Ga naar inhoud

Z4 opties


dva78

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben me een beetje aan het orienteren op een z4 qp en schuw een automaat niet. Volgens mij heeft een coupe standaard bij een automaat ook flippers aan het stuur. Is dat wat? Of is het te langzaam? Of gebruik je het na verloop van tijd gewoon niet?

Verder vroeg ik me af of de boordcomputer met het grote scherm een interessante optie is. Is de navigatie bruikbaar en nog te updaten of is het systeem verouderd? Wat kan je nog meer op het scherm zien/doen?

Misschien is er iemand met ervaring die wat licht op de zaak kan schijnen

.

Gr.

Dennis

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dennis

De vraag over de flippers wordt hier wel beantwoord : https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=11488

Een Coupe is een auto van 2006 of later. Kost nog minstens 30.000 Euro.

Ga dan niet over een nacht ijs maar orienteer je goed door bijv. naar de de BMW dealer in Essen te rijden. (uurtje achter Venlo. Daarstaan er 16 op een rij!!!

Kun je alle kleurcombinaties /uitvoeringen ed. bekijken. Dit geldt ook voor mensen die verschillende interieurs willen bekijken om een cabrio tekopen!!

http://gebrauchtwagen.bmw-essen.de/bmw/de/.../1/default.aspx

Je kunt daar natuurlijk ook kopen!

Je maakt ze daar al los voor 23.000. Omdat ze er zoveel hebben, zal over de prijs ook nog wel te onderhandelen zijn.

Tel er voor een 2006 model nog ca. 4000-5000 BPM bij. (Het verschil in BPM tussen januari, of december 2006 is ca. 1200 Euro).

Zij kunnen een 5 daags exportkenteken voor je regelen+ kentekenplaten+5dagen verzekering.

Link naar reactie

Navi professional is naar mijn ervaring (2003 Z4) prima te updaten; voor 160 euro heb je bij de dealer een nieuwe DVD. Alternatieve wegen zijn veel goedkoper maar soms wisselende kwaliteit.

Naar mijn ervaring werkt het vrij omslachtig (ivm TomTom); geen touchscreen maar draaiknoppen dat is erg wennen en ook geen rijstrookadviezen e.d. Maar wat de navi moet doen doet ze prima. En nooit lang zoeken naar satellieten of lang rekenen maar direct navigeren. Groot scherm is wel altijd aanwezig als je hifi-professional wilt.

Link naar reactie

Je kunt ook nieuwe navigatie DVD's kopen voor ca. EUR 40,= op marktplaats. Werken prima.

Ook de besturingssoftware kunt je voor die prijs laten updaten zodat een Duitse Z4 ook Nederlands gaat spreken.

Via het scherm zie je ook de bediening van de telefoon, boardcomputer, TV en DSP (als je HiFi pakket hebt).

Ik zou het altijd nemen!

Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden wbt de navi. Wat kan je nog meer zien op dat scherm?

Verder verwijst de link naar veel info over de SMG bak, maar ik neem aan dat de qp automaat gewoon een echte automaat is met als extra de flippers? Hier kon ik verder weinig info over vinden. Kan je de automaat dan in een soort van handmatige schakelstand zetten of kan alleen de automaat beinvloeden door eerder op of terug te schakelen?

Inderdaad ook maar eens naar Essen rijden!

Link naar reactie

Ik heb ooit een proefrit gemaakt in een Z4 coupe 3.0si met automaat. Die heeft inderdaad ab werk standaard "flippers" aan het stuur.

IMG_4062.JPG

Het zijn trouwens niet echt "flippers", meer "knoppen". Ze hebben links en rechts dezelfde functie, deel wat boven het stuur uitsteekt van je af duwen is terugschakelen, hele knop naar je toe trekken is opschakelen. Ging voor mij allemaal dermate soepel dat ik toch een handbak zou kiezen als ik voor de keuze stond, maar ik ging ook meer voor de kleur :kisstogether: Tiefgrün Metallic, kom je niet vaak tegen.

IMG_4070.JPG

Navi zou ik altijd doen (wel professional niet die kleine business die ze in een ventilatierooster stoppen. Al is het alleen maar voor de ipod integratie (en eventueel voor BT carkit als die er ab werk opzit)

Je rijdt trouwens al vanaf 25K een Z4QP (incl BPM). Het "vanaf" prijsniveau bij BMW dealers in Duitsland is de laatste maanden toch wel duidelijk onder de 20K gezakt. Voor een 2006er zit er dan nog een 5K aan BPM op.

edit nav van je vraag hierboven: automaat is van conventionele type met koppelomvormer, dus geen bak met dubbele koppeling. Je kunt 'm in "tiptronic" stand (om maar eens een Audi-isme te gebruiken) zetten en dan met de pook voor/achter op/afschakelen. Er zit op de 3.0si ook nog een "sport"knop, daar reageert de bak ook op. De flippers op het stuur doen niets meer of minder dan de pook in de "tiptronic" stand.

Link naar reactie

Een Z4 zou ik niet rijden omdat het allemaal soepel en vanzelf gaat.

Die 265pk 3.0si is echt een geweldige motor. Op iedere stand van het gaspedaal en op ieder punt in de toeren gaat ie er als een dolle er vandoor. Dat koppelen aan de automaat nam voor mij wel een deel van de snelheidsbeleving weg, het was allemaal te "playstation", te vanzelfsprekend. Nu is de Z4 zowiezo veel meer auto dan de Z3 (de auto waarmee ik naar de dealer was gereden), dus dat vertekend ook.

Ik zou in ieder geval de Z4 coupe met handbak nemen als ik ooit voor de gelukkige keuze stond een Z4 coupe aan te schaffen.

Link naar reactie
Een Z4 zou ik niet rijden omdat het allemaal soepel en vanzelf gaat.

.......... Nu is de Z4 zowiezo veel meer auto dan de Z3

En de Z4 Coupe ziet er veel meer auto uit dan de z4 cabrio. Het zijn schitterende autos :newblush:

Hen interieurs gezien met geborsteld aluminium

Lees dat Ruud naar Dortmund is geweest, dat ligt vlak bij Essen. En is dus gemakkelijk te combineren op een middagje (pak Duisburg) er dan ook maar even bij

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.