Ga naar inhoud

spanrol/omkeerrol vervangen


bmweetje3

Aanbevolen berichten

Dacht eindelijk klaar te zijn voor het mooie weer na diverse winterklusjes en nu maakt de spanrol/omkeerrol lawaai.

Nu staat in TIS dat je de spanrol compleet moet vervangen met de spanner http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/41/72〈=NL

Moet dit echt of kun je ook gewoon alleen de rol vervangen, ben net bij de automaterialenzaak geweest en die hebben alleen een complete set, maar ik zie toch dat de rol los te koop is bij diverse webwinkels.

Het werk is het niet zijn nog gewoon 2 boutjes extra want de spanrol zelf ligt al naast me nu op tafel :)

De mulitriem vervang ik ook maar meteen mee, is dat ook weer gebeurd.

Dus wie weet antwoord op deze vraag?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Toch maar even wat verder gezocht en ik doe toch maar de spanner compleet vervangen en ook een nieuwe multiriem. de riem ziet er nog goed uit maar voor die €19 kan die net zo goed vervangen worden als ik dan toch bezig ben :lol:

Als er nog interesse is in een howto dan zal ik wat foto`s knippen en hier neerzetten. Het zal wel de zaterdagmorgen gaan worden als ik de spullen bij elkaar heb en de garage een beetje op temperatuur heb ^_^

Link naar reactie

Ga er vanuit dat het een mechanische spanner betreft, zou dan zelf alleen de rol hebben vervangen. Weet niet wat de spanner kost maar

kan niet bedenken waarom deze vervangen zou moeten worden. En nu maar oefenen met Jip en Janneke.

Jip staat in de garage. Voor de auto. In de auto zit een motortje.

Hij kijkt naar het motortje en ziet een klein boutje.

Hij wil het kleine boutje losmaken. Jip pakt een sleuteltje en draait aan het boutje. En dan zit ie klem.

:groupwave: :groupwave: :groupwave:

Link naar reactie

Ja dat was ook mijn idee in het begin maar de juiste rol heb ik nog niet gevonden los, daarom ook maar besloten om deze compleet te vervangen. Is niet zo heel veel werk meer lijkt me. De rol zelf is een kwestie ontspannen borgen en de bout los draaien. De spanner zit dan nog met 2 boutjes vast aan het blok volgens de tekening. Ik kan natuurlijk ook de rol van de nieuwe spanner afhalen en deze monteren op de andere. Heb ik dan mooi een reserve spanner liggen :blink:

Maar ik heb nu eerst een dringender probleem met de andere auto wat voorrang heeft. De e46 330 station waar ik een topic voor geopend heb. Dit zal eerst opgelost moeten worden voordat ik aan de spanner begin.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.