Ga naar inhoud

Bandenspanning


Albert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...

Vanochtend ging het lampje branden van het bandenspanningssysteem, dus moet straks even de banden weer op spanning gaan zetten.

Nu staat in de handleiding dat een ;) -roadster 2.2 bar voor en 2.4 achter moet hebben. Maar dat is bij 17". Nu heb sindskort 18" onde de auto zitten.

Volstaat bovengenoemde spanning of adviseren jullie om een hogere druk te gebruiken? En zo ja, hoeveel Bar voor en achter?

Alvast bedankt!!

Ruben

Link naar reactie
Vanochtend ging het lampje branden van het bandenspanningssysteem, dus moet straks even de banden weer op spanning gaan zetten.

Nu staat in de handleiding dat een ;) -roadster 2.2 bar voor en 2.4 achter moet hebben. Maar dat is bij 17". Nu heb sindskort 18" onde de auto zitten.

Volstaat bovengenoemde spanning of adviseren jullie om een hogere druk te gebruiken? En zo ja, hoeveel Bar voor en achter?

Alvast bedankt!!

Ruben

Ik heb ze staan op 2.4 voor en 2.6 achter :D

bandenmaat 225-40-18 voor en 255-35-18 achter

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Er zijn er zelfs die rijden op 3 kg. (laag profiel dan wel (cfr. 19" met 35 of lager...))

Rijdt niet veel harder dan normaal en je hebt veel minder kans op velgen kromrijden.

Enige nadeel is dat je banden niet mooi egaal slijten, maar als je auto serieus verlaagd is, dan is dit sowieso al het geval...

Ikzelf neem de gulden tussenweg :D

GRTZZZ

BBB

Link naar reactie

Ik rij op 225-40-18 met een bandenspanning van 2.8 bar.

Slijten perfect op de vooras. Op de achterasmoeten ze (vanwege de verlaging) een keer van links naar rechts gewisseld worden om ze ook regelmatig te laten slijten.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Omdat mijn Z voor 5 maanden de garage ingaat en ik had gelezen dat je de banden het beste tot 4 bar kunt oppompen dacht ik ik vraag eens bij Goodyear hoe zij daar tegenaan kijken. Dus mailtje gestuurd en tot mijn verbazing kreeg ik geen mail terug maar werd ik gebeld door Goodyear. Dat is nog eens service.

Het verhaal is als volgt. Als je met de auto rijdt dan maximaal 3 bar. Als de auto een paar maanden stil staat het beste op blokken maar anders oppompen tot 4 bar en voor banden die nog 100% in orde zijn (geen zwakke plekken door stoepranden etc.) zelfs tot 4,5 bar. Het liefst elke 2 weken een stukje verplaatsen. Als de banden toch wat afgevlakt zijn door het stilstaan komt dat in de zomer bij hoge temperaturen (30 grd+) meestel wel weer goed.

Het meeste wist ik al door posts op dit forum maar toch weer wat meer specifieke info. Vind het wel klasse van Goodyear dat zij de moeite nemen om je te bellen en niet met een standaard mailtje komen. :lol:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb Hankook ff een mailtje gestuurd ook vanwege de V-max, kreeg dit antwoord terug:

H E R S T E L L E R B E S T Ä T I G U N G

Wir, die Hankook Reifen Deutschland GmbH, bestätigen hiermit, dass in Bezug auf Geschwindigkeit,

Traglast und Felgengröße keine Bedenken bestehen die Hankook Reifen:

Profil(e): Dimension / zul. Felgengrößen / Abrollumfang in mm :

K104 "Ventus Sport K104" 225/40 ZR18 92 Y XL (LI: 92 / 630 kg) / 7,5 bis max. 9,0 x 18 / 1937

K104 "Ventus Sport K104" 255/35 ZR18 94 Y XL (LI: 94 / 670 kg) / 8,5 bis max. 10 x 18 / 1943

K107 "Ventus S1evo" 225/40 ZR18 92 Y XL (LI: 92 / 630 kg) / 7.5 bis max. 9,0 x 18 / 1949

K107 "Ventus S1evo" 255/35 ZR18 94 Y XL (LI: 94 / 670 kg) / 8.5 bis max. 10 x 18 / 1931

auf folgenden Fahrzeug einzusetzen:

Fahrzeug / Typ : zul. max. Achslasten : Vmax :

BMW Z3 M Roadster / S54 VA 850 kg / HA 870 kg 291 km/h (zzgl. 9 km/h Toleranz)

Diese Reifenkombination ist ABS / ABV / ASR geeignet.

Empfohlener Kaltluftdruck (Volllast) K104 & K107 bis 250 km/h : VA 2,2 bar / HA 2,2 bar

über 250 km/h : VA 2,6 bar / HA 2,6 bar

Die angegebenen Luftdrücke beziehen sich auf den Betrieb mit Volllast. Bei Teillast können diese

Luftdrücke um bis zu 0,2 bar reduziert werden.

Ik rijd zelden volgepakt en/of harder dan 250km/h , zou dus zelfs met 2.0 voor en achter kunnen rijden :D

Link naar reactie
Je rijdt natuurlijk regelmatig over de 250 met je wagen vol geladen ;)

niet volgeladen, rest wel eens ja ;)

Maar ik vind wat harder wel prettig, tis maar 225 en 255 R17 weet je nog :D

En momenteel 215 en 255 R17 wintersetje (V)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.