Ga naar inhoud

Vasthangen van rechter achterrem


TonyZ3BMW

Aanbevolen berichten

IIk ben in het bezit van een BMW Z3 6 Cylinder M-Uitvoering uit 2000 en in 2007 is deze ingevoerd uit Duitsland.

Ongeveer 2 maanden gekeden zijn de handremkabels L en R achter, de schijven en Remblokken en

de remindicator vervangen en de remcilinder gangbaar gemaakt omdat de rechterachterrem was

aangelopen en rookte. De schijven en Handremkabels waren toch aan vervanging toe was gebleken bij de APK Keuring.

Ongeveer 4 weken geleden had ik hetzelfde probleem. De rook kwam weer van het wiel rechtsachter. Ik ben gestopt heb 10 minuten gewacht en ben zonder verdere problemen naar huis gereden.Toen zsm naar de Garage waar niets te constateren was.

Afgelopen weekend weer hetzelfde probleem.

Volgens de Garage kan het de Remcilinder niet zijn omdat deze na controle goed functioneert.

Heeft U misschien een Idee wat er aan de hand kan zijn of is er in het verleden van jullie Z3 Ervaring misschien al eens eerder zo een probleem voorgekomen.

Alvast bedankt voor jullie Reactie.

Groetjes TonW

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Allereerst welkom al hier. U mag ons voor zover ik weet allemaal met je/jou/jullie aanspreken. Vwb het probleem kan ik maar 1 tip geven: www.avvr.nl aka Roodkapje. Met het rondneuzen hier zal deze link wel vaker tevoorschijn komen...

Succes en een klein voorsteltopic met fotos wordt altijd op prijs gesteld!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb dit zelfde probleem. Als je de hoes losmaakt bij de handrem zie je onderaan L+R 2 boutjes zitten.

Die stonden bij mij te strak waardoor de rem aanliep. Die wat loser gedraaid en het probleem is verholpen :)

Mocht je niet precies weten wat ik bedoel, geef dan even een gil dan maak ik een er een foto van

aangepast door nickvankerkoerle
Link naar reactie

nick heft de handrem kabels losser gesteld ,dat doe je in d auto inderdaad onder de hoed van de handrem.

een remtang die al eerder "gangbaar gemaakt is kan best nogmaals opspelen ik zou beide maar vervangen op ebay staan vaak oem onderdelen te koop.

Link naar reactie

Welkom en veel plezier met je Z,met je remmen kan ik je niet helpen maar zie in je gebruikers gegevens dat je een Z3 2.0 V6 hebt. <_<

Dat zou toch een 6 cyl in lijn moeten zijn. :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.