Ga naar inhoud

Met je Z3 in het winterweer


Superduper

Aanbevolen berichten

Vanmorgen de eerste keer met de nieuwe z3 (nog zonder winterbanden) door het winterse weer. Dat viel dus niet mee.. er was in Huizen niet gestrooid ( :D ) waardoor er zelfs met traction control nauwelijks fatsoenlijk weg te komen was. Wel leuk natuurlijk om helemaal full lock dwars weg te rijden, maar in de file kijken de mensen een beetje vreemd naar je. Maar zelfs al met minimaal gas trekt ie helemaal met de kont naar rechts, dus het is zaak even een metertje vrij te houden aan mijn rechterkant B)

Het is bidden en zweten om geen schade te rijden, maar je doet het met een smile op je gezicht. B)

Rijden er nog B) mensen in dit weer rond? Hoe is dat zonder de TC?

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gisterebavond zelf in de winterse buien door België gereden met de B) maar er lag nog geen sneeuw. De winterbanden hebben met dat koude weer toch wel wat meer grip, viel me op (geen doorslippende wielen bij het optrekken B) )

Vriendin zag er nogal op om vanorgen vroeg door de snif naar haar werk te rijden. Maar ik heb geen telefoon meer gehad, dus ik denk dat het goed gegaan is :D B)

Link naar reactie
Vanmorgen de eerste keer met de nieuwe z3 (nog zonder winterbanden) door het winterse weer. Dat viel dus niet mee.. er was in Huizen niet gestrooid ( :D ) waardoor er zelfs met traction control nauwelijks fatsoenlijk weg te komen was. Wel leuk natuurlijk om helemaal full lock dwars weg te rijden, maar in de file kijken de mensen een beetje vreemd naar je. Maar zelfs al met minimaal gas trekt ie helemaal met de kont naar rechts, dus het is zaak even een metertje vrij te houden aan mijn rechterkant B)

Het is bidden en zweten om geen schade te rijden, maar je doet het met een smile op je gezicht. B)

Rijden er nog B) mensen in dit weer rond? Hoe is dat zonder de TC?

Zelfde toestanden hier. Viel mij wel op dat met mijn oude auto met smalle bandjes sneeuwrijden een stuk makkelijker gaat. Sneeuw + spoorvorming geeft trouwens weer een nieuwe dimentie aan autorijden met 4x225. Volgens mij kun je winterbanden (die ik niet heb) beter smaller houden B) Het koste mij bijna een uur om op mijn werk te komen (normaal 25 min).

Link naar reactie

Dacht vanochtend ook ff leuk slidden op een witte ondergrond maar dan kom je tot ontdekking dat de ATC werkt met glad weer. :D Had niet de tijd om nog ff te spelen zonder TC.Maar eindelijk weer voor de winter slofjes.

Link naar reactie

Is aardig link die sneeuw met achterwiel aandrijving en 320 pk. Kon vanmorgen

nieteens fatsoenlijk 30km/h rijden in de polders en elke klote auto kwam me

voorbij gestoken.

Wel leuk is testen van je ABS! Werkt best aardig..

Link naar reactie

Heb net 10 minuten staan kl#ten om weg te komen van kantoor, we zitten in een pand in een bos en de parkeerplaats was vol vanmorgen dus ik had geen andere keuze dan tussen de bomen en blaadjes te zetten...fout!

ABS testen is leuk...nodig hebben met dit weer is minder :ok:

Link naar reactie
Is aardig link die sneeuw met achterwiel aandrijving en 320 pk. Kon vanmorgen

nieteens fatsoenlijk 30km/h rijden in de polders en elke klote auto kwam me

voorbij gestoken.

Wel leuk is testen van je ABS! Werkt best aardig..

Winterbandjes Dylotic, rij tot nu toe gewoon met 80 over de sneeuw, word zelden ingehaald :ok: :D

Link naar reactie

Nou ook maar even reageren dan.

Van de week maar effe van auto geruild, mijn vriendin is achterwielaandrijving niet gewend, maar goed dat heeft de Compact ook natuurlijk maar die is van de zaak dus dat is "minder erg" in de sneeuw.

Lekker beetje oefenen met glad weer voordat het echt winter wordt, de Z3 heeft ESC en de compact DSC de compact reageer beter met gladde ondergrond.

Alleen kwam ik op mijn werk in Capelle de parkeergarage bijna niet in, beetje rare bobbel en schuurde over de grond de garage, in lekker weer.

Al met al volgende winter maar een Hardtop, een achterruiverwarming is wel zo prettig.

Ik hoop in ieder geval dat de winter overwaait en de zomer 1 februari begint haha.

Net een vriend gesproken die heeft vanmiddag lekker opengereden met z'n audi A4 3.0, hhm iemand ander het ook geprobeert?

Groet André

Link naar reactie

Gisteren onderhoudsbeurt en APK (+2 nieuwe achterbanden B) ). Mooi weer, dus lekker open naar huis teruggetoerd. Eerlijk gezegd vind ik in de kou (nou ja, laten we het op fris weer :D houden) open rijden lekkerder dan 's zomers, als je de airco aan moet zetten om niet gebraden te worden (grillen gaat uiteraard gewoon door :lmao: ).

Michiel.

Link naar reactie

Ik heb ook steeds de drang om het dak even open te gooien, die zon is erg aantrekkelijk. Lijkt me wel dat je vreemde blikken krijgt, maar ach...als je maar lol hebt :D

Dan is een hardtop toch wel een nadeel, dat ding gooi je niet ff snel op kantoor neer...

Link naar reactie

Had ik vorige week ook, hele mooie dag en dan zie je toch al wat mensen met het dak omlaag, dan is die HT erg lastig. Als je auto voornamelijk onderdak staat heb je die HT ook niet nodig en je stoffen dak/achterruit lijdt veel minder :D

Echter, vind de HT wel erg ruig staan, vooral die Hamann die ik nu heb, echt super B) Je krijgt bijna de neiging hem in de zomer er ook maar op te laten zitten :lmao:

Link naar reactie
Echter, vind de HT wel erg ruig staan, vooral die Hamann die ik nu heb, echt super :lmao: Je krijgt bijna de neiging hem in de zomer er ook maar op te laten zitten :blink:

Pierre waar blijft de :D van die ruige hardtop B)

Link naar reactie

Lijkt me wel leuk een topic te starten over onze drietjes in erbarmelijke toestanden,bv.met lelijke winterbanden,wit uitgeslagen van de pekel zwart van de modder op de landelijke weggetjes, naast een geparkeerde opel enz. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.