Ga naar inhoud

Ontvangst van zenders Business cd radio


De Beertjes

Aanbevolen berichten

Hallo Zztjes

Ik heb het volgende probleem, mijn originele BMW Business CD radio staat continu op het ontvangst voor LOCALE zenders, dit houd in dat hij geen zenders zoals, 3FM, Veronica, skyradio, enz. pakt. :)

Het enige wat ik ontvang is de locale zenders, zoals radio Drenthe, Gelderland en piraten zenders, enz. ( en Radio 538 zwak) :thumbup:

Nu staat er in de handleiding dat als je de MIN knop 2 seconden indrukt de radio de locale zenders uitschakelt, maar helaas niks, nopes, nada, hij blijft eigenwijs en staan op de locale zenders. :muur:

Weet iemand misschien hoe ik hem van deze locale zenders af kan krijgen of een Nederlandse handleiding heeft waar dit in staat (mijn handleiding komt aus die heimaat) ?????????? :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kun jij een kopie van de handleiding maken?. Heb mijn z4 al 3 jaar maar geen handleiding van de radio.

Kende de truc met de min knop dus niet

Link naar reactie
Hier kun je een PDF downloaden, is wel engels.

Grtz Ron.

Sorry (is ook engels :thumbup: ) link is naar de adobe site, acrobat heb ik niet nodig.

Kun je de correcte link geven? tkx

Link naar reactie
  • Administrator
Is een radio in een Z3 dezelfde als in de Z4?

Tja ligt eraan wat je bedoelt met een radio, in princiepe is iedere radio een radio :schater:

Bedoel je dat de betekenis van de knopjes hetzelfde zijn als in een Z4, ja is in princiepe hetzelfde :newblush:

Bedoel je of de radio qua uiterlijk hetzelfde is als die van een Z4, nou wat denk je, nope.

Maar alle flauwekul op een stokje, wat bedoel je met "hetzelfde''

Link naar reactie

Sorry mensen, ik wil niet storen in een heerlijk praatje, maar ik vroeg dus of iemand mij kon helpen met het oplossen van mijn probleem :newblush: of er niemand is met een NEDERLANDSE handleiding ( ik heb zelf de Duitse handleiding, en kan die ook wel lezen, maar deze klopt gewoon niet) van die :thumbup: radio die alleen maar die locale zenders wil weergeven, of iemand die gewoon weet hoe ik die functie in en uit kan schakelen.

Wel bedankt voor de emotionele steun :schater:

P.s. de handleiding in de link is niet dezelfde radio als de mijne, in de getoonde handleiding is waarschijnlijk een jongere verzie.

Link naar reactie
  • Administrator
Sorry mensen, ik wil niet storen in een heerlijk praatje, maar ik vroeg dus of iemand mij kon helpen met het oplossen van mijn probleem :thumbup: of er niemand is met een NEDERLANDSE handleiding ( ik heb zelf de Duitse handleiding, en kan die ook wel lezen, maar deze klopt gewoon niet) van die :thumbup: radio die alleen maar die locale zenders wil weergeven, of iemand die gewoon weet hoe ik die functie in en uit kan schakelen.

Wel bedankt voor de emotionele steun :schater:

P.s. de handleiding in de link is niet dezelfde radio als de mijne, in de getoonde handleiding is waarschijnlijk een jongere verzie.

Nee hoor je stoort helemaal niet, je hebt zelfs gelijk :newblush:

Had het maar gezegd tijdens de Heuvelrit, had ik even gekeken (ja ik pongel liever eerst voordat ik aan het lezen sla :banaan: )

Ik weet dat je ergens in een menu LO uitzetten, maar waar die zit op jou radio weet ik zo niet, misschien ben jij het wel tegen gekomen maar wist je niet wat het betekende...

Link naar reactie
Nee hoor je stoort helemaal niet, je hebt zelfs gelijk :newblush:

Had het maar gezegd tijdens de Heuvelrit, had ik even gekeken (ja ik pongel liever eerst voordat ik aan het lezen sla :thumbup: )

Ik weet dat je ergens in een menu LO uitzetten, maar waar die zit op jou radio weet ik zo niet, misschien ben jij het wel tegen gekomen maar wist je niet wat het betekende...

He Ruud,

Heb afgelopen zondag wel een aantal mensen gevraagd, maar ik kon niemand vinden die het wist of dezelfde radio had en dat terwijl deze radio toch redelijk populair schijnt te zijn, maar als jij 5 september er ook bij bent met de VOC tocht, dan kunnen we even kijken, als ik het dan nog niet weet. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
maar als jij 5 september er ook bij bent met de VOC tocht, dan kunnen we even kijken, als ik het dan nog niet weet. :kewl:

Helaas zijn wij er niet bij :thumbup: zijn dan een weekendje weg met kenissen :P

Link naar reactie
Sorry mensen, ik wil niet storen in een heerlijk praatje, maar ik vroeg dus of iemand mij kon helpen met het oplossen van mijn probleem :thumbup: of er niemand is met een NEDERLANDSE handleiding ( ik heb zelf de Duitse handleiding, en kan die ook wel lezen, maar deze klopt gewoon niet) van die :P radio die alleen maar die locale zenders wil weergeven, of iemand die gewoon weet hoe ik die functie in en uit kan schakelen.

Wel bedankt voor de emotionele steun :schater:

P.s. de handleiding in de link is niet dezelfde radio als de mijne, in de getoonde handleiding is waarschijnlijk een jongere verzie.

Nou mijn vraag was niet bedoeld als een heerlijk praatje ik heb hier diverse handleidingen in het nederlands .

succes met je zoektocht :kewl:

Link naar reactie
Nou mijn vraag was niet bedoeld als een heerlijk praatje ik heb hier diverse handleidingen in het nederlands .

succes met je zoektocht :kewl:

Hallo Floor,

Was natuurlijk niet lelijk bedoeld, maar het het dreigt natuurlijk weer een akelig gezellig praatje te worden (zoals in vele topics op het forum :thumbup: ) en was al bang dat de vraag zou wegebben :P

Maar goed, als ik het goed begrijp heb jij Nederlandse handleidingen, staat daar dan misschien in hoe het wel werkt, of kan ik een kopietje krijgen, zou dat zeer kunnen waarderen.

Theo

Link naar reactie

Hallo, aardige, leuke en gezellige en fijne mede Ztjes, (kan mijn geluk niet op) :birthday:

IK BEN ER UIT :thumbup: :thumbup: :wave::), dat wil zeggen mijn Business CD radio doet het nu perfect en ontvangt weer alle zenders in perfect ontvangst.

Even een uitleg, (zeker interessant voor alle mensen die een originele BMW business radio in zijn auto heeft, en dit hoeft niet eens een mooie Z te zijn) het probleem bij mijn radio was dat deze een uitvoering was voor de USA, dacht men (volgens de BMW dealer, deze wist ook niet beter en had dit al een paar keer eerder bij de hand gehad en kon toen de klant alleen maar adviseren om een andere radio te plaatsen) DIT IS DUS NIET ZO, elke radio is universeel en kan dus geprogrammeerd worden voor een gebied ("AREA"), er zijn daarin vijf gebieden en wel "Europe", "USA", "Canada", "OC+RDS" en "Japan".

Deze "AREA"wordt ingegeven als de radio voor het eerst wordt aangesloten (in de fabriek dus), daarna houd hij deze "AREA" vast, als de radio voor een verkeerde "AREA" is geprogrammeerd, is het ontvangst niet goed en slaat hij b.v. bij het zoeken naar een zender iedere keer een frequentie over ( b.v. van 100.1 gaat hij naar 100.3 en niet naar 100.2), maar ook andere functie werken dan niet zoals deze staan omschreven b.v. het in en uitschakelen van LOKAAL doet het dan niet.

Na veel rond vragen (helaas zonder resultaat) en zoeken op het internet (tot laat in de nacht) kwam ik vannacht op een site voor handleidingen in PDF, een handleiding tegen met de volgende titel "SYMPTOM LIST IN CASE OF COMPLAINTS REGARDING THE AUDIO SYSTEM" dit trok mijn aandacht en dus maar gedownload, en ja hierin staat dus precies hoe ik in de modes (service functions) kan komen om interne instellingen te veranderen, zoals ook dus de "AREA", "DIS" (snelheid afhankelijke volume regeling instelling) instelling (en nog veeeel meer) en het mooiste is je hoeft de radio niet eens uit te bouwen of zelfs maar de spanning er maar af te halen, een kind kan de was doen en dit heb ik dus vanmorgen gedaan, binnen 2 minuten was het klaar (mijn radio stond dus voor "USA" geprogrammeerd) en deed mijn radio dat wat hij doen moet, HET ONTVANGEN VAN ALLE ZENDERS.

Als er meer mensen zijn die deze handleiding willen hebben, hij is in PDF bij mij beschikbaar (weet nog niet hoe ik dit PDF bestand op het forum kan krijgen, misschien iets voor de moderator), even een pm naar mij.

:smart: :)

Link naar reactie
  • Administrator
Deze "AREA"wordt ingegeven als de radio voor het eerst wordt aangesloten (in de fabriek dus), daarna houd hij deze "AREA" vast, als de radio voor een verkeerde "AREA" is geprogrammeerd, is het ontvangst niet goed en slaat hij b.v. bij het zoeken naar een zender iedere keer een frequentie over ( b.v. van 100.1 gaat hij naar 100.3 en niet naar 100.2), maar ook andere functie werken dan niet zoals deze staan omschreven b.v. het in en uitschakelen van LOKAAL doet het dan niet. :thumbup::)

:thumbup: weer wat geleerd. Heeeel veeeel luisterplezier, maar eerlijk gezegd hoor ik (persoonlijk) toch liever de roffel van de 6L :birthday:

Link naar reactie
Info staat bij Ad K op de site, veel succes.

Ding...Dong.....Dienstmededeling...Ding...Dong

Info komt bij Ad op zijn site..ben nu even met de nieuwe ZZZ bezig...zodra ik tijd heb zal ik de info plaatsen.

Ding...Dong.....Einde Dienstmededeling...Ding...Dong

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.