Ga naar inhoud

Inbouwen Pioneer subwoofer TS-WX110A 150W


JeWe

Aanbevolen berichten

Afgelopen zondag was het zover! De sub werd ingebouwd door 'Blackwwz3'. Het was een hele gezellige ochtend/middag. Wat een handige, technische, gezellige en vriendelijke vent:-)

Leon: Nogmaals bedankt, alles werkt perfect. We houden contact!!

Voor diegene die het geluid in de ZZZ willen verbeteren..... Laat de standaard speakers gewoon zitten. Voeg een Subwoofer toe en je weet niet wat je hoort. Door de Sub worden hoge en lage tonen enorm verbeterd en opgekrikt . Je hebt dan voor relatief weinig geld (€150, -) een prachtig geluid.

Hieronder een paar foto's:

Eerst alles loskoppelen:

alleslosgekoppelt.jpg

Plaatsbepalen:

subgeplaatst1.jpg

Plaatsbepalen2:

subgeplaatst2.jpg

Eerst geluid testen dan pas definitief vastzetten:

subgeplaatst3.jpg

De meester aan het werk:

demeesteraanhetwerk.jpg

Luxe en droog werken onder de carpoort:

onderdecarpoortluxeendr.jpg

Groet,

Jan Willem

Link naar reactie

Hey Jan Willem,

Ik heb precies hetzelfde systeem... maar volgens mij was mijn Pioneer subw. iets duurder, was los 260 euro (?) en hij lijkt wel op de jouwe.. anyway,

waarom heb je 'm achter je middenconsole geplaatst? Is dat niet onhandig mocht er iets zijn met de subwoofer? En er zit toch ook een afstandsbediening bij, hoe heb je die laten lopen? Ik heb 'm met klittenband achter de passagiersstoel gezet en dan is het geluid ook echt fenomenaal en de afstandsbediening ligt gewoon in de middentunnel.

Was dat niet handiger geweest?

Link naar reactie

Hoi Enzo,

MIjn sub kostte me €139, - excl. verzenden. Dit is de 150watt versie misschien heb jij toch een zwaardere. Of ze zijn goedkoper geworden:-)

De reden voor de plaatsing in het middenconsole komt omdat ik geen ruimte wil opofferen. En e kans op inbraak tot nihil wil terugbrengen. En het maakt qua geluid niet uit waar je hem plaatst. Mijn geluid is geweldig nu. Wat kan er met een sub gebeuren? Ik ben niet bang dat ik er bij moet komen en anders kan ik nu makkelijk de boel weer los halen. Mocht er een probleem zijn dan kan ik makkelijk bij de kabels via de achterzijde van de radio.

Mijn afstand bediening zit rechts van het stuur onder de 'hoogte instelknop' van de koplampen. Je ziet hem niet zitten maar je kan er goed bij om af en toe bij te stellen.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Heb je nu niet dat je dashboad gaat resoneren?

Wel by far de mooiste oplossing die ik ooit heb gezien, voor een subwoofer..

En Enzo, je kan beter de vraag aan jezelf stellen..: " had jij niet beter je subwoofer ook daar kunnen laten plaatsen? "

Link naar reactie

Waarom Widebody? Die sub is een plaatje om te zien, en als hij achter de passagiersstoel zit is er helemaal geen kijk op! Bovendien kan ik mezelf echt niet voorstellen dat er niks in het dashboard gaat resoneren... en voor dat soort dingetjes ben ik echt allergisch :P

Achter de passagiersstoel kan ik 'm makkelijk laten zien als ik dat wil, en is hij verder onzichtbaar. Het geluid is fenomenaal dus ik heb iig geen klachten :)

Link naar reactie

Ik luister er liever naar en houdt de auto vrij van zichtbare kabels, apparaten etc:-)) je ziet hem niet maar hoort hem wel:-)) maar dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Ik kan jullie garanderen dat er geen resonantie optreedt. Ben zelf ook allergisch voor rammeltjes ed.

Daar waar de sub de contact maakt met de auto zit speciaal tape ( kom even niet op de naam) van zeker een cm dikte om trillen te voorkomen en hij zit op twee punten muurvast met ty-wraps. Verder rust hij onder op de carpetvloer. Echt muurvast.

Link naar reactie

Hoi jewe,

Klinkt alles nog steeds goed? Moest dat nou, die rare kop van me erbij? Geintje

de resonanties voorkom je door speciale rubber foamtape. En resonanties krijg je als een sub niet goed vast zit en daarmee bedoel ik echt stevig. (Hij zit nu vast aan 2 beugels die direct vastzitten aan de carosserie met minimaal m6 of grotere bouten).De kast gaat anders trillen en dit geeft verdere resonanties in de auto.

Enzo, zit er ook geen snee in je bekleding thv de sub voor de kabels?

De sub is iets goedkoper geworden, vorig jaar was die max 199 euro incl btw, althans dat heb ik ervoor betaald vorig jaar.

Jewe, bedankt voor de gezelligheid en de fotoreportage, waar ikzelf nooit de tijd voor neem als ik bezig ben. En je hebt een pb.

Groet,

Leon

Link naar reactie

Hoi Enzo,

Ja dat klopt. Maar hoe zit dat dan waar de kabels dan weer uitkomen bij de subwoofer. Deze moeten aan de kant van de sub zelf toch ergens weer onder de bekleding vandaan komen. Hoe zit het daar dan bij jou door de bekleding heen dan?

Groet

Leon

Link naar reactie

Enzo,

nou ben ik zelf 1.76mtr en heb ik al het gevoel dat ik net in de auto pas hoe zit dat dan met jouw passagiers? Hebben die genoeg ruimte? Ik neem aan dat de rugleuning niet tegen de sub aan komt wat nog eens een cm of twee scheelt. Je mist dan een cm of 10 in totaal. Of heb je het schuimrubber onder de bekleding weggehaald?

Link naar reactie

Nou Jewe, dat kun je niet menen toch? Ik ben zelf 1,76/1,77 en heb echt niet het idee dat ik de maximum lengte voor de auto heb hoor! De rug van de passagiersstoel staat wel tegen de sub aan, en de stoel staat in uiterste stand naar achteren! Omdat de meest frequente passagier mijn vriendin is met 1,75m heb ik nog nooit klachten gehoord.. en als ik een keer in de bijrijdersplek zit dan lijkt het ook nog zeeën van ruimte hoor..

De stoel staat volledig gekanteld en volledig naar achteren. No problem! :)

Link naar reactie

IK vroeg het me alleen maar af:-) En wat de ruimte betreft, mijn voorgaande auto' s waren ruimer waardoor ik nu weer even moet wennen dat alles kort om me heen zit, haha! Geen klagen verder hoor!

Link naar reactie

Als ik in een andere auto zit erger ik mij aan het feit dat alles zo ver weg staat <_<

Ben benieuwd naar de foto's want ik wil wel eens zien hoe je de sub hebt aangesloten en geaard. (firewall = geen foto's)

Link naar reactie

van de aansluitingen heb ik helaas geen foto's alleen de plaatsing van de sub staat op beeld:-). Misschien kan Blackwwz3 daar antwoord op geven. Mijn Kenwood KDC-BT60U radio heeft een sub ingang(of uitgang:-) en verder zag ik een ISO stekker, maar hoe het is aangesloten? Geen idee! Voor de massa is er daar onder genoeg carrosserie meen ik te weten.

groet,

Jan Willem

Link naar reactie

Ik had normaal gezien deze sub ook al gehad, moest er niet het één en ander kapot zijn aan mijn Z3. Ik herinner mij dat het aansluiten niet zo eenvoudig was, althans, dat deed de tekst mij vermoeden. Indien er iemand meer informatie kan geven, eventueel in de vorm van een foto, dan is dat altijd mooi meegenomen natuurlijk!

@ Enzo

Die sub kost in de winkel gewoon 279 euro maar wie een beetje rond zoekt en bereid is om een aankoop via het internet te doen vind deze snel voor 150-160 euro excl. verzendingskosten. Bij Redcoon bijvoorbeeld. Daar was mijn setje Pioneer ook 50% goedkoper dan in de winkel. (100 ipv 189 euro...)

Link naar reactie

Hoi TJ Tom,

Blackwwz3 zal je het antwoord vast kunnen geven als hij dit leest. Ik ben een leek maar het is absoluut geen rocket science! Je verbind de sub via tullip aan de radio, zorgt voor massa en sluit de stroom aan zodat hij tegelijk met contact of radio aan en uitschakelt. Meer is het volgens mij niet.

Mijn prijs was trouwens €139. - ex verzenden. (€6.25) Dan nog wat klein materiaal samen nog geen €150, -)

Link naar reactie

Als je het type naar jouw keuze googled dan krijg vergelijkingsites en zoek je de goedkoopste. Ik had hem bij coolsound vandaan maar dat was twee weken terug de laatste. Geen idee welke ik heb maar ik heb die met de zwarte remote control. De ander heeft een zilveren remote maar die wilde ik niet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.