapt worden en mag er een zendertje in mijn auto (kan die ook teruggevonden worden na diefstal) informatie daaruit verkregen is niet onrechtmatig en mag tegen mij (als eventuele dader) gebruikt worden.

Link naar reactie

Aha. En mag dat DNA dan bijv ook door verzekeraars geanalyseerd worden op genetische tekortkomingen en chronische aandoeningen, zodat jij overal geweigerd wordt of tenminste een godsvermogen aan premie moet betalen? Mag de uitvaartverzekering jou een polis voor je kind weigeren, omdat ze hebben gezien dat hij minder dan twee jaar te leven heeft (wat jij nog niet wist)? Mag het zendertje in je auto gebruikt worden om je automatisch boetes te sturen voor snelheidsovertredingen (elke keer dat je ongemerkt een paar km te hard reed), negeren van eenrichtingsverkeer, etc?

M.a.w. het is wat te kort door de bocht om te roepen dat alles maar aan elkaar geknoopt moet worden en dat ze alles mogen checken, aangezien je toch niks te verbergen hebt. Er moet wel ergens een grens liggen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.