Ga naar inhoud

Din1 uitschuif navigatie inbouwen in z3


Yellow

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn VDO Dayton heeft het na 15 jaar eindelijk begeven.

Hij zit daarvan zo'n 12 jaar in onze z3

Ik wil hem vervangen door een radio met uitschuifbaar flatscreen

Bv deze: http://www.dynavinonline.nl/1-din-navigatie-dvd-c-64.html

Weet iemand of dat gaat lukken?

Alsik naar het dashboard kijk, dan lijkt het of de uitstroom ooeningen van de ventilatie in de weg gaan ztten bij het omhoogklappen.

Ik hoor graag of iemand weet welke systemen passen

Grt Thomas

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk van wel,

Maar als hij niet vertikaal kan vanwege de roosters, dan wordt het niks,

Want dan staat hij schuin omlaag.

Link naar reactie

Nog wat anders over dit toestel, dit is een c merk radio, dit heeft nogal wat nadelen ik denk nml niet dat de hoek zomaar 123 in te stellen is( bezuiniging op kosten) en ondanks dat ze uitstaan blijven ze stroom vreten, met andere woorden, als je de auto 3 weken niet gebruikt start die ook niet meer, verder is mijn ervaring met deze kwaliteit dat alles elke keer vastloopt.

Ik ben hiermee door schade en schande wijs geworden, ik had ook ooit zoiets gekocht, en binnen een jaar 3 keer een nieuwe gekregen, toen was ik het zat en heb ik me geld teruggevraagd en gekregen en een a merk gekocht.

Link naar reactie

Ik schakel de radio altijd over het contact, dus dat zou geen probleem hoeven te zijn.

Welk merk (dat past in de Z3) zou jij dan aanraden (en dan liefst niet een pionier van 1800 piek :-)

grt Thomas

Link naar reactie
  • Administrator

Ik vind hem duur, maar lees eerst even hier: http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/viewtopic.php?t=16652

Hier een goedkopere: http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/viewtopic.php?t=16652

aangepast door Ruud_19
Link naar reactie

Ik schakel de radio altijd over het contact, dus dat zou geen probleem hoeven te zijn.

Welk merk (dat past in de Z3) zou jij dan aanraden (en dan liefst niet een pionier van 1800 piek :-)

grt Thomas

Thomas,

ook als je hem over het contact schakelt blijft die stroom verbruiken. Of je moet de constante draad ook schakelen. De memmory functie van dit soort radio's verbruiken veel stroom. Gemeten 1 ampere per uur. Ja wat zou ik adviseren. Toch een A merk. Ook daarin heb je redelijke oplossingen voor redelijk geld, bijv JVC en Clarion. Zitten welliswaar niet aan de top, maar zijn gewoon goed. En wat is nu duurder: een aantal keren goedkoop spul en allemaal ellende en evt kortsluitingen(heb er in een volkswagen een zien roken, weg fabrieksgarantie van de auto. Ze konden het zo zien met uitlezen dat bij de radio het hoge stroomverbruik vandaan kwam. Diegene bleef toch doorrijden, en toen stond die door hoge warmte ontwikkeling ook nog eens te roken).

Ik zou even doorsparen dus. En voor 800 euro is er echt wel iets goed te krijgen met opklapscherm.

Wil je dan zoveel met navigatie gaan werken?of gaat het meer om de DVD functie?

Groet

Leon

Link naar reactie

En hoe staat het met het merk Eonon? Valt dat in de C- categorie?

Die hebben ook een paar fraaie exemplaren, bv hier:

http://www.multimediawebshop.nl/webshop/1-Din-Navigatie/Eonon-C1306GVE-1din-autoradio-navigatie-met-Voice-Commander/flypage_new.tpl.html

En ja, het gaat met name om de navigatie functie en ik wil graag een groot scherm en niet een tomtom aan een zuignap.

Zijn er ook B-merken trouwens of alleen A & C?

Grt Thomas

Link naar reactie

Ik heb de Clarion eens gegoogled en het is inderdaad wel een heel mooi systeem.

Heeft iemand een kiekje hoe hij opengeklapt in de Z3 staat ?

Zo tegen de ventilatie aan en onder welke hoek?

Grt Thomas

Link naar reactie

Yellow,

Ook Eonon valt onder hetzelfde principe, allemaal hele goedkope chinese kwaliteit.

B merken waren Clarion, JVC, Philips en VDO bijvoorbeeld, maar omdat sommige merken verdwenen zijn en de kwaliteit van andere merken sterk verbeterd kan je beter spreken van onderaan in de A merken dan B merken.

De C merken zijn echt nu die goedkope chineese troep, veel opties voor weinig waarmee je op internet wordt doodgegooid door slechte en huiskamer internetshopjes.

Geloof me, je bent echt meer dan 600 euro minimaal kwijt voor een beetje kwaliteit voor een systeem met klapscherm.

Degene die je eventueel zou kunnen proberen met a merken en c merken is www.carshopfortuin.nl. Moet je vragen naar Oscar. Deze gasten bouwen ook al die amerikaanse navigatie systemen om naar europese. Ze verkopen A merken maar ook merken met een voor een kleinere beurs. Zij kunnen je wel adviseren hierin wat nu wel goed is en niet, vraag maar naar de kwaliteits verschillen. Misschien hebben ze een jonge demo uit de kast vandaan die ze voor een leuk prijsje weg doen, doen ze nml vaker.

Zij geven tenminste ook normaal garantie. Of zeggen tegen je joh ok die kan je nemen, maar buiten de deur heb je geen garantie meer. Dan weet je denk ik wel genoeg

Vraag maar naar Oscar, hij werkte vroeger in Alphen in een audiozaak, hij kent me nog wel maar het is denk ik 3 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gesproken heb. Ik weet dat die er nog steeds werkt.

Hij is echt een auto audiofiel, die ook begrijpt dat mensen met een kleine beurs wel iets leuks willen.

succes

Groet

Leon

Link naar reactie

Ik heb er zo even geen foto van, auto interieur ligt tijdelijk open.....

Maar bij mij staat het scherm mooi rechtop, raakt dan net het ventilatierooster aan, maar drukt er niet tegenaan, gaat prima dus!

Als het meezit heb ik de auto dit weekend klaar, dan zal ik even een foto maken en plaatsen

Link naar reactie

Ok, Dikkie, hartelijk dank,

dan denk ik dat ik ook voor de Clarion ga.

(Leon ook tevreden '-)

grt Thomas

Link naar reactie

Thomas,

Ik ben altijd tevreden. Keuzes moeten mensen zelf maken. Alleen dit soort media is er om elkaar te helpen en ook te waarschuwen. Als je voor Clarion gaat heb je daar een hele goede keus aan zonder dat je storingen oid krijgt.

Ondanks dat velen het op diverse plekken melden op internet blijven er mensen die goekope troep.om maar zo te zeggen kopen. Snap het ook wel, het kost allemaal genoeg. Maar wat is er nu duurder: storingen die geld kosten, garantie voorw. die vanaf auto fabriekant vervallen en alle ellende en slechte service/van het product. Of wat meer kwijt zijn en inbouwen en plezier hebben maar, al helemaal als alles natuurlijk precies past.

succes

groet

Leon

Link naar reactie

@ Dikkie: ik kom vast even kijken, als ik weet welke zzz(z) ik moet hebben, en of ik zondag voorzien ben dat hangt er van af.

Clarion is besteld en gister op de post gedaan, dus wie weet zit hij er dan al in.

@ Leon je hebt helemaal gelijk, ik heb de keuze zelf gemaakt! ( maar ik laat me graag leiden door de ervaring hier :-)

Nou maar hopen dat ik de boel niet laat exploderen tijdens de inbouw.

Gr. Thomas

Link naar reactie

Thomas,

Zo gepiept. Oude radio eruit. Evt ombouwkabel van bmw naar iso hergebruiken of aanschaffen. Kijken ofnde constante en contact spanning overeenkomen met de iso van clarion(meten met multimeter) antenne erin even kort testen. Dan montage beugel monteren en spelen maar.

Half uurtje werk hooguit. Ha ha je bent meer bezig met instellen en spelen dan.met inbouwen

veel plezier ervan en een goeie keus

Leon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.