Ga naar inhoud

Inbouwen Pioneer subwoofer TS-WX110A 150W


JeWe

Aanbevolen berichten

Als de kabels van achter de passagiersstoel de bekleding in gaan, gaan ze aan de voorkant direct de middenconsole in door direct in het paneel te lopen.

Geen enkele kabel zichtbaar dus! :)

Dat snap ik niet, vanuit de middenconsole moet de kabel dan achter de bekleding van de stoel langs, die moet ergens uitkomen, dus neem ik aan dat er op de bodem van de bekleding een gat in is gemaakt.

Of heb jij draadloos? :lol: geintje.

Groet

Leon

Link naar reactie

Als ik in een andere auto zit erger ik mij aan het feit dat alles zo ver weg staat <_<

Ben benieuwd naar de foto's want ik wil wel eens zien hoe je de sub hebt aangesloten en geaard. (firewall = geen foto's)

Massa, aan carroseriepunt bij een centraal aardingspunt van andere accesoires

de voeding bij de radio, de sub verbruikt maar 5 ampere max (althans de zekering)

de blauwe aanschakeldraad bij de aanschakeldraad voor versterkers of electrische antenne bij de radio.

de tulpkabel van de sub naar de radio aangesloten

Dat is alles, Alles zit achter de console en hoeft niet extra getrokken te worden.

groet Leon

Link naar reactie

Waar heb jij hem gehaald dan als ik vragen mag? En zeker dat het de 110 en niet de 11 is? Deze is namelijk goedkoper.

Het verschil is de 11 is het oude model, de 110 is het nieuwe model, muv de bevestigingsbeugeltjes en andere kleur geen verschil

Groet

Leon

Link naar reactie
  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

Hoi JeWe,

Txs voor alle info. Ik overweeg ook een sub voor een wat voller geluid. Ik heb 2 vragen.De foto's zijn om de een of andere reden niet meer zichtbaar. Ik ben erg benieuwd waar en hoe die sub nu precies zit. Als man ben ik natuurlijk visueel ingesteld. Zou je de foto's opnieuw kunnen plaatsen? Heb je ook de Kenwood KSC-SW01 overwogen en zo ja, waarom voor deze Pioneer gekozen? Toch nog een 3e vraag, ik heb de bmw business cd radio. Die heeft geen sub-output. Ik overweeg de achterspeakertjes los te koppelen (die doen toch niet veel) en die bedrading te gebruiken. Voorzie je daar een probleem?

Groet, Maarten

Link naar reactie

Hoi Maarten,

Wij maken Den Haag weer een beetje mooier. We komen elkaar vast een keertje tegen!

Foto's kan ik van het weekend proberen te plaatsen. Ik weet niet waarom die verdwenen zijn. Ik heb puur naar de prijs en afmeting gekeken voor wat betreft mijn keuze sub. Prijs omdat het zonde is om een (te) dure sub in een cabrio in te bouwen. afmeting omdat hij in het middenconsole ingebouwd moest kunnen worden. Met je derde vraag kan ik je helaas niet helpen. Ik heb daar allemaal geen verstand van. Als je persé geen after market radio wilt inbouwen hoop ik dat anderen jouw vraag kunnen beantwoorden. Ik heb nu de standaard speakers icm de Sub en dat is meer dan voldoende. Zeker met de kap dicht prima geluid. Mijn Radio is de Kenwood BT60-U met ingebouwde Parrot carkit en externe Microfoon. Waanzinnig in combinatie met mijn iPhone.

Link naar reactie

heb ook deze sub gekocht, maar krijg 'm niet aan de praat. Sub krijgt wel stroom maar doet niks. Enig idee?

Blauwe ( aan)schakeldraad van de sub goed aangesloten?

Als de stuurspanning vanuit de radio te laag is, moet je deze op een contactstroom gestuurde draad plaatsen.

groet

Leon

Link naar reactie

Hoi JeWe,

Txs voor alle info. Ik overweeg ook een sub voor een wat voller geluid. Ik heb 2 vragen.De foto's zijn om de een of andere reden niet meer zichtbaar. Ik ben erg benieuwd waar en hoe die sub nu precies zit. Als man ben ik natuurlijk visueel ingesteld. Zou je de foto's opnieuw kunnen plaatsen? Heb je ook de Kenwood KSC-SW01 overwogen en zo ja, waarom voor deze Pioneer gekozen? Toch nog een 3e vraag, ik heb de bmw business cd radio. Die heeft geen sub-output. Ik overweeg de achterspeakertjes los te koppelen (die doen toch niet veel) en die bedrading te gebruiken. Voorzie je daar een probleem?

Groet, Maarten

Maarten,

De sub zie je na inbouwen niet meer, die is volledig weggewerkt in je middenconsole, vandaar dat de maten heel belangrijk zijn want de ruimte erachter is niet onbeperkt. Ikzelf heb daarom de tsw 11a ingebouwd en ik heb bij Jan Willem de 110 ingebouwd, dat is de opvolger van de 11a, hiervan weet ik zeker dat die past.

Voor wat betreft je radio, je kan je huidige radio blijven gebruiken, je hoeft niet persee de achterspeakers af te koppelen, je kan de sub er ook bij plaatsen, hou er wel rekening mee, dat je dus de High input van de sub gebruikt, ipv een line in, Dit kan als nadeel hebben dat de sub iets eerder gaat vervormen dan dat je hem via een line in op de radio aansluit.

Voor de rest kan je gewoon de standaard speakers laten zitten, het is echt een aanvulling op je bestaande geluid. Jan Willem kan erover oordelen.

Als je nog vragen hebt, pm me dan maar

Groet

Leon

Link naar reactie

txs leon, de genoemde kenwood is nog ietsje kleiner dan de pioneer vandaar mijn vraag maar als iedereen helemaal happy is met de pioneer waarom dan het wiel opnieuw uitvinden. Ziet er wel als aardige klus uit gezien de zooi op de foto van jan willem :-)

Link naar reactie

Ik heb de pioneer achter de passagiersstoel gemonteerd.

Super apparaat gebruik deze in combinatie met een alpine radio......erg tevreden en een welkome aanvulling op de standaard Z3 speakers.

Ga binnenkort aan de gang om deze in te bouwen in het opbergvak tussen de stoelen...winterklusje nog niet uitgevoerd.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Rader,

klopt dat de kenwood kleiner is, maar wel dikker. En dat is ook belangrijk.

Rotzooi? Ha ha was Jan willem zijn auto maar! (GEINTJE JEWE).

Dashboard kast weg, midden console, en je houdt wat op de foto staat over.

Achter de voorstoel kan je hem ook plaatsen echter vind ik 2 nadelen hieraan zitten voor mij nml: de stoel komt iets naar voren doordat er bij ons een hond meereist wat geen schoothondje is, heb ik alle ruimte nodig. Nadeel 2: achter de voorstoel wat diefstal gevoeliger. Dat hangt natuurlijk af van waar je woont en of je hem open laat staan buiten. Ik wilde dat risico niet nemen, vandaar dat ik naar ruimte heb gezocht en die kwam ik achter de middenconsole tegen.

Groet

Leon

  • Like 1
Link naar reactie

Nou radar,

Succes alvast met inbouwen. Als je vragen hebt hoor ik het wel, evt rij je langs Zoetermeer immers, Den haag is ook niet de afstand.

Ik gebruik de ruimte ook vollop, die zou ik ook niet willen missen, zeker niet als onze hond ook meerijdt, dan heb je als bijrijder echt alle ruimte nodig. Tevens blijf ik zeggen: wat je niet ziet, wordt ook niet gejat of poging tot.

Groet

Leon

Link naar reactie

Radar,

ik zie net dat je airco in je zzz hebt. Ik weet het niet zeker, maar het kachelhuis schijnt dan iets groter te zijn. Je zou de 1e zijn met de sub in je middenconsole met airco. Ben erg benieuwd.

Denk trouwens ook aan demping materiaal op diverse plekken ivm resonanties.

Als je vragen hebt mag je me ook een pb sturen.

Groet

leon

Link naar reactie

Altijd al met het idee rondgelopen om de subwoofer die ik achter de bijrijdersstoel had gemonteerd in het opbergvak te plaatsen.

Was eigenlijk de volgende winterklus maar dit weekend maar eens aan de slag gegaan.

Midden console los, rolbeugels demonteren, achter vak er uit en dan heb je de situatie op de eerste foto:

1dsc00425.jpg

Veel denken passen en meten want ik wilde zo weinig mogelijk definitief veranderen zodat ik altijd terug kon naar de orginele situatie.

Bevestigingspunten van de rolbeugels voorzien van draadeinden

2dsc00427.jpg

Even in de hout bewerkingsafdeling een passend balkje gemaakt en bevestigd dmv de genoemde draadeinden

3dsc00428.jpg

Even passen en ja zo moet hij komen liggen

4dsc00429.jpg

Link naar reactie

Het kleine bakje en het sluitmechanisme verwijderd

5dsc00422.jpg

De achterwand verstevigd door 9 mm multiplex er tegen aan te lijmen

7dsc00426.jpg

Weer eens passen en de metalen beugels waar de klep op scharnierd aangepast om voldoende ruimte te creeren

8dsc00419.jpg

De binnenbak moest gemodificeerd worden en daar moest de onderkant helemaal van af.

Je hebt namelijk de bovenkant nodig om alle afdekkingsplaatjes weer te monteren en geeft weer stevigheid.

Dit is het enige onderdeel dat ik heb aangepast en "there is no way back" voor dit deel.

Orginele staat binnenbak

9dsc00432.jpg

Binnenbak gemodificeerd

10dsc00433.jpg

Rondom en binnen in de bak alles wat met elkaar in contact kon komen met een soort van zelfklevend tochtband voorzien.

Deels weer in elkaar geschroefd

11dsc00431.jpg

Het sluitmechanisme voor de deksel zit er niet meer in dus dan maar een noodoplossing:

Stevige ijzerdraad en een spannertje.......niet BMW OEM.......maar zo zit de deksel ook weer vast

12dsc00434.jpg

Het eindresultaat een pioneer aftermarket sub in het opbergvak :clapping:

13dsc00436.jpg

Met dank aan Pim (pimgmx) die me van een reserve bak had voorzien die ook een mooi orgineel roostertje had.

De bak van Pim was het "fallback scenario" mocht ik weer helemaal terug naar af willen.

Alles bij elkaar best wat werk maar wat mij betrefd de moeite waard en het geluid is ook prima en zonder irritante rammeltje o.i.d.

Grroeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

ik zie net dat je airco in je zzz hebt. Ik weet het niet zeker, maar het kachelhuis schijnt dan iets groter te zijn. Je zou de 1e zijn met de sub in je middenconsole met airco. Ben erg benieuwd.

Denk trouwens ook aan demping materiaal op diverse plekken ivm resonanties.

Als je vragen hebt mag je me ook een pb sturen.

Ja, kom je nou mee Leon:-) En dan moet de gateway er ook nog bij. Ik ben ook erg benieuwd. Voorlopig doet ie het niet. Ik dacht vanavond hem eens aan te sluiten voordat ik de hele boel demonteer. Las elders dat dan waarschijnlijk ergens anders de 12v vandaan moet komen. Even zoeken nog.

Wat is een pb Leon, en hoe kan ik die sturen?

Link naar reactie

Rader,

Ik heb je net een pb gestuurd. Hier kan je op replyen.

De voeding kan gewoon van de radio worden afgetapt. Evt aanstuurspanning via schakel spanning.

Denk echt wel dat het gaat passen hoor. Je hebt het er alleen zelf niet eerder over gehad. Er is al eerder een opmerking over geweest bij de diverse onderwerpen over de sub.

Hoe groot is de gateway?

Je mag ook een keer langsrijden.

Groet

Leon

Link naar reactie

Wel heel veel werk,

Alles bij elkaar een uurtje of acht mee bezig geweest, waarbij het meeste werk zit in passen, meten en bedenken hoe gaan we dit doen.

Daarnaast naar de bouwmarkt om de spullen bij elkaar te zoeken en een kwestie van durven want je moet wel delen modificeren.

Het past allemaal net en je hebt nergens ruimte over dus wel een preciesie projectje.

Maar iedereen weet nu dat het mogelijk is.....een schaap over de dam of zoiets....misschien.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ik heb van de winter ook een beetje gekeken in dat vak, maar ik heb het niet gedaan omdat alternatief achter stoel voor mij ook prima is. Maar dit ziet er toch wel goed uit! Wat vind je van het geluidsverschil: Woofer op de grond of Woofer bij je rechteroor?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.