Ga naar inhoud

Welke veerset onder Z4 2.5 bouwjaar 2003


VlaamsZ4ke

Aanbevolen berichten

Beste Z4 ervaringsdeskundigen :thumbup: op dit forum..

Vandaag nieuwe velgen / banden geplaatst op mijn Z4 2.5i bouwjaar 2003, sinds maart 2011 in mijn bezit..

Geplaatste Velgen: 8,5 x 19" zowel voor als achter met Uniroyal banden 225/35/19, braafjes geweest dus en niet gegaan voor de breedset... wil geen problemen met aanlopen of keuringsperikelen.. ( :m: foto's volgen)

Na plaatsen zag de ene zijde van de wagen er beter uit dan de andere zijde .. je kunt al raden: gebroken achterveren, waarvan veren aan de passagierszijde nog keurig netjes 'gebroken' op hun plaats zitten, aan de bestuurderszijde kon ik het onderste stukje veer zo uit de kom nemen. Die zijde ziet er fantastisch uit... 2 vingers speling tussen de band en de carrosserie.

Dus.. veren moeten asap worden vervangen ... maar... welke veerset kies ik nu het best zonder veel rijcomfort te moeten inboeten (net het verschil gevoeld tussen het setje bridgestone RFT 225/50/16 en Uniroyal 225/35/19... nog nooit voelde dit stuur zo goed en nauwkeurig aan als nu.. RFT = alvast nooit meer op mijn Z4... en de wagen veert toch nog even comfortabel af op het eerste gevoel.. testrit was te kort om daarover te oordelen, en gevoel wetende dat je met gebroken veren aan het rijden bent??..??..)

Alhoewel de wegligging van mijn Z4 nog steeds niet kan zijn wat het moet zijn met 2 gebroken veren... dus.. het beste stuurgedrag moet eigenlijk nog komen... ben echt benieuwd...

Mijn vraag: welke veerset koop ik het best zonder extreem te verlagen of veel rijcomfort te moeten inboeten??? en zeker geen gekibbel op de jaarlijkse keuring hier in ons belgienland!! en wil nog iedere vluchtheuvel nemen zonder mijn billen te moeten dichtknijpen om niet te haperen...

Op voorhand bedankt voor de wijze raad...

Patrick

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

simpel

wat zat eronder ? :standaard of m onderstel .

ga naar een bmw dealer en bestel dezelfde veren monteer ze en klaar.

wil je zoiwiezo veranderen vervang dan alles rondom voor bv m onderstel,schokkers en veren ,stabilisatorstangen.

of een schroefset va een goed merk.

als blijkt dat je nu standaard hebt ,en je wilt niet inboeten op comfort blijf daar dan bij van alle andere optie,s krijg je spijt.

denk ik.

Link naar reactie

Hallo partick, geef het forum een weekje de tijd en je zal best veel reacties krijgen.

Overigens betreft het een Z4 en er zal hierover nog niet zoveel ervaring mee zijn, als met de Z3.

In de tussentijd kan je zelf al wat opzoeken.

Ga links boven naar "z3 forum nederland'

Zoek de rubriek Z4-styling en je ziet 3 paginas met topics,

snuffel daar maar in en je zult o.a. deze tegenkomen:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=9568

en deze :

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=7033

Als je niet te ver van Breda e.o. af woont, kan het zinvol zijn om kontakt op te nemen met de genoemde 'Ruud' van garage avvr in Reeuwijk (bij Gouda).

Deskundig advies en redelijke prijzen.

Link naar reactie
...en zeker geen gekibbel op de jaarlijkse keuring hier in ons belgienland!

met dit in het achterhoofd zou ik eerst een nagaan voor welk merk/ type onderstel door de Belgische keuringsinstantie een attest is afgegeven, zodat de keuring geen issue is. Ik vermoed dat je die info voor een Z4 niet hier op het forum gaat vinden. :thumbup:

Sommige van je landgenoten hebben ons in het verleden vermaakt met hele verhalen over de jaarlijkse keuring, waarbij onderstel, uitlaat, velgen etc 1 dag per jaar werden teruggebouwd naar origineel, om zo door de keuring te komen. :m: Ik neem aan dat je dat wil vermijden.

met de optie die Sander aandraagt ( origineel :angry: onderstel) is natuurlijk helemaal niks mis.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Mag je in Belgie een Eibach Pro kitje monteren zonder problemen met de keuring? Dan zou ik daar voor gaan. Met 19" eronder staat dat wel een stuk vetter lijkt me.

Ik denk het niet..

Is inderdaad het mooiste met deze Eibach pro veren en voor de prijs moet je het ook niet laten, maar... gisteren toch maar een setje nieuwe standaard veren gekozen, ik wil geen jaarlijks geleuter daar bij die mannekes van de keuring. Als je daar iemand voor handen hebt met een slechte dag kan je het helemaal schudden, loopt nog niet over als je een standaard wagen aanbied, een lampje teveel naar links of naar rechts en je mag eens terugkeren.

Ik denk dat het zelfs al moeilijk zal worden met die 19 duimerkes, deze afmetingen banden / velgen staan niet op mijn homologatierapport.

Ik steek die veerkes er eerstdaags onder en probeer dan enkele foto's op te laden.

Alvast bedankt aan eenieder die reageerde op mijn vraag!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.