Ga naar inhoud

Kleur middenconsole


teronk

Aanbevolen berichten

Dames, Heren ook,

Ik ben aan het pluizen geweest in brochures en kom tot de conclusie dat de kunsstof interieur-afwerking van de Z3 maar twee kleuren kent: zwart of beige. Echter, de middenconsole vertoont op allerlei foto's, de meest uiteenlopende kleuren tot en met hout-dessins toe (en nergens zie ik overigens een carbon-finish, dus dat zal niet origineel zijn). Ik zie dat er allerlei (niet OEM) afwerkingssetjes (plakkuh!) te koop zijn, met de meest exotische kleuren en dessins. Zo had mijn Z ('98, 1.9 aut met zwart leer) een soort aluminium/rvs look in dikkig plasticfolie all-over het dashboard (tot en met de luchtopeningen toe). Ik heb dat allemaal verwijderd (want lillek) en er kwam een prachtig egaal zwart console/dashboard onder vandaan. Echter, is een volledig zwart middenconsole/dashboard wel origineel?

Nu mijn vraag: kan iemand mij aan een overzicht van originele afwerkingen voor dashboard/middenconsole helpen? Foto's? Brochure? (ik doel overigens niet op de leren panelen aan de zijkant!).

Mijn tweede vraag: welke chroomrandjes waren er als accessoire te bestellen? Je ziet nu zoveel chroomplaatjes en randjes in de aanbieding, dat je er een echte kerstboom van kunt bakken en dat zal nooit de bedoeling zijn geweest.

Ik hoor graag!

Groet,

Pieter

Link naar reactie

Zwart is origineel geleverd en ook nog steeds te bestellen.

Deze site geeft een behoorlijk beeld van de verschillende originele interieurs: http://users.belgacom.net/bmw_z3/bmw_z3_interior.htm

Overigens ook niet helemaal volledig. Hier kan je zien wat er af-fabriek voor ieder model leverbaar is geweest: http://de.bmwfans.info/parts/catalog/Z3/

Link naar reactie

Heren,

Ik kan hier zeker wat mee en ja natuurlijk, ik had ook gewoon de onderdelenlijst kunnen doorspitten. Niet aan gedacht. Bedankt dus.

In ieder geval weet ik nu zeker dat wat ik van m'n dashboard heb afgepeld niet origineel was en dat al die andere plaksetjes dus feitelijke onzin zijn.

Groet,

Pieter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.