Ga naar inhoud

Stadslicht - angle eyes - ombouw van gelig naar wit


NaZGuLL

Aanbevolen berichten

Ik heb een BMW Z4 3.0Si bj 2007 (E86). Het stoort mij dat bij gebruik van het stadslicht de angle eyes een zwak gelig licht vertonen. Ik heb mij laten vertellen dat dit te maken heeft, dat in de koplampunits een halogeenlamp wordt gebruikt die het schijnsel voorbrengt. Met een simpele verwisseling van de standaard halogeen lamp naar een type met de volgende specificaties zou ik al een mooie verbetering kunnen verkrijgen.

Fitting H8 - 35 of 80 Watt - lichtkleur 6000Kelvin

In de gebruikshandleiding kan ik hier niets over terugvinden. Ik ben zelf nog niet zo thuis in de BMW techniek, dus voor ik ga slopen en zodoende een tweede BMW kan bouwen van de onderdelen die ik overhoud de volgende vragen :angry:

- Klopt het uberhaupt dat je met een simpele halogeenlamp verwisseling dit kan bewerkstellingen?

- Is het zelf uit te voeren, zoja hoe?

- Klopt het dat deze lampjes een H8 fitting hebben?

- Het moet niet al te veel kosten dus ik ga zeker geen complete units vervangen.

Mvg,

Rob

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb deze modificatie gedaan bij mijn E61. Daar stoorde de gele ringen mij ook naast de witte Xenon lampen.

Ik heb een LED verlichtingsunit voor gekocht die exact dezelfde afmetingen heeft als de standaard lichtunit. Plug and play en het was klaar.

Wellicht dat je op Ebay e.e.a. kunt vinden voor de Z4.

Link naar reactie
Ik heb deze modificatie gedaan bij mijn E61. Daar stoorde de gele ringen mij ook naast de witte Xenon lampen.

Ik heb een LED verlichtingsunit voor gekocht die exact dezelfde afmetingen heeft als de standaard lichtunit. Plug and play en het was klaar.

Wellicht dat je op Ebay e.e.a. kunt vinden voor de Z4.

Bedoel jij zoiets: link

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik zie weinig :D in een E61 .......

Gisteren gespot op de ring A10..kon er helaas geen foto van maken.. maar het betrof een

witte 520i zwarte velgen en met :petje: achter het stuur.. :rolleyes:

Link naar reactie
....

witte 520i zwarte velgen en met :thumbup: achter het stuur.. :P

Niet elke 5 is een E61!

En ja, een 520i is de instapper.................

Link naar reactie

Ik heb na het lezen van de reacties maar de sprong gewaagd. Er blijken miniscule halogeen lampjes te worden gebruikt, fitting BA9S - 12volt 10W, dat is spijtig want ik had H8 lampen besteld met behoorlijk wat power. Die kan ik dus omruilen. Helaas is er dus niet de mogelijkheid om met een simpele ingreep de angle eyes ringen van mijn auto te upgraden. Voor de gebruikte BA9S fitting zijn nu eenmaal geen echte power leds voorhanden.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Niet elke 5 is een E61!

En ja, een 520i is de instapper.................

Dat klopt.. crisis-uitvoering.. op gepimpt met zwarte velgen.

Maar ik zit je maar een beetje te plagen "knul".. :huh:

Link naar reactie
Dit zijn BA9S LED lampjes: link

Ik weet enkel niet of dit meer licht gaat opleveren dan het standaard halogeen lampje (12v 10W). Is ook beduidend langer, weet niet of daar de ruimte voor is. Ik ga het in iedergeval proberen, bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Ik weet enkel niet of dit meer licht gaat opleveren dan het standaard halogeen lampje (12v 10W). Is ook beduidend langer, weet niet of daar de ruimte voor is. Ik ga het in iedergeval proberen, bedankt voor de tip!

Er staan meerdere LED lampjes op die site...

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Iemand deze upgrade al succesvol weten uit te voeren? Misschien met een link naar de juiste lampjes?

Ik ben er mee bezig, maar tot nu toe geen succes. De Leds die in de standaard houder passen (fitting BA9S) zijn zeer kwetsbaar. Er inzetten lukt wel, maar indien ze moeten worden verwijderd dan blijkt de constructie zo gammel te zijn dat deze in stukken en brokken uit elkaar valt. Tevens is het resultaat niet je van het, gisteren nog iets geprobeeerd. Led lijkt op het oog gewoon wit maar ingebouwd toont deze een blauw schijnsel. Dat is niet wat ik zoek.

Ik zit er nu nog aan te denken om de houder te verbouwen zodat ik led's kan gebruiken met meer vermogen of dan toch maar halogeenlampjes met meer vermogen (12volt 23Watt). Dat laatste heeft dan weer als nadeel dat je waarschijnlijk een zekering opblaast (standaard lampjes zijn slechts 10Watt) en dat gelig licht, gelig licht blijft ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.