Ga naar inhoud

banden maat


ericvw

Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zomer: 225/45/17 en 255/40/17 GoodYear Eagle F1 GS-D3 op M RoadStar velgen

winter: 215/45/17 en 255/40/17 GoodYear Ultra Grip GW3 op M RoadStar velgen

:cooltext:

Link naar reactie

zomer & winter : 225/45/18 &255/40 /18 (op m5 velgen)

soms: (tusse door) 225/50/16. ( op de org. velgen)

en ik ga nu 215/45/18 & 235/40/18 ( zoek nog velge ma die van pierrez zijn te €) :cooltext: :offtopic: ben nog altyd opzoek naar iets

Link naar reactie
Dat kan dan heeft de 3.0 Z3 kleinere schijven vóór dan de 3.0 touring, ik kan namelijk alleen maar 17 inch of groter rijden vanwege de remschijven :blush:

groet,

Pierre

Ojee, ik hoop van harte dat dat kan :cooltext: Mijn winterbanden zijn net binnen, en ik heb ze nog niet gemonteerd. Ik ben van plan dit morgen te doen.

aaargh, ik hoop toch echt dat het past. :blush:

Link naar reactie
Drive Wheels n/a  Front Brakes n/a

Curb Weight 1425 kg / 3142 lbs  Front Brake Size n/a

Length 4025 mm / 158.5 in  Rear Brakes n/a

Width 1740 mm / 68.5 in  Rear Brake Size n/a

Height 1266 mm / 49.8 in  Front Wheels F 43.2 x 19.0 cm / 1

Wheelbase 2459 mm / 96.8 in  Rear Wheels R 43.2 x 22.9 cm / 1

Front Track n/a  Front Tires 225/45ZR17

Rear Track n/a  Rear Tires 245/40ZR17

Steering n/a  Front Suspension n/a

Body/Frame n/a  Rear Suspension n/a

tja, dat schiet niet op, maar als BMW er standaard 17" onder legt vrees ik het ergste :cooltext:

Link naar reactie

Als het klopt dat het 300mm is moet ie ook op 16 inch passen heeft de 46 328i ook en die heeft ook 16 inch. Kan me verder voorstellen dat de e46 gezien zijn hogere gewicht meer remwerking nodig heeft. :blush:

Ergo: zal wel passen :cooltext:

Zit er eigenlijk standaard 17 inch onder????

Link naar reactie

Vandaag de winterwielen (225/55/16) laten monteren en het past ohne problemen!! Verschil is duidelijk merkbaar al moet ik nog een beetje wennen aan de flex in de banden. Ik kwam met mijn zomerbanden echt maar nauwelijks mijn garage uit, en de bandengarage in. De auto staat een mooi swingend dansje te doen, en lijkt de dichtsbijzijnde paaltjes op te zoeken met zijn kont, maar vooruit komen ho maar!

Enfin, alles gelukt en ik kan weer rijden. Nu zal het eind volgende week wel weer 15°C worden, en kunnen we weer fijn terugwisselen :blush:

Pierre, ik denk dat je gelijk hebt dat de Z3 blijkbaar met minder remkracht toe kan dan je dikke touring. Al ben ik groot fan van veeeel remkracht, en zou ik altijd wel meer willen (porsche/merc keramische remmen :cooltext: ) zal er vanuit BMW wel een redelijk compromis gemaakt worden. Ik kocht mijn auto met 17" maar weet niet of het compleet standaard is. Misschien na de laatste facelift wel.

Link naar reactie
Enfin, alles gelukt en ik kan weer rijden. Nu zal het eind volgende week wel weer 15°C worden, en kunnen we weer fijn terugwisselen :blush:

Laten we het hopen, kijk iedere dag op de weersvoorspelling, als ze ook maar overdag boven de 10 graden gaan melden dan gaan ze er bij mij meteen vanaf.

Twee auto´s op de krik en die mooie zomerwielen eronder dan gaat de winter gepoetst en wel de zolder op.

Man heb ik zin in die lente :cooltext:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.