Ga naar inhoud

Witte plaatjes knipperlicht raadsel


sdebruyn

Aanbevolen berichten

Mezelf even voorstellen, ik ben nieuw hier.

Ik ben sinds anderhalf jaar de trotse bezitter van een Z3.

Al sinds het begin ben ik gefascineerd door die witte plastic vervanging voor in de koplampen.

Ik denk al de hele tijd dat die duitser ze niet zelf maakt.

Nu heb ik dit hier gevonden

a3ok.jpg

dat zijn deze

a7ok.jpg

waarmee je dus dit kan doen

a1ok.jpg

De nummers die op de achterkant van dat zwarte gedeelte staan zijn op de ene 934 294-00 en 934 293-00 op de andere.

Volgens mij zijn deze witte knipperlicht plastics exact wat die duitser verkoopt voor 70 euro.

Heeft iemand enig idee van welke wagen of merk deze onderdelen afkomstig zouden kunnen zijn ?

Zelf heb ik deze onderdelen nog niet, want ik weet niet bij welk merk garage ik moet gaan aankloppen. Misschien weet iemand hier wel raad.

Volgens mij zijn veel mensen hier naar op zoek, maar ik heb nog nergens anders deze foto's gezien. En ik heb van de man die deze onderdelen in Polen ergens liggen heeft (en ze voor 95 euro wil verkopen) tenminste al de nummers van de onderdelen gekregen. Volgens de verkoper zijn dit die witte plastic inserts die voor de Z3 gebruikt worden.

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi....,

Welkom op het forum,

Is hier al veel geschreven over het vervangen / weghalen van de oranje knipperlichten in de koplamp.

De betreffende witte lichtjes die jij noemt heb ik nog niet voorbij zien komen

Je kunt rechtsboven bij "search" je zoek woorden ingeven en dan krijg je allerlei topics,

bv deze:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=9473&hl=oven

Succes,

Greetz Maarten

Link naar reactie
De betreffende witte lichtjes die jij noemt heb ik nog niet voorbij zien komen

Volgens de verkoper zijn dit de zelfde glaasjes die de duitse meneer verkoopt voor 70 euro.

Dat geloof ik best, want ze zien er identiek uit.

Als ik het goed gemerkt heb worden ze op de originele auto ondersteboven gemonteerd.

Die duitser heeft ongetwijfeld ontdekt welke glaasjes er precies in passen en verkoopt deze via zijn website. Hij haalt wel dat zwarte achterste gedeelte er af natuurlijk.

Indien we zouden kunnen achterhalen van welk merk auto ze oorspronkelijk zijn, dan kan je die ongetwijfeld veel goedkoper vinden.

Naast het prijsverschil is het natuurlijk ook een leuke uitdaging om het te achterhalen :ok:

Link naar reactie

Ik heb de glaasjes van de Duitse meneer zelf ook en kan me niet voorstellen dat ze van een ander type auto/model afkomstig zijn. De kwaliteit en afwerking van de glaasjes is minder dan van de originele (zie je toch niet als je ze eenmaal ingebouwd hebt). Bovendien zijn ze dusdanig identiek dat het eerder lijkt dat er iemand een mal heeft gemaakt van de orignele glaasjes en daar de witte glaasjes mee produceert.

Maargoed kan het mishebben natuurlijk.

Link naar reactie

http://www.ebay.de/itm/BMW-Z3-weise-klare-...=item35b668191e

De veiling is inmiddels afgelopen, maar als ik het goed gezien heb verkoopt deze meneer dit artikel regelmatig.

Als je de foto's bekijkt is het overduidelijk dat dit uit een andere wagen komt. De witte kapjes zijn dan ook niet nieuw.

Hij heeft dus ontdekt waar deze vandaan komen, koopt deze bij auto afbraak en verkoopt ze dan via e-bay.

Als hij dat kan, dan kunnen we dat zelf ook, maar dan goedkoper :newblush:

Zijn hier geen garagisten op het forum ? Hopelijk kunnen die uit de nummers afleiden over welk merk dit gaat.

Link naar reactie

Nog zitten zoeken. Zouden dit dezelfde kunnen zijn als van een E34 518 uit 1990, maar dan ondersteboven gemonteerd ?

Zit hier niemand die bij BMW werkt ? Of die de afmetingen hiervan eens kan vergelijken ? Enkel gebaseerd op vorm, het is moeilijk de afmetingen in te schatten aan de hand van foto's op het internet.

3.jpg

image_8714_big.jpg

Deze zijn online te koop voor 30 euro

http://www.schmiedmann.com/5_series/E34/Eq...-indicators.htm

Maar als afbraak waarschijnlijk nog goedkoper te vinden.

Onderdeel nummers

Left: 82 19 9 404 275

Right: 82 19 9 404 276

Link naar reactie

Interessante discussie, heb zelf ook nog altijd de witte glaasjes van Erwin in mijn lampen zitten. :rolleyes: De structuur is identiek aan het orgineel, dus die van de E34 vallen al af. Ben zelf van mening dat de behuizingen gewoon van een orginele Z3 koplamp zijn afgeschroefd, aangezien de imitatie glaasjes geplakt moeten worden en de aanbieder een completer product wilt aanbieden op die manier?

Heb zelfs onderzocht of het rendabel is de glaasjes zelf te maken, maar dan ben je ongeveer 150,- euro lichter aan materiaal en heb je nog geen glaasjes.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.