Ga naar inhoud

ventilator unit verwijderen tbv aftermarket radio


Happy Hippo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik wil graag de standaard BMW-radio/cd speler verwijderen uit mijn Z4 (2003).

De truc is eerst het ventilatorgedeelte te verwijderen. Nu heb ik een paar uurtjes zitten googlen en ben zelfs op you-tube een filmpje tegengekomen http://www.youtube.com/watch?v=QRfemGE-kY4. Het ziet er allemaal erg makkelijk uit. Het is kwestie van 2 metalen klipjes indrukken en de vergrendeling gaat eraf en met een beetje bewegen trek de ventilator-unit er zo uit. Zie ook deze foto voor de 2 klipjes http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=6329. Ik ben zelfs nog een soort handeling tegengekomen: http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=105298. Ook die verwijst naar die metalen klipjes.

Het zou allemaal een fluitje van een cent moeten zijn.....maar ik kom er niet uit.... Ik blijf in die ventilator-unit kijken maar zie geen metalen klipje.. Kan het zijn dat er ook Z4's zijn zonder die metalen klipjes en dat de ventilator er op een andere manier eruit gehaald moeten worden. Het enige wat ik zie zijn 2 plastic stukjes; maar hoe ik mijn schroevendraaier hier ook onderzet of op druk er gebeurt niets... De plastic stukjes zitten ook op een andere plek dan waar de metalen klipjes zouden moeten zitten.

Kan iemand mij verder helpen ???

Groeten,

Jeroen

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Met een dun schroevedraaiertje moet het lukken, via 2e opening van boven in het ventilatie rooster.

Schroevedraaier bijna plat tegen rooster aanhouden, gat van lipje zit nl geheel vooraan.

Ik heb na demontage (ook een hoop geklooi) de gaten bij de lipjes vergroot, zodat het de volgende keer gemakkelijker gaat.

Btw eerst even een credit card in de naad van de unit/dashboard zetten, kun je wanneer je het lipje te pakken hebt gelijk het rooster een stukje naar voren trekken, zodat wanneer je de andere kant (2e lipje) losmaakt het rooster niet weer terugschiet.

Link naar reactie

Hallo hartelijk bedankt voor de tips allemaal !

Ik zat dus de hele tijd op de verkeerde plaats aan die plastic clipjes te drukken / trekken. Toen ik hoorde dat de gaatjes meer vooraan zaten heb ik ze uiteindelijk gevonden... Omdat ik eerst dacht dat je die clipjes moest indrukken / doordrukken heb ik er platte schroevendraaiers gestoken...Tot de laatste reactie waarin werd gezegd dat ik de metalen clipjes juist niet in moest indrukken maar juist moest uittrekken. Slimme actie van mij....De metalen clipjes waren dus helemaal verstopt in de gaatjes die heb ik met een haakje weer een beetje teruggetrokken zodat ze weer zichtbaar zijn.

Kortom, ik heb de juiste gaatjes, de clipjes zijn nu enigzins weer zichtbaar en je kunt ze naar beneden trekken, maar ze schieten ook zo weer diep in het gaatje en dan moet ik met mijn haakje hem weer terugtrekken zodat ik hem zie. Ben nu het afgelopen uur aan het frontje aan het frunikken geweest maar die ventilator-unit komt niet echt lekker los. Ik heb de ene creditcard na de andere verbogen. Ik ben ook bang dat ik dat plastic sloop...

Binnenkort maar weer een poging wagen...

Nogmaals bedankt allemaal !

Jeroen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.