Ga naar inhoud

VLN en Meilenwerk dit weekend


Aanbevolen berichten

Vier weken terug een hotel geboekt om de VLN van gisteren te bezoeken. Waarom? eeeh Z4. Normaal gesproken rond de 170 deelnemende auto's maar gezien de aankomende 24H "slechts" 100 auto's. Tom Coronel deed bijv. 2 weken geleden mee met een nieuwe Z4 en had een

rijdersbriefing met nog ongeveer 649 anderen, gisteren waren er iets minder deelnemers....

Na het boeken van het hotel een email van de eigenaar, geheel in het Nederlands, van Arie van Vliet.... Hoeveel geluk kun je hebben als je via internet zoiets boekt zonder voorkennis? Vrijdagavond aangekomen, een uur later dan de navigatie eerst dacht na wat vakantiedrukte hier en daar. Vervolgens goed aangekomen en ontvangen door de gastheer in Adenau. We hebben daar van ons verblijf genoten, alle kennis van de Ring is aanwezig en de gemoedelijkheid en gastvrijheid van hem (en Lenie) zijn geweldig. Dus ik maak reclame als het mag? http://www.ringpension.de/ Ik denk niet dat je teleurgesteld wordt.

De volgende dag, zaterdag, naar de Ring, een kaartje voor de VLN kost 12 euro p.p. als je op de tribune wilt zitten, de pits wilt bezoeken, de paddock wilt bezoeken en de sfeer daar wil proeven, ik heb nog geen formule 1 meegemaakt (dat kan ook niet voor 12 euro) maar waar sta je aan de pitsmuur tijdens de start van een race? (het mocht dus ook niet maar werden na de start redelijk gemoedelijk met vele anderen terug gestuurd notabene de pits in, ook nog nooit meegemaakt). Een half uur voor de race maar op de BMW M tribune gaan zitten (nooit geweten dat de Ring in eigendom is van de BMW groep :thumbup: Mooie start, 3 groepen na elkaar, de kanonnen eerst, daarna de clio's en Skoda's en daarna de :foto: 's. (een M1 (nee geen 1M coupe) doet al mee sinds dat ding uit is en wat een geluid....). Na een uur een beetje rondkijken, zelf in de ZZZZ plekken langs het circuit opzoeken om nog meer te zien dan alleen het GrandPrix deel van het circuit (een kwartier van het hotel bijvoorbeeld) en weer terug naar het circuit om iets van een finish mee te krijgen. Een kwartier voor tijd werd de race gestopt, regen, dat had ik dan wel wat eerder gewild om de hectiek in de pits mee te maken (in sommige boxen meer dan 4 teams)...

Eerste werd de enige Audi R8 met wat DTM namen volgens mij en 2e een Porsche (jawel Miss Ring (en Top Gear) Sabine Smitzch en bijrijder).

Wie er verder in de prijzen vielen? Ik heb geen idee maar dat maakt ook helemaal niet uit.

Vandaag op de terugweg Meilenwerk Dusseldorf meegepakt. Ook voor het eerst een ZZ (ja een Z2 gezien). Ik was heel erg verbaasd, geen 4 cylinder, geen 3 cylinder, nee een full electric....

Verder nog enkele mooie klassiekers en youngtimers.

Onze ZZZZ 2.0 haalde op de terugweg 200 (op de teller) met de kap open... Geen oordoppen nodig (want je wil het niet te lang doen). De rest van de weg geen file in tegenstelling tot de heenweg en een geslaagd zeker voor herhaling vatbaar weekend.

Genoeg praat,

pics.....(eeeuh veeeeuuul pics)

dscf0113d.jpg

dscf0114h.jpg

dscf0115j.jpg

dscf0116o.jpg

dscf0117hw.jpg

dscf0118yf.jpg

dscf0119y.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gewoon alles plaatsen, als we genoeg gezien hebben zeggen we het wel (niet dus :foto: )

Zeg, hou eens op. Straks denkt-ie nog dat je serieus bent. Ik vind vijf vrijwel identieke foto's per onderwerp wel voldoende hoor. :nono:

Trouwens geen idee waar het topic überhaupt over gaat. VLN? VNL? Eh...? :thumbup:

Link naar reactie
Trouwens geen idee waar het topic überhaupt over gaat. VLN? VNL? Eh...? :thumbup:

mmmm foutje bedankt....maarre gok maar, nog een laatste paar foto's (en dan weer een jaar zonder ok?)

Een bezoek waard zo kort op Nederland (nee ik ben niet de eerste die dat zegt)

dscf0167g.jpg

dscf0168m.jpg

dscf0169k.jpg

dscf0170o.jpg

dscf0171n.jpg

dscf0172s.jpg

Link naar reactie

VLN staat voor Veedol Langstreckenpokal Nurburgring

VLN website

BMW eigenaar van de Nurburgring, zal wel cynisch bedoeld zijn, neem ik aan...

Naast de BMW tribune heb je ook nog de Mercedes arena, Castrol Kurve, enz.

De M1 die nu meerijdt, is sinds vorig jaar van de partij. De wagen is een restauratieproject en mocht niet meerijden in de historic races in Duitsland. Dus hebben de eigenaren de M1 maar in de VLN ingeschreven. Maar hij rijdt niet mee sinds zijn ontstaan (bouwjaar 1978), dat zou een record zijn, zo'n lange looptijd op een racewagen...

Verder moet je de kalender van de Nurburgring maar in't oog houden, er komen daar vaak knappe racedagen.

DTM, Truck GP, Formule 1, 24uren race, historic races, etc.

www.nuerburgring.de

Link naar reactie
dscf0174f.jpg

Groet,

Remco

Remco,

Mooi verslag van je belevenis. Meilenwerk is hier vaker langsgekomen. Ben zelf in Düsseldorf en stuttgart geweest. Blijft leuk. Vooral de Porsche hierboven is een plaatje :rolleyes: :foto:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.