Ga naar inhoud

Jaarlijks Een Onderhoudsbeurtje Raadzaam?


Individual

Aanbevolen berichten

Kreeg een foldertje binnen van BMW met het aanbod om voor €50 een 'winter check' te laten doen bij de dealer. Ik bedacht me dat ik misschien inderdaad wel een onderhoudsbeurtje kan gebruiken (niet persé die wintercheck). Volgens de boordcomputer hoeft het echter nog (lang) niet en volgens het boekje ook niet. Het boekje zegt dat de boordcomputer het aangeeft, tenzij je heel weinig rijdt (minder dan 10k km per jaar): dan moet je eens per 2 jaar de motorolie laten vervangen.

Ik heb een E85 Z4 2.0i uit 2007. Anderhalf jaar geleden gekocht met 18k km op de teller, inmiddels 17k mee gereden (nu dus 35k op de teller). Gedurende die anderhalf jaar is er geen onderhoud aan gepleegd.

Wat vinden jullie? Is een beurtje raadzaam?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Minimaal 1 maal per jaar motorolie en filter vervangen, waarom omdat oude motorolie zeker de volsyntheet verzuurd wat de rubbers aantast zoals bv. de vanosringen, de weekmakers gaan eruit en worden hard.

Wanneer de olie ouder word stook je het op, dus olieverbruik, dat geeft weer vervuiling van de motor, waardoor minder prestatie en hoger benzineverbruik.

En nee, ik heb geen aandelen in olie :schater:

Link naar reactie
En de olie die in het reserve tasje zit - gaat die ook "af" dan?

Nee de olie in een (afgesloten) flacon degradeert niet.

De olie verzuurt door koude starts ,benzine dampen dringen langs de zuigers het blok in en water (condens)

Ook door het opwarmen en afkoelen verouderd de olie .

Uiteraard bevatten de goede olie soorten bepaalde additieven om verzuren tegen te gaan.

Maar deze additieven verouderen ook ......

Bij weinig km per jaar ; Misschien een iets minder dure olie gebruiken (dus een goede minerale olie ipv een vol syntheet) en elk jaar verversen

Link naar reactie
Kreeg een foldertje binnen van BMW met het aanbod om voor €50 een 'winter check' te laten doen bij de dealer. Ik bedacht me dat ik misschien inderdaad wel een onderhoudsbeurtje kan gebruiken (niet persé die wintercheck). Volgens de boordcomputer hoeft het echter nog (lang) niet en volgens het boekje ook niet. Het boekje zegt dat de boordcomputer het aangeeft, tenzij je heel weinig rijdt (minder dan 10k km per jaar): dan moet je eens per 2 jaar de motorolie laten vervangen.

Ik heb een E85 Z4 2.0i uit 2007. Anderhalf jaar geleden gekocht met 18k km op de teller, inmiddels 17k mee gereden (nu dus 35k op de teller). Gedurende die anderhalf jaar is er geen onderhoud aan gepleegd.

Wat vinden jullie? Is een beurtje raadzaam?

BLIJF JE RIJDEN.... OF ZET JE DE ZZZZ STIL GEDURENDE DE WINTER?

OVERIGENS KUN JE VEEL ZELF DOEN: LUCHTFILTER SCHOONHOUDEN, JE STABILISATOR STANGEN CONTROLEREN, VERGEET VOORAL DE WATERAFVOEREN NIET (ZOEK DE INSTRUCTIE OP HET FORUM); JE REMSCHIJVEN ONDERHOUDEN.

ALGEMENE REGEL: ALS JE MET JE ZZZZ FLINK DOORTRAPT, DAN ZEKER DE OLIE + FILTER VERVERSEN/VERVANGEN :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.