Ga naar inhoud

Haaksleutel(s) voor hoogteverstelling schroefset


Mus

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik heb een schroefset (H&R) onder mijn Qp zitten, gezien het om een gebruikte set gaat missen de haaksleutels helaas (zie foto hieronder, het gaat om de twee sleuteltjes rechtsonder op de afbeelding) waarmee de hoogte versteld kan worden. Nu heb ik contact opgenomen met H&R, zij konden mij de twee sleuteltjes leveren voor 52 Euro een een beetje, d8 het dus niet :blink:! Mijn vraag is, heb ik de sleutels überhaupt nodig of kan het ook wel met de hand of met wat anders, of mogelijk met een setje goedkopere sleutels?

Grtz, Mus

HR%20coilovers.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de reacties!

@Ron: welke lengte moet ik dan hebben? Precies het stukje 'tussen' de haak waarschijnlijk (dus op de ring van de schokbreker de afstand tussen 2 inkepingen)? Of telt de kop van de haak ook nog mee? Zal ik ook maar eens een schuifmaat aanschaffen :blush:...Helaas zijn de Gamma en de Praxis hier in de buurt morgen gesloten.

Link naar reactie
Gewoon de diameter van de ring nemen.

b.v. diameter 47mm, haaksleutel 45-50.

Ik heb de boel ff opgemeten. Ik heb zeg maar de grootste diameter genomen, dus niet op de inkepingen gelet (waar de ring dus een paar mm dunner is).

Ik kwam voor de grote ring op ongeveer 8cm, en de kleine op ongeveer 7cm. Een 80-90mm en een 68-75mm dan maar? Of zelfs een verstelbare.

Ik vraag me toch af of de sleutel echt inhaakt op de helft van de ring, en niet op een kleiner stukje.

Ik heb me laten vertellen dat de Praxis ze ook heeft, daar morgen maar ff kijken. Is wel handiger om de sleutels bij een winkel te kopen

voor het geval ik ze moet ruilen...Wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Update...

De Praxis heeft geen haaksleutels, de dichtstbijzijnde automaterialenzaak ook niet.

Beetje op internet gezocht, een haaksleutel in het bereik wat ik zoek kost al snel 10-15 euro zonder verzendkosten (betrouwbare sites zijn ook lastig te vinden).

Een verstelbare kan ook nog, maar dat loopt al snel tegen de 30 euro. En of het dan perfect past, ik weet het niet. Dan betaal ik toch liever 50 euro

en weet ik zeker dat 't past, dan 40 euro met het risico dat het net niet past.

Waterpomptang zou ook nog kunnen. Het schijnt zelfs te kunnen met een schroevendraaier en een hamer, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.

Dus heb ik 't toch maar origineel besteld :).

Link naar reactie

Voor de volledigheid...dit zijn ze:

imag0393r.jpg

De kleine heeft de maat 68-75mm

De grote heeft de maat 80-90mm

Achteraf had ik dus wel de juiste maat gegokt:

Ik kwam voor de grote ring op ongeveer 8cm, en de kleine op ongeveer 7cm. Een 80-90mm en een 68-75mm dan maar?

Hoogstwaarschijnlijk werken die ook wel gewoon. Weten we dat ook weer.

Link naar reactie

Of met een hamer toch Ruud!

Deed ik in de 70'er jaren ook bij mijn moto guzzi california

Hamer en schroevedraaier

Link naar reactie
zo veel lol voor zo weinig geld, 52€ en een beetje

Wel lol, maar meer dan €50 voor twee stukken ijzer :blink:...

Ik lees dit topic nu pas, Ik heb een la vol met die sleutels. en anders kan je het goed verstellen met een simpele waterpomptang.

Hey Ruud, bedankt in ieder geval. Maar daar is een forum ook voor, dat de volgenden na mij niet onnodig geld hoeven uit te geven. Het word trouwens ook tijd

dat ik weer een keer langskom :mellow:.

Hammer time sla ik ff over...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.