Ga naar inhoud

Sigarettenaanstekerlampjefitting


teronk

Aanbevolen berichten

Forumvrinden,

Ik heb de middenconsole van mn Z3 (1.9 aut. 1998) grondig uit elkaar getrokken, gerestaureerd, gespoten en weer teruggezet. Alles ging perfect, behalve het terugplaatsen van het lampje dat de ring van de sigarettenaansteker moet verlichten. Het fittinkje verpulverde namelijk in mn vingers, waarschijnlijk omdat het broos is geworden door hitte in de loop der jaren.

Nou rook ik niet, maar ik ben zo'n neuroot die alles graag werkend heeft en daarbij heb ik een fobie voor los rondzwervende lampjes. Je zal d'r maar mee zitten.

Nu kan ik allerlei hulpconstructies gaan bedenken, maar misschien is er iemand die al ervaring heeft met dit euvel en het ook eenvoudig heeft opgelost. Ik zou graag jullie ervaringen horen!

Ik heb ook al in realoem gekeken naar een nieuwe consoleplaat (waarin de sigarettenaansteker zit en de selectorhandle van de automaat doorsteekt). Op de tekening staat hij wel, maar in de onderdelenlijst is hij niet terug te vinden, dus waarschijnlijk niet meer leverbaar. Weet iemand dat? Is 'ie ergens tweedehands beschikbaar?

Jullie antwoorden en (ongetwijfeld weer hilarische) opmerkingen worden bijzonder op prijs gesteld!

Groet

Pieter

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij brak dat ding ook af. Ik heb de buitenkant van een oranje pen gepakt. Op maat gezaagd en op het overgebleven gedeelte geplakt. Is hartstikke stevig en doet het goed.

Yep! Zoiets bedacht ik me ook.....goed te horen dat dat dus ook werkt! Wordt dus kennelijk niet te heet?

Dank en groet!

Link naar reactie

Het handige van een balpen is trouwens dat het met een beetje mazzel precies de goede maat heeft. Bij mij paste het precies over het afgebroken hulsje en ook het lampje past precies. Niet dat je ooit ziet zitten maar het ziet er dus ook helemaal niet raar uit.

Link naar reactie
Het handige van een balpen is trouwens dat het met een beetje mazzel precies de goede maat heeft. Bij mij paste het precies over het afgebroken hulsje en ook het lampje past precies. Niet dat je ooit ziet zitten maar het ziet er dus ook helemaal niet raar uit.

Ik ben inmiddels iedereen van z'n pen aan het beroven en laat een spoor van veertjes en doppies achter!!! Het enige is dat ik nu weer dat hele

@##$!%^!@@& middenconsole kan gaan lospeuteren. Na, ja dan heb ik de eerstvolgende regenachtige zondagmiddag iets te doen.

THX!

Link naar reactie
Het enige is dat ik nu weer dat hele @##$!%^!@@& middenconsole kan gaan lospeuteren.

Pookhoes loshalen en je drukt de gehele aansteker er zo uit, middenconsole slopen lijkt me dus niet nodig <_<

Wel opletten dat je geen kortsluiting maakt want er staat constante voeding op de aanstekerd (als het contact op assesoires stand staat geloof ik).

Groeten

Ad

Link naar reactie
Nou Ad. Om het fittinkje er mooi in te lijmen is het toch makkelijker als de console op zijn kop ligt. De fitting zit ook hierop de aansteker zelf dus als je die er uit hebt, kun je er nog niet bij.

Ah, een discussie tussen de vingeraars en de grondigen! Voor beide lijkt me wat te zeggen, maar als ik alleen de pookplaat (het is een automaat) eraf haal dan zie ik niet goed wat ik doe...... Dus ik ben bang dat ik toch de console er maar helemaal af moet halen! In ieder geval bedankt voor het idee.

Link naar reactie
Ah, een discussie tussen de vingeraars en de grondigen!

Geen discussie, probeer wat mee te denken.

Maakt op zich niets uit want je kunt binnenkort toch niet meer rijden en dan heb je tijd zat om de console er uit te halen wat ook weer niet zoveel werk is.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.