Ga naar inhoud

Leer op dashboard laat los


Jaguar

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn naam is Peter en sinds afgelopen weekend ben ik de eigenaar van een Nederlandse Z3 coupe. De auto is van 1998 en heeft 160K gelopen. Er zijn een aantal kosmetische dingen die gedaan moeten worden. Het dashboard is met leer bekleed maar is aan de passagierszijde (o.a. airbag klepje)gekrompen en los gelaten. Ook bovenop de meters is het leer gekrompen en losgelaten. Vandaag even bij 2 bekleders geweest en het ziet er naar uit dat dit alleen gerepareerd kan worden als het dashboard gedemonteerd wordt. Omdat dit nogal wat werk is ben ik benieuwd of er iemand is die hiermee ervaring heeft en of er misschien alternatieven zijn waarbij niet het hele dashboard eruit hoeft.

Groet,

Peter

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is bij het 'extended leerpakket' een bekend probleem. Is ook al veel over geschreven op het forum. Had je al gezocht?

Zelf heb ik ook een Z met dit probleem en wil het ook gerepareerd hebben

Zover ik weer moet het dashboard er wel uit als het leer gekrompen is. Anders krijg je het niet meer op z'n plek terug. Mijn tellerkoepel is er al een keer afgehaald, maar het is mijzelf niet gelukt het leer goed te krijgen. Er is een topic waarin beschreven staat dat iemand het wel zelf had gedaan.

Op plekken waar je alleen maar wat 'opbollend' leer hebt zitten, schijn je dat met een klein injectie-spuitje met lijm weer vast te kunnen lijmen (staat ook ergens op het forum).

Link naar reactie

Hoi,

Ook bij mij is het leer op de tellerkoepel los en gekrompen, zou dit ook graag gerepareerd hebben.

Heb al diverse keren sloopbedrijven aangeschreven maar tot op heden geen nieuw tellerkoepeltje met leer kunnen vinden.

Het tellerloepeltje los halen zonder het dashboerd te demonteren schijnt te gaan maar is blijkbaar een lastige klus.

Ik ga het deze winter toch maar eens proberen.

Zo te horen ben je dus niet de enige met dit probleem......... nou de oplossing nog en we zijn weer allemaal geholpen

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Na veel wikken en wegen toch maar de stap gezet en het dashboard er uit gehaald (laten halen). Dashboard naar de bekleder gebracht en een dagje later weer terug. Leer op het koepeltje en airbag klepje waren niet meer te redden en zijn vervangen door nieuw leer. De randen erom heen konden opnieuw gelijmd worden. Dashboard zit er inmiddels weer in. Ziet er super uit. Computer gereset omdat de airbags eruit geweest zijn. Op naar de volgende klus. Zoek nog naar een set chromen teller ringen van goede kwaliteit. Iemand een idee waar ik deze kan kopen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.