Ga naar inhoud

Opkrikken Z4


MichelZ4

Aanbevolen berichten

Beste z rijders,

Mijn vrouw en ik zijn al een jaartje de trotse bezitter van een zwarte Z4 roadster 2.5si uit 2007. Een hele fijne auto die wij gebruiken voor onze dagelijkse ritjes en voor vakanties. Naast de Z4 hebben we ook nog een fun auto namelijk een Opel

Speedster uit 2001. Deze hadden we al voor we de Z4 vorig jaar kochten en door deze auto zijn wij verslaafd geraakt aan het cabrio rijden. Dus al snel gingen we opzoek naar een Z4, zeer groot pluspunt van de Z4 is natuurlijk de het gemak en alle comfort die in een Speedster ontbreekt en dan metname het elektrisch openen en sluiten van de kap.

Na de strenge winter van vorig jaar maar besloten om toch maar eens een complete winterbanden set aan te schaffen. Het was glibberen en glijden bij ons in de wijk omdat de gemeente geen prioriteit gaf aan het strooien in de wijk. Dus het was elke ochtend weer een feest om op de doorgaande weg te komen. Sinds kort liggen deze rubbers op zolder te wachten op de eerste vlokken.

Dan rest mij nog deze te monteren als de tijd daar is. Nu mijn vraag ik heb gezien dat de Z4 langs de zijkanten aan elke kant twee krik punten heeft de zwarte rubberen blokken onder de dorpel. Kan ik gewoon met een garagekrik de auto opkrikken op een van deze punten en dan het wiel verwisselen en dan vervolgens het volgende wiel. (Uit ervaring weet ik dat de Speedster speciale opkrikpunten heeft)

Het instructie boekje geeft mij geen duidelijkheid en aangezien het een cabrio betreft weet ik niet exact of hier speciale eisen voor zijn mbt het opkrikken per punt of dat dit per gehele kant moet gebeuren ik heb internet nog afgestruind en zie de meest inventieve constructies om de auto te liften, bijvoorbeeld een krik in het midden te zetten en hierop een balk.

Voor ik aan de slag ga met mijn garagekrik en momentsleutel graag jullie advies hierin en weten jullie ook waar ik eventueel de krikpads kan bestellen in nederland, ik heb wel gezien dat deze in de US te verkrijgen zijn.

Alvast bedankt,

Michel

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.