Ga naar inhoud

Reparatie Origineel Bmw Windscherm


zzzefod

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of iemand hiero zit te wachten, maar ik kon het op de site nergens terug vinden.

Dus leek me wel handig om dit toch te plaatsen.

bij mij was het windscherm defect, helaas bedacht ik achteraf dat het misschien wel handig zou zijn om foto's te maken en het hier neer te zetten....biggrin.png

dus de foto's zijn gemaakt toen de supports al vervangen waren....

Vervangen support van een BMW windscherm

Het windscherm wat ik bij de auto kreeg toe ik hem kocht, was defect. De support was bij mij af gebroken. Ik wilde echter niet een paar honderd euro uitgeven voor iets waar alleen de support van stuk was…. Gelukkig bleek het mogelijk te zijn om de support te vervangen zodat ik weer een werkend windscherm had. Het is gelukkig niet moeilijk om de support van een BMW windscherm te vervangen.

Het onderdeel was besteld moet worden is NR 3 op de pagina.

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roads...wind_deflector/

bij mij zag het er zo uit:

IMG_0250.JPG

deze hele constructie word per 2 dus geleeverd en niet alleen het onderste gedeelte, gelukkig zijn deze onderdelen niet duur.

het gaat om deze onderdelen:

IMG_0251.JPG

duidelijk is te zien op de foto hoe de support is afgebroken.

terwijl dat er zo uit moet zien:

IMG_0252.JPG

deze supports worden per 2 geleverd en dus hoef je niet te letten of het de linker of de rechter is, welke op de tekening met het nummer word aangegeven.

Ik heb mijn onderdelen niet bij de dealer besteld maar bij bimmerparts (ik weet niet of ik dit mag noemen maar dat moet een mod maar aangeven), waar ze 2 dagen later werden geleverd.

Om de support te vervangen dient het schroefje los gedraaid te worden.

IMG_0248.JPG

IMG_0249.JPG

Wanneer de schroef verwijderd word is er een busje te zien en een ringetje welke de afstand houd tussen de support en het windscherm. Raak deze niet kwijt, pas ook op dat het ringetje niet klem komt te zitten aangezien het van plastic is en ik denk makkelijk breekt.

Verwijder hef schroefje en haal de support los, let op de richting van de support dat is op een sticker te zien.

IMG_0249.JPG

Neem de nieuwe support en plaats deze op het windscherm, plaats het busje in de opening en zorg dat het plastic ringetje tussen de support en het windscherm zit. Draai het schroefje niet te vast.

Doe dit ook met de andere kant. En de support is vervangen en het windscherm is weer in orde.

IMG_0246.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Top dat je dit met ons deelt.

Ik heb mijn onderdelen niet bij de dealer besteld maar bij bimmerparts (ik weet niet of ik dit mag noemen maar dat moet een mod maar aangeven), waar ze 2 dagen later werden geleverd.

Waarom zou dat niet mogen? Iedereen moet zelf weten waar 'ie het koopt en dat je een leverancier vermeldt is alleen maar handig.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Één van mijn supports voor dit scherm is kapot. Het scharnier is niet meer helemaal compleet. De ring met tanding er op zit er niet meer in. Dus bungelt mijn scherm aan één kant een beetje. Helaas niet gezien, toen ik de Z3 begin oktober kocht. Maar ja, zo gaat het wel vaker.

BMW zelf zegt deze support niet meer te kunnen leveren. Ook een mailtje naar Bimmerparts.nl levert geen resultaat op. Leveren dit ook niet meer.

Weet iemand nog een adres?? Of heeft iemand mogelijk zo'n support nog liggen ( b.v. door ander defect aan het scherm)?

Ben vanzelfsprekend sterk geïnteresseerd.

Link naar reactie

Inmiddels dit probleem opgelost. Steunen zijn bij BMW en Bimmerparts niet meer te koop. Cabrio Care in Naarden heeft nog een aantal complete gebruikte schermen voor de prijs van € 75,00. Dus maar één gekocht. Mogelijk kan ik nu iemand helpen. Ik heb nu het scherm (in zeer goede staat) en een support over.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.