Ga naar inhoud

elektrische ruitplobleem


Ron

Aanbevolen berichten

Mijn bijrijdersraam gaat veel te langzaam :sadder: naar beneden, omhoog gaat in de normale snelheid. Is er iemand die dit probleem kent?

En wat ik er aan kan doen natuurlijk.

Groet Ron

ps Zelfs het schrijven van het woord ruitprobleem is een probleem :lol:

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ron,

Ken het probleem bij mijn Z3 niet, maar heb dergelijke mechanieken bij andere auto's wel uit elkaar gehad om vergelijkbare redenen. Als je het armen-en-benen-werk bekijkt is het duidelijk dat een beetje wrijving de boel aanzienlijk kan vertragen. Smeren (voorzichtig met al die kunststofdelen: siliconen, wd40) verhelpt het euvel meestal. Helaas heb je weinig geleiding om te smeren direct in het zicht en zul je dus het portier in moeten, vrees ik. Daarover zijn al meer posts geweest.

Waarom naar boven en beneden dan niet hetzelfde probleem oplevert? Weet ik veel! Maar kwam bij mij ook wel voor.

Michiel.

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde. De dealer waar die een beurt had zei dat het wel belangrijk was om daar op korte termijn naar te kijken. Het is inderdaad een smering probleem (naar alle waarschijnlijkheid), maar als je verder doorgaat dan kan de kabel iets kapot trekken, of erger het motortje brand door.

Ook uit eigen ervaring: het deurpaneel uit elkaar halen in simpel, in elkaar zetten een hel. Bovendien om bij de bewegende delen te komen, moet je een gekitte isolatie lossnijden, die je daarna met speciale lijmkit weer moet vastzetten. (Zie de tis CD.) Ik ga het bij de dealer laten doen.

Mocht je toch zelf een pogin willen wagen, heb ik wel een uitdraai van de TIS voor je, waar duidelijk staat omschreven wat je moet doen.

Link naar reactie

Bij mijn Z3 coupe heb ik hetzelfde probleem.

Het raammechanisme van de Z3 is naar mijn mening kl........

Ik heb mijn bestuurderskant door de dealer laten doen tijdens een beurt.

Kort daarna heb ik de rechterzijde zelf gedaan. Het is inderdaad een geklooi met die kit en bij de inbouw moet je hier echt aandacht aan besteden. Anders komt er volgens mij vocht waar het niet moet zitten.

Nu is mijn bijrijderszijde weer defect. Ik hoor het mechanisme wel lopen, maar er is geen beweging in mijn ruit. Een drukkende beweging met mijn andere hand wil helpen.

Dit probleem moet je inderdaad snel verhelpen, anders brandt het raammotertje door en ben je verder van huis.

De dealer heeft aangegeven dat het motertje defect is. Dit schijnt ongeveer 150 euro te kosten. Volgens mij is het nog niet zover, dus ik ga eerst zelf weer eens proberen de bewegende delen te smeren met WD40.

Succes !

Link naar reactie

ho ja ik heb da probleem ook die gaat 3 cm omlaag en dan niet meer( ja bij themp. onder -5° en bove +30°) gaat het weer wel. om hoog is geen probleem.

ho ho da gaat weer wa koste volgende week ramen zetelverwarming wie weet wa nog!! pfff. :sadder: .

Link naar reactie
Gast Car Gallery de Adelaar Apeldoorn

Dit is een veelvoorkomend probleem bij de Z3.

De deurbekleding erafhalen (schroefje onder klink niet vergeten).

kijken of verstevigingsbalk vastzit binnen in deur. evt boutjes aandraaien.

Indien dit het geval is trekt ie het raam scheef dicht gaat daarom zwaar en dus langzaam.

Alle geleiderails, scharnierpunt van raammechanisme en en geleide goten smeren met teflonspray.

Vriendelijke groeten,

Levinus Makkinje

Car Gallery De Adelaar, Apeldoorn

Link naar reactie
Is er ergens een handleiding te vinden hoe je de binnenbekleding van het portier kunt verwijderen ?

Ik kan wel een uitdraai maken van de TIS cd. Is wel een aantal paginas. Ik zal kijken of ik het als PDF kan mailen.

grr: stomme TIS print alleen meteen naar een printer. Mail me even je adres en je auto VIN dan krijg je de uitdraai.

Link naar reactie

Korte samenvatting (gebaseerd op mijn auto uit 2001, misschien dat er kleine verschillen zijn met jou auto)

Je hebt geloof ik geen side airbags: anders OPPASSEN!

1. Verwijder evenutele handbediening raam en draai het schroefje erachter los.

2. Haal de electrische bedieningseenheid van de spiegel uitelkaar (knopje eraf wippen, en voorzichtig schakelaartje eruit trekken.) Draai het schroefje los.

3. Schuif het randje om je deuropener naar voren.

4. Trek 4 dopjes aan de onderkant, 1 aan de schanierkant, en 2 aan de openkant van de binnenbekleding los (zijn van die torpedopluggen, dus met een scherpe gepaste ruk lostrekken).

5. Door nu het deurpaneel van onderen naar je toe te trekken, en in deze bewegin naar boven te schuiven komt het los. Pas op voor je speakerdraden, en haal deze voorzichtig los zodra je erbij kunt.

6. Trek voorzichtig de vulling los van de kitrups totdat je ruimte genoeg hebt.

Wat ik al eerder zei: bij mij was het loshalen een koud kunstje, maar het vastzetten een hele lastige klus: met name het goed laten sluiten bij het raam nadat je de binnenunit op zijn plaats hebt hangen koste veel kracht en gepiel.

Link naar reactie
Is er ergens een handleiding te vinden hoe je de binnenbekleding van het portier kunt verwijderen ?

Ik kan wel een uitdraai maken van de TIS cd. Is wel een aantal paginas. Ik zal kijken of ik het als PDF kan mailen.

grr: stomme TIS print alleen meteen naar een printer. Mail me even je adres en je auto VIN dan krijg je de uitdraai.

PDF Printerdriver installeren kun je direct naar PDF 'Printen' !

Link naar reactie
Is er ergens een handleiding te vinden hoe je de binnenbekleding van het portier kunt verwijderen ?

Ik kan wel een uitdraai maken van de TIS cd. Is wel een aantal paginas. Ik zal kijken of ik het als PDF kan mailen.

grr: stomme TIS print alleen meteen naar een printer. Mail me even je adres en je auto VIN dan krijg je de uitdraai.

PDF Printerdriver installeren kun je direct naar PDF 'Printen' !

Heb ik staan, maar het domme TIS print direct naar de printerpoort. (ik kan ten minste geen printer selecteren.) Ik kan de poort natuurlijk even omrouten naar de PDF, maar ben ff kwijt hoe dat snel ging.

Link naar reactie
Is er ergens een handleiding te vinden hoe je de binnenbekleding van het portier kunt verwijderen ?

Ik kan wel een uitdraai maken van de TIS cd. Is wel een aantal paginas. Ik zal kijken of ik het als PDF kan mailen.

grr: stomme TIS print alleen meteen naar een printer. Mail me even je adres en je auto VIN dan krijg je de uitdraai.

PDF Printerdriver installeren kun je direct naar PDF 'Printen' !

Heb ik staan, maar het domme TIS print direct naar de printerpoort. (ik kan ten minste geen printer selecteren.) Ik kan de poort natuurlijk even omrouten naar de PDF, maar ben ff kwijt hoe dat snel ging.

gewoon PDF995 als standaardprinter instellen in configuratiescherm :rolleyes:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.