Ga naar inhoud

navi prof en aansluiten telefoon cradle


Aanbevolen berichten

geachte forumleden,

misschien is dit al een keer voorbij gekomen in het forum, maar dan heb ik dat niet kunnen vinden:

ik heb Z4 3.0 uit 2003 (Duitsland) met navi en hifi professional. Kan ik hier nu een cradle voor kopen (voor iphone3)

om handsfree te bellen (er staat geen keuzemenu voor telefoon in het display)

en zo ja, wat komt er dan nog bij aan kosten (inbouw, herprogrameren software,)

alvast bredankt voor de reacties

mvg

Arno

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij mis je een bluetooth kastje ,Ik heb hetzelfde probleem , Volgens de ene dealer kost het duizend euro en volgens de ander ,Schrik niet, 48 euro plus drie uur werk.

Dus een wereld van verschil.

Een en ander weet ik midden volgende week zeker.

Als ik dan weet wat er precies in moet meld ik dat hier wel even.

Link naar reactie

[

ik heb Z4 3.0 uit 2003 (Duitsland) met navi en hifi professional. Kan ik hier nu een cradle voor kopen (voor iphone3)

om handsfree te bellen (er staat geen keuzemenu voor telefoon in het display)

en zo ja, wat komt er dan nog bij aan kosten (inbouw, herprogrameren software,)

Stuur eens een pm naar sandere 39, via hem heb ik een DVD update 2010 gekocht, vreemd dat je geen telefoon blue tooth optie op je scherm hebt.

Volgens mij moet je 4 opties op je scherm krijgen na het starten.

Ik gebruik zelf ook een I-Phone 3 en was ook niet van plan om een cradle door BMW in te laten bouwen (€ 200) alleen t.b.v. het opladen van de telefoon.

Voor € 10 koop je een losse lader die in de sigarettenaanstekerplug gaat, voor het geval je tel. zonder stroom komt te zitten.

Link naar reactie
Volgens mij mis je een bluetooth kastje ,Ik heb hetzelfde probleem , Volgens de ene dealer kost het duizend euro en volgens de ander ,Schrik niet, 48 euro plus drie uur werk.

Dus een wereld van verschil.

Een en ander weet ik midden volgende week zeker.

Als ik dan weet wat er precies in moet meld ik dat hier wel even.

Beste Floor,

ik verneem gaarne van je hoe je gevaren bent

mvg Arno

Link naar reactie

Volgens mij hebben we qua uitvoering de zelfde auto ,tel. voorbereiding en navi pro en hifi professional radio ,Ik ben er in het begin toen ik hem net had al mee aan de gang geweest om de telefoon aan de gang te krijgen maar dat lukte niet.

Ook een dvd van Sander gehad en dat werkte ook niet

Uiteindelijk naar BMW dijken in pekela geweest en die zeiden dat de bluetooth module ontbrak en nog een kabel .De kosten zouden over de 1000euro komen om dat te instaleren.

Ik ben er toen niet verder meegegaan en heb een carkit gekocht, Maar toevallig gistermiddag bij Ensing in winschoten het probleem nog eens aangekaart en zij kwamen met de al vermelde oplossing.

Maar ze moesten het voor de zekerheid komende week nog even kortsluiten met een Dealer in Duitsland.

Als het klopt laat ik het zeker doen want ik ben die carkit die constant door de auto vliegt ook wel zat.

Ik laat het wel horen. :muur:

Link naar reactie

Tel voorbereiding is volgens het boekje het knopje op het dashbord, De ingebouwde microfoon naast de spiegel en de radio die al voorbereid is.

En op het scherm heb ik ook geen tel optie, deze zou na het inbouwen van de module en het programeren zichtbaar worden.

Link naar reactie
ik heb Z4 3.0 met navi en hifi professional. Kan ik hier nu een cradle voor kopen (voor iphone3)

om handsfree te bellen (er staat geen keuzemenu voor telefoon in het display)

ok, maar wat versta jij onder telefoonvoorbereiding ?? bij mij kan er een cradle worden ingeklikt, maar het grote beeldscherm met de navigatie/audio/boordcomputer laat momenteel geen optie telefoon zien.
Tel voorbereiding is volgens het boekje het knopje op het dashbord, De ingebouwde microfoon naast de spiegel en de radio die al voorbereid is.

En op het scherm heb ik ook geen tel optie, deze zou na het inbouwen van de module en het programeren zichtbaar worden.

Bij mij werkt het: uitgaande van het boekje over Handy voorbereiding heeft elke BMW (2007) een microfoon en bluetooth herkenning, aanname knop en luidspeakersaansluiting.

Volgend de optielijst van de auto zit er in :

(609) Navi Professioneel (inklapbaar scherm) incl. (662) Radio BMW business.

(633) Bluetooth interface (ik denk dat deze het adresboek van je mobieltje in kan lezen en in het klapscherm/boordcomputer leesbaar is.

Opm. dit nummer staat niet in de 2007 prijslijst, wel (640) = autotelefoon voorbereiding= € 366,- en (644) bluetooth voorbereiding € 773,-

In de auto zit ook een "houder voor mobiele telefoon" kastje tussen de 2 stoelen voor aansluiting op accu en antenne (gebruik ik niet) en is te smal voor een Ipod.

Link naar reactie

Hoe en wat het nou precies zit weet ik ook niet,Ik hoor het een dezer dagen wel.

Ik vind wel dat de prijzen nogal ver uit elkaar liggen en dat lijkt me dan wel vreemd, Ik bedoel zou BMW een onderdeel van 48 euro niet in bouwen om iets te laten werken?

Link naar reactie

Ik heb net een telefoontje gehad van de dealer en het goede nieuws is dat het onderdeel heeft bestaan en ook voor de prijs die ik al noemde, En het slechte nieuws is , Het wordt niet meer geleverd.

Nog slechter nieuws voor diegene die het heeft ,Als het stuk gaat moet er een compleet nieuwe in. :P ;)

Link naar reactie

Ik heb tommy net opgebeld voor de spraakstoornis in de navigatie (geen nederlands).

Kwestie van ven opnieuw programmeren en laatste updates downloaden zegttie.

Prijs € 59,- (In Lisse)

Navigatie map update is daar €. 159,- (is normale dealer prijs).

Toen maar even de dealer gebeld :

Opnieuw programmeren = 80 euro (20 euro verschil, kan ik niet voor naar lisse rijden)

Navigatie update = idd 159 euro

Heb hier op het forum zoveel rampen gelezen over vastzittende DvD's, na illegale software, dat ik overweeg om het maar bij de dealer te laten doen.

Link naar reactie

Ik krijg net een Mailtje van Thommy,

In bouw dension gateway 5 Bluetooth en Ipod interface .euro299 .2uur werk euro142.80 totaal 441.80

Een eventule aanwezige cd wisselaar wordt afgekoppeld. Het waarom is me nog niet duidelijk.

Link naar reactie

voor 20,- verschil zou ik niet eens overwegen om naar Lisse te rijden. Wel goed dat je dealer het ook wil doen, een kennis van mij heeft dat in het verleden ook geprobeerd, maar toen wilden ze dat niet uitvoeren.

In mijn vorige 3-serie (model 2006 navi prof) heb ik bijna alleen kopieën gehad en dat werkte altijd voortreffelijk (inclusief flitspalen :-)))) )

Link naar reactie
Ik krijg net een Mailtje van Thommy,

In bouw dension gateway 5 Bluetooth en Ipod interface .euro299 .2uur werk euro142.80 totaal 441.80

Een eventule aanwezige cd wisselaar wordt afgekoppeld. Het waarom is me nog niet duidelijk.

Het afkoppelen van de cd wisselaar is nu ook duidelijk,Ze hebben de poort waar die opzit nodig om de Dension op aan te sluiten.

Maar voor bijna 500 euro laat ik toch mijn carkit maar zitten.

Link naar reactie
Heel intressant, ook de prijs , Helaas ben ik niet zo technisch dat ik dat kan aansluiten.mss voor Arno sanders ?

ik ben hier ook niet technisch genoeg voor en komt voor dan toch ook op 270 (INCL DSP) voor alleen de hardware

maar evengoed bedankt voor het meedenken...

Arno

Link naar reactie

eeuh

stekker dr in steken en gaan .

tenzij je een wisselaar hebt dan moet daar de stekker eerst los gehaald worden.

tenminste voorzover ik t zie.

volgens mij heb je geen problemen met die dsp.

ik heb een cp600 en die ,kan, via dsp aangesloten maar werkt ook prima via de analoge aansluiting.

ik heb t idee dat die andere apparaten dat ook wel doen ,maar niet de mogelijkheid hebben om digitaal,via dsp uit te voeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.