Ga naar inhoud

Verstelling van de bijrijders stoel defect en gemaakt...


carlow

Aanbevolen berichten

Ik had een klein probleem toen ik mijn Z3 kocht, de elektrische lengte verstelling van de bijrijders stoel werkte niet meer.

Eerst even op het forum gezocht, maar alleen wat gevonden over vuile schakelaars.

Vandaag dan maar de schakelaar die rechts voor aan de stoel zit proberen te demonteren, eigelijk wilde ik de hele stoel eruit halen,

maar dat ging niet omdat ik de stoel niet kon verstellen om bij de achterste bouten te komen.

Dus met veel gepruts toch de schakelaar eruit gekregen (wat gaan die 3 stekkers moeilijk los, als je alles op gevoel moet doen).

De verzegeling van de schakelaar gehaald en de boel maar eens open gemaakt, (het zijn trouwens net kontakt puntjes van een ouderwetse ontsteking, maar dan een stuk kleiner) alle aansluitingen even goed schoon gemaakt met remmenreiniger en een stukje scotchbrite. alles werkte weer perfect.

Helaas werkt het niet......de motor bleek het niet te doen, motor eruit en toen even gekeken wat dat ging kosten, was iets van 100 euro.

Nog even geprobeerd op een accu of hij het zonder schakelaar misschien deed, helaas hij was dood.

Maar aangezien de motor het toch niet meer deed, kon ik wel eens proberen om hem open te maken, iets wat eigelijk niet de bedoeling is gezien de dicht geperste dekseltjes.

Toch maar even proberen dan, want ik gooi hem anders toch weg. Na wat gerommel kreeg ik de deksels er af en zat ik tegen een anker en een paar koolborstels aan te kijken.

Het anker was op de plaats waar hij de koolborstels raakt flink vuil, ik besloot hem met een fijn schuurpapiertje schoon te maken en gelijk ook de koolborstels een zelfde behandeling te geven.

Het hele binnenwerk ook nog even een poets beurt gegeven en toen kwan het rot klusje, hij moets weer in elkaar.

Doordat de koolborstels door 2 veren tegen het anker gedrukt worden, schieten die natuurlijk naar buiten als je het anker eruit haalt.

Met 2 dunne stukjes karton als geleiding ( en wat #@*) lukte het toch om alles weer in elkaar te krijgen.

even op de accu aansluiten en ja hoor hij liep weer als een zonnetje en ook linksom en rechtsom.

Als weer droog weer is ga ik hem weer inbouwen en moet alles het weer doen zoals het hoort.

Ik blij en nog een bruine kop gekregen ook van dat geknutsel in de zon.

Helaas ben ik vergeten om foto's van het geheel te maken om er een "how to"van te maken. maar voor vragen kunnen jullie altijd mailen.

gr. Carlo

Link naar reactie
  • Reacties 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.