Ga naar inhoud

adapterplaat voor mini-cd


sledgehammer

Aanbevolen berichten

Heb dit ook al op tweakers geplaatst, en sinds ik erachter ben dat hier ook een paar ictérs zitten, of soort van.... :ok: ....de volgende vraag:

Situatie:

In een cd-rom/dvd speler passen twee formaten:

1. normale cd-r's (700Mb-80min)

2. Mini cd-r's (185Mb-21Mb)

Probleem:

Bij de beste man passen alleen maar de normale cd's in de speler. Hij heeft dus geen uitsparing voor de kleinere cd's.

Volgens hem zijn er speciale adapterplaatjes waar je de mini-cd's als het ware in kunt klikken, om deze vervolgens in de speler af te spelen.

Vraag:

Bestaat zoiets wel überhaupt? Heb er zelf namelijk nog nooit van gehoord.

En zo ja, waar zou ik dit kunnen verkrijgen/bestellen?

Om deze krengen gaat het:

mavica_cd_adapter_w_8cm_cd.jpg

Moets meteen aan een koppelingsplaat denken :D

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

eehh, en nieuwe cd-speler met standaard mini uitsparing kost rond de € 20,- Ik denk dat je met die adapters weer grotere kans hebt op onbalans en eventuele schade aan cd en cd-rom speler (uitelkaar spattende cd's met 100km/u is geen pretje).

Ik ken de adapters in ieder geval niet. Als je wat wilt prutsen kan je of zo'n ding uit karton maken of de lade verwisselen.

Link naar reactie

Ik denk dat Superduper gelijk heeft.

In het beginstadium van de CD rom speler zag je ze nog wel eens, maar al heel snel waren ze er niet meer. Onbalans.

Als ik héél goed zoek vind ik er misschien nog wel ergens nog wel 1tje.

Advies: koop een nieuwe speler of zoek een speler met mini cd-r voorbereiding en kopieer de mini cd-r naar normaal formaat...

Link naar reactie

** flashback **

Dat is oud, vroeger werden Audio CD spelers nog weel eens aangeprezen als "8cm compatible" :ok:

Maar CD-rom spelers ZONDER 8 cm inleg? Die moeten wel ERG goedkoop zijn!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.