Ga naar inhoud

Motorkap Zzz Uitlijnen?


Scorpion

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Nu de avonden weer wat langer worden,

wat meer tijd voor in de garage te zitten :scratchchin:

Nu is het volgende me opgevallen aan mijn Zzz ;

De motorkap sluit niet mooi symmetrisch aan bij de koplampen!

Aan de linkerkant zit de neus (punt) bijna klem tegen tegen de koplamp,

terwijl rechts een dikke vinger er tussen past :thumbup:

Nu heb ik het proberen te stellen met de rubber draaidoppen onder de motorkap,

echter weinig verandering ;)

Is de motorkap nog op een andere manier te stellen?

Roger

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nu heb ik het proberen te stellen met de rubber draaidoppen onder de motorkap,

echter weinig verandering :thumbup:

Is de motorkap nog op een andere manier te stellen?

Vast wel,..

Ik weet nog niet van de hoed en de rand, want aan m'n eigen motorkap valt niets meer te stellen.. :scratchchin:

Maar ik heb al wel ff gekeken. Er zijn in totaal 4 draaidoppen: 2 op het front (waar je motorkap sloten inzitten), en aan beide zijkanten 1 (nabij de wielen). Ik neem aan dat je ze alle 4 al wel gevonden hebt.

Verder heb je aan de motorkap 2 pennen zitten welke afstelbaar zijn. Deze 2 pennen (met een veer eromheen) grijpen in het eerder genoemde slot op het front. Misschien dat je hier wat mee kan.

Verder vermoedt ik sterk dat je ook bij de scharnieren kan stellen, maar zover ben ik dus nog niet gekomen.. Iemand die het wel weet mag het zeggen ;) Dan weet ik 't ook alvast als ik ooit nog een nieuwe kap vindt.. :)

Link naar reactie

Je kan de schanieren ook afstellen echter heel lastig en misschien meer een klus voor met zijn twee. Viel mij vies tegen,bij mij heb ik de voorbumper ook afnmoeten stellen.

Een ding weet ik wel, eerst alles goed opmeten op vlakke ondergrond. Dan kijken in de bovenhoek van deur en moterkap of dat gelijk is voordat je de schanieren losdraait, anders is de hele lijn weg uit de auto.

Ook met de koplampen en bumperophanging kun je stellen

dus je kan veel kanten op,maar daardoor ook de verkeerde kanten op.

Wees heel secuur en neem er echt de tijd voor.

Succes en bij evt vragen hoor ik het wel

Link naar reactie

De motorkap stellen kan op drie plekken als ik het me goed herinner.

(Auto staat nu in de stalling dus effe kijken is er niet bij.)

Bij de 'nieren' heb je twee stelschroeven met veren voor de hoogte van de voorkant van de motorkap.

Oftwel de grootte van de kier tussen motorkap en koplampen cq bumper.

De twee scharnieren waar de motorkap op draait (op linker- en rechterzijscherm) kun je gebruiken om de motorkap te verstellen in de hoogte en de lengte van de auto.

Is inderdaad het best te doen met twee man. En het mooiste is natuurlijk om alle naden exact gelijk te krijgen. Ook de mooie zijroosters zijn op twee manieren te stellen. In de hoogte en de lengte.

Na het spuiten van de motorkap heb ik samen met mijn broer de motorkap in een half uurtje

nagesteld met een nagenoeg overal gelijk resultaat. Ook goed voor je humeur als je alles

in één keer goed wilt hebben :thumbup: . Groeten Martin.

Link naar reactie
  • Administrator
Je kan de schanieren ook afstellen echter heel lastig en misschien meer een klus voor met zijn twee. Viel mij vies tegen,bij mij heb ik de voorbumper ook afnmoeten stellen.

Een ding weet ik wel, eerst alles goed opmeten op vlakke ondergrond. Dan kijken in de bovenhoek van deur en moterkap of dat gelijk is voordat je de schanieren losdraait, anders is de hele lijn weg uit de auto.

Ook met de koplampen en bumperophanging kun je stellen

dus je kan veel kanten op,maar daardoor ook de verkeerde kanten op.

Wees heel secuur en neem er echt de tijd voor.

Succes en bij evt vragen hoor ik het wel

Als ik het nu allemaal nog eens bekijk lijkt het net of de bumper in zijn geheel `n fractie

naar links moet :thumbup: , misschien iets voor eens met de echte Zzz specialsten hier op het forum

naderhand te bekijken. Durf niet zo goed van alles en nog wat los te draaien.

Link naar reactie

Hallo Roger,

Ook bij mijn Z3 sloot de motorkap niet goed aan (zat gewoon scheef) :fiew: , naar veel zoeken bleek de bumper ophanging niet goed te zitten, het probleem zat bij mijn Z in de steunen waarmee de bumper (het metalen deel onder de kunststof bumper) vast zit aan de twee stalen buizen naar de wagen (bij het nameten zat hier een verschil in van ongeveer 6 á 7 mm).

De twee steunen steunen heb ik los gedraaid (twee moeren onder de kunststof bumper, deze zitten in een holte, zodat deze kunnen worden los gedraaid zonder het verwijderen van de bumper) hierna kon de bumper eenvoudig afgesteld worden. :thumbup:, daarna zat ook de motorkap weer goed

Wel weer goed vastzetten, anders !!!!!!!! :schater:

Link naar reactie

Je moet eerst kijken naar de lijn van de moterkap thv het voorscherm. Die moet gelijk lopen de punt van de moterkap thv de deur bovenaan moer gelijk liggen met de deur. Als dat zo is, dan moet je kijken of je bumper die scheef zit.

Heb je zzz ooit (lichte)schade gehad aan de voorkant? Heel vaak zit dan aan die kant de afwijking. Zeker omdat je aangeeft dat je bumper iets naar links ligt. Zou ik het daar gaan zoeken. Let alleen dan ook even op of je voorfront geen rare knieken heeft. Als dat zo is, zal je ook die moeten richten of vervangen.

Dus ik denk dat opmeten in jouw geval echt heel belangrijk is.

Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp is de bumper te stellen? zonder hem helemaal los te hoeven halen?

Je schrijft dat je motorkap scheef zat! Maar inn werkelijkheid toch de bumper :drank:

Het leek of de motorkap scheef zat, maar het bleek dus de bumper te wezen, en ja de bumper is te stellen (althans een aantal mm bij mij), meten is weten.

:birthday:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.