Ga naar inhoud

Probleem met communicatie tussen Blackberry 9700 en Z4 bluetooth module


Toink

Aanbevolen berichten

Uit de handleiding van mijn Z4 haal ik dat je de auto op het contact moet zetten en dan gaat hij zoeken naar een telefoon die gekoppeld kan worden. Echter, als ik mijn mobieltje op 'vindbaar' zet, dan vinden ze elkaar niet.

Wie heeft zijn mobieltje op z'n Z4 aangesloten via de standaard bluetooth module en kan mij vertellen wat ik evt. verkeerd doe?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de link! Ik dacht dat ik alles goed deed en heb het nog eens geprobeerd....

Als ik het goed begrijp dan zet ik de auto op contact om de module te activeren, dan krijg ik de melding "telefon suche...". Ik zou vanaf dat moment vanuit mijn telefoon de module moeten kunnen vinden.

Wanneer ik dan mijn Blackberry laat zoeken naar bluetooth apparaten in de buurt dan kan hij niets vinden. Na ca. 5 minuten vertelt de Z4 me dat er geen telefoon is die verbinding probeerde te maken en krijg ik de melding: "telefon aktivieren".

Wat doe ik dan nog verkeerd?

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb even de handleiding erbij gepakt,

Mobiele telefoon koppelen:

1) Mobiele telefoon inschakelen

2) De toets (het gezichtje met drie streepjes voor de mond) boven de mobiele telefoonopname ca. 1 seconde ingedrukt houden en tegelijk

3) De contactsleutel naar stand 1 draaien

4) De toets loslaten

in het display resp. op het beeldscherm wordt ''BLUETOOTH KOPPLUNG'' aangegeven.

Tijdens het koppelen knipperen de controlelampjes op de boordmonitor of op de autoradio.

U kunt max. 4 telefoons koppelen.

Tijdens het koppelen verschijnt er in het display van uw mobiele telefoon de vraag naar de ''BLUETOOTH PASSKEY'' een nummer met vier cijfers

dat u bij de levering van de auto krijgt.

5) Voor de cijfers in uw mobiele telefoon, in het display resp. op het beeldscherm verschijnt ''KOPPELUNG ERFOLGREICH""

6) Contactsleutel naar stand 0 draaien

Oude toestellen ontkoppelen:

1) De toets (het gezichtje met drie streepjes voor de mond) boven de mobiele telefoonopname ca. 1 seconde ingedrukt houden en tegelijk

2) De contactsleutel naar stand 1 draaien

3) De toets loslaten

in het display resp. op het beeldscherm wordt ''BLUETOOTH KOPPLUNG'' aangegeven.

4) De toets (het gezichtje met drie streepjes voor de mond) ca. 10seconden ingedrukt houden tot een drievoudige signaaltoon weerklint

in het display resp. op het beeldscherm verschijnt "GEKOPPELTE GERATE GELOSCHT"

5) Contactsleutel naar stand 0 draaien

De mobiele telefoons zijn losgekoppeld

Suc-6 :thumbup:

Link naar reactie

Verder heb ik de stappen van Ruud gevolgd maar er gebeurt niets. Ik gebruik de knop op het stuur, dat is de juiste? > Edit: De knop bij de telefoonhouder doet het wel, mijn Blackberry is nu gekoppeld.

Bedankt voor alle hulp!

Overigens, vlgs mij heeft mijn Z4 geen USB. Waar zit die aansluiting normaal gesproken? En zou het via de knop op het stuur niet ook moeten werken?

Link naar reactie
  • Administrator

Mooi dat het werkt.

De knop op het stuur doet het bij mij wel, als ik deze indruk kom ik mijn telefoonboek.

Ik had er standaard geen usb in, maar heb mijn aansteker verwijderd en daar heb ik een usb (oplaadpunt) gemaakt.

Link naar reactie

Een beperkt aantal telefoons wordt ondersteund door BMW. Dat wil zeggen dat de meest belangrijke functionaliteit via bluetooth werkt. Sommige telefoons doen het echter helemaal niet. Mijn vorige telefoon was een Nokia 5800 en die deed het niet in de Z4M maar wel in de 530. Ik heb nu een Galaxy S2 die goed werkt in de 530 maar in de Z4M nog niet geprobeerd.

Link naar reactie

Beide knoppen werken niet voor de bediening. Ligt aan de functies die door de BT module icm BB9700 ondersteund worden. Misschien even kijken of de BT bij te klussen is, anders laat ik het zo. Bellen kan ook via de draaiknoppen of via de mobiel, dan schakelt ie vanzelf over op de carkit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.