Ga naar inhoud

Softtop reinigen?


VanCamel

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

Ik heb een beetje gezocht naar goede manieren om je softtop GOED te reinigen... Ik heb van GuidoK in zijn voorsteltopic al een mooie uitleg gevonden (met foto's en al)

Kap kan je heel goed reinigen met een interieurspray die geschikt is voor stof (ik gebruikte een goedje van sonax, maar er is natuurlijk zat te vinden) en een middelharde borstel van de action (die zal wel 50ct gekost hebben.. schater.gif ). Goed inborstelen (met kap half open kan je ook goed in het gedeelte bij de rubbers komen waar alles groen wordt), en daarna uitzuigen met een industriele stofzuiger die ook water kan zuigen als je de zak eruit haalt. (in autopoetswereld noemen ze dat een 'extractor' sleepysmiley03.gif ... kunnen ze er 5x zoveel geld voor vragen....).

Heeft er nog iemand tips en tricks?

Grts

VC

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier kun je alles vinden om cabriodaken te reinigen en impregneren. klik

Wordt ook gewoon naar België verstuurd, even account aanmaken en een PM sturen dan wordt de Z3 Forumshopkorting aan je account gehangen.

Harterlijk bedankt! Zal het morgen op men werk eens rustig bekijken... Stuur ik dan op het forum naar u een berichtje?

Link naar reactie
Harterlijk bedankt! Zal het morgen op men werk eens rustig bekijken... Stuur ik dan op het forum naar u een berichtje?

Je kunt je gewoon aanmelden op waxworld.nl, stuur dan even een PM via het forum en dan hangen wij de forumkorting aan het waxworld account. Als je dan een bestelling plaatst dan wordt altijd de korting automatisch verwerkt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gebruik ook meguairs , cleaner en weatherproofer , best tevreden van . Ik krijg enkel de vlekken er niet uit die de vorige eigenaar gemaakt heeft met turtlewax ( heeft rechtstreeks op kap verneveld en daar is wellicht teveel produkt gekomen , tip : eerst op doek aanbrengen en dan inwrijven)

Link naar reactie
en dan afgespoten met de tuinslang, mooi resultaat

En dan gaat de softtop motor stuk ,Pas maar op dat je dat niet te vaak doet, Er loopt meer water tussen de kap en de carrosserie dan met een regen bui.

Link naar reactie
En dan gaat de softtop motor stuk ,Pas maar op dat je dat niet te vaak doet, Er loopt meer water tussen de kap en de carrosserie dan met een regen bui.

Klopt,

Maar er is daar.maar een remedie voor. Kap aan de achterkant loshalen, oude kit verwijderen en nieuwe goede kwaliteit kit aanbrengen. Niet van onderen of plaatselijk kitten. Dat lost niks op. Door.ouderdom droogt de kit uit waardoor die gaat lekken achter de bekleding langs zonder dat je het door heb. Van de winter heb ik 9 liter water uit me auto gehaald en de bekleding was zeik en zeiknat.

Groet

Leon

Link naar reactie
Maar er is daar.maar een remedie voor. Kap aan de achterkant loshalen, oude kit verwijderen en nieuwe goede kwaliteit kit aanbrengen.

TS en Floor hebben een Z4 met electrisch dak, daar zijn wat potentiele problemen met vocht bij de dakmotor. Dit itt uw Z3.

Wel interessante vraag overigens, een howto Z-softtop wassen voor beginners zou welkom zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.