Ga naar inhoud

Alarm


VlaamsZ4ke

Aanbevolen berichten

Beste Z4 kenners,

Ik ben nieuw op dit forum, zojuist trotse eigenaar geworden van een Z4 2.5i bouwjaar 10/2003 met 82.000 km, in zeer goede onderhouden staat...

Foto's volgen bij iets mooier weer.. in eerstkomende dagen dus als we ons sabientje (weervrouw van de vrt :rolleyes: ) mogen geloven...

Direct een groot probleem: binnen enkele weken vertrek ik met mijn ZZZZ richting Schotland, een reisje van 2800 km, deed ik reeds 3 x met mijn motorfiets zaliger, nu aan het plannen en organiseren met mijn nieuwe TOY... moet nog leuker zijn.. met andere woorden: ze mogen nu gieten met 50 liter per vierkante meter per etmaal... (hoop ik toch dat dit dakje volledig dicht is)

Mijn eerste probleem: In het verleden reeds enkele malen ferry's moeten nemen en steeds weer: alarmsystemen in wagens die in actie schieten bij de eerste golf...

Nu mijn vraag: Hoe schakel je het alarm uit met gesloten deuren?? Vind dit niet onmiddelijk terug in mijn manual en ook niet op dit forum...

dus.... HELP

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom hier,

en alvast veel rijplezier met de Zed :rolleyes:

Betreft het alarm....niet gewoon met de sleutel op slot doen, ze rijden er toch niet mee weg op de Ferry :rolleyes:

En wat betreft het dak, die is echt wel waterdicht hoor

Link naar reactie
Switching off tilt alarm sensor and interior motion sensor.

Press the lock button on the remote control twice in a row.

The indicator lamp lights up briefly and then flashes continuously.

The tilt alarm sensor and the interior motion sensor are deactivated until

the vehicle is again unlocked and locked.

Link naar reactie
Welkom hier,

en alvast veel rijplezier met de Zed :rolleyes:

Betreft het alarm....niet gewoon met de sleutel op slot doen, ze rijden er toch niet mee weg op de Ferry :rolleyes:

En wat betreft het dak, die is echt wel waterdicht hoor

Ze rijden er inderdaad niet mee weg maar met ongesloten portieren ligt je bagage ook wel voor iedereen te grabbel.. of zie ik iets over het hoofd???

grtz

Patrick

Link naar reactie

Ok, bedankt voor de tip, probeer ik morgen ook eens uit!

Staat dit eigenlijk omschreven in de handleiding of zie ik dit over het hoofd door mijn enthousiasme of door onwetendheid?????

Ik vind het alvast niet zo duidelijk omschreven terug.... :rolleyes:

Bedankt!

Patrick

Link naar reactie
Bij mijn auto is het zo: als ik met de afstandbed. sluit, activeer ik het alarm. Sluit ik de deur met de sleutel in het slot (manueel) is de auto gesloten zonder alarm.

Beste,

Gisteren uitgebreid getest;

Deuren sluiten met afstandsbediening activeert het alarm, altijd..

Deuren sluiten met het slot op de deur: deuren sluiten af zonder het alarm te activeren.

Wat verschillende combinaties uitgetest met 2 x duwen op afstandsbediening, of lang duwen, of.. maar op geen enkele wijze kun je de deuren sluiten met de afstandsbediening zonder dat je tegelijkertijd het alarm activeert.

Bedankt voor de info!

Link naar reactie

Klopt, met sleutel sluiten, geen alarm. Reeds enkele jaren geleden getest op de ferry van Roscoff (F) naar Ringgaskiddy (EI)

Link naar reactie

Op de Z3 is (bij sommige alarm versies) de optie om met de sleutel te kunnen afsluiten zonder dat het alarm ingeschakeld wordt configureerbaar. Zal bij de Z4 ook wel zo zijn.

Er zijn mogelijk ook consequenties aan verbonden ivm het alarm-certificaat.

Link naar reactie

Bij mijn Z4 en de vorige ook, op slot - dan een paar seconden later nogmaals op slot doen gaat de interieur sensor uit. Staat ook bij mij in het boekje.

Ook vaak gebruikt met de ferry in Schotland tijdens de Schotland runs. Kan me niet voorstellen dat de NL modellen anders zijn dan mijn Engelse.

Link naar reactie
Bij mijn Z4 en de vorige ook, op slot - dan een paar seconden later nogmaals op slot doen gaat de interieur sensor uit. Staat ook bij mij in het boekje.

Ook vaak gebruikt met de ferry in Schotland tijdens de Schotland runs. Kan me niet voorstellen dat de NL modellen anders zijn dan mijn Engelse.

Mijn Z4 is een Belgische wagen, bouwjaar 2003. (foto's volgen nog..)

Op mijn manual staat geen enkele vermelding hoe het alarm uit te schakelen met gesloten deuren. Alle mogelijke combinaties met de afstandsbediening geprobeerd, bij het vergrendelen van de deuren steeds activatie van het alarm..

Enkel de deur met de sleutel sluiten activeert het alarm niet. (staat zelfs niet vermeld in mijn manual)

Misschien heeft dit inderdaad iets te maken met de verzekering?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.