Ga naar inhoud

Uitlezen/Programeren ECU


dylotic
 Share

Aanbevolen berichten

Wat info:

Article

Mooi product voor de BMW (Check de PDF user manual)

BimmerZone

Autoenginuity

OBD II Connector zit rechts van de middenconsole bij de passagiers kant.

Dit wordt zeker mijn volgende aanschaf. (Eerst ff wat uitpluizen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heel grappig. Lijkt me leuk om op je PDA (die er bij toch ook staat voor NAV) te laten lopen.

Kunnen we ook echt uit lezen wat het gaasje van Pierre doet met de LMM :lmao:

Ik ga eens op zoek naar die poort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vond ik dus ook. Is weer zo'n tipisch speeltje wat perfect in mijn straatje

past.

Ik heb een laptop en een PDA dus wil bijde software wel en dan met bleutooth

mooi geen kabeltjes!

Kunnen we alles met elkaaar vergelijken zodat we ook weten dat alles werkt

ahoewel er foutcontrole etc. allemaal opzit.

Resultaten uitpluiswerk:

Z3 Connector/Protocol: [1962 Vehicle Connector] [iSO 9141-2]

ISO The connector must have pins 4, 5, 7, and 16. Pin 15 may or may not be present.

The BMW 1998 Z3-series connector is positioned 300 mm right of the vehicle centerline either on the vertical section of the center console or on the passenger side of the vehicle. The connector has a cover and is under passenger instrument panel.

The BMW 1998 Z3-series on-board diagnostic network uses the ISO protocol.

Verdorie ik kan die klote connector niet vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie ik kan die klote connector niet vinden!

volgens mij zit de OBD connector bij "ons" onder de motorkap en niet van binnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er zojuist achter gekomen dat de Siemens MSS50 (Euro S50) idd geen

OBD II connector heeft? Maar mischien is het wel mogenlijk deze te herleiden

vanaf de BMW (Packman) connector. Als deze OBD II comatible is!

Kut zooi was zeker weer te mooi om waar te wezen. Ik ga verder pluizen!

Verder heeft elke andere Z3 (Niet de Euro Z3M dus?) wel een OBD II connector

en een BMW connector onder de kap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij moet zicht binnen in de console bevinden aan de meerijders zijde! Achter een

kapje ofzo!

Bmw 20-Pins Packman > OBD 16 Pins connector.

2 of 17 naar 7 = TDX (Datalijn)

14 naar 16 = Constante +12v

4 en 5 naar 19 = Massa

Bron: BMW Z3 Roadster Service Manual

Nu nog uitzoeken of de MSS50 ook OBD II protecol gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel OBD maar we hebben het over OBD II!

Btw, ik kan DIS downloaden via Emule? Maybe werkt dat wel..

Autoenginuity werkt niet met MSS50 en MSS54 ECU's heb contact opgenomen.

Verder zouden alle z3's uitgerust zijn met OBD II en zou ook moeten werken!

Mooi heb je een ECU die 20 duizend operaties per seconde doet maar die weer

nix ondersteund. Lijkt miscrosuck wel.

Mooie wasdag vandaag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een taal slaan jullie uit :(:angry::huh::angry::wacko: heb gelukkig meer verstand van tanden :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ben tandtechnicus en speel een beetje voor god om te proberen wat hij bedacht heeft na te maken,maak voor tandartsen alle porseleinen restauraties zoals kronen en bruggen. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht al zoiets.. Een kennis van me corierde die dingen naar de tandartsen

toe :D

Update uitlezen :

Ik heb DIS v33 bijna binnen. Deze moet geinstalleerd worden op SCO Unix.

Ook deze ben ik aan het downloaden. Dan ga ik nog een stekkertje via Ebay

bestellen.

Als dit alles werkt heb ik volledig BMW uitlees/programeer laptop! En zal ik

ook een installatie torturial schrijven en kunnen jullie natuurlijk een backupje

krijgen :(

Maar eerst nog maar eens afwachten of het lukt. Ben nu even bezig met zelf-

cursus Unix :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, is een echte originele Modic III nieuwste BMW programeer/uitlees apparaat.

Nieuwprijs +/- 13.000 Excl software.

Ik heb contact opgenomen en kan hem kopen direct van hem voor 1300,- maar

vraag me af hoe veilig dit is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb al zijn informatie dus lijkt me veilig. Ik heb de deal gesloten!

Dus kunnen we volgende meeting (Keulen?) Ook ECU's uitlezen op fouten :rolleyes:

En bijvoorbeeld extras activeren dat deuren dicht gaan boven de 20km/h

voor liefhebbers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

SICK, goed bezig Dylotic :rolleyes:

Maar mijn deuren gaan al direct op slot als de motor loopt :party:

Wat ga je hiermee allemaal doen dan :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is zelfde aanbieder. Ik krijg de mooiste! Met extra software pakket en nog wat

optionele dingetjes.

Denk dat die andere nog wel in prijs zal stijgen.

Een kennis van me heeft ook een BMW en betaald helft mee. Ookal komt hij hier

te liggen :rolleyes:

Plannen ermee zijn zelf zoveel mogenlijk onderhoud gaan doen. (geen inspecties

ivm. stempels) Ook kan ik aan bins komen. Dat is data voor chiptunen die kan ik

inladen met dat ding op elke BMW en nog wat andere merken via OBD II. Hiermee

ga ik proberen wat terug te verdienen. Dat wordt wel over 2 gedeeld dan maaja

apparaat was ook de helft van de prijs.

Verder vind ik het gewoon wel handig om te weten wat er gaande is in mijn

Z3. Door life data kun je direct zien of er niet wat PK's mist. Het is natuurlijk

ook wel een heel leuk spele dingetje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, spannend!

Maar voor de simpele Z3 rijders: waar zit nou dat OBD aansluitpunt? En heeft iemand ervaring met de freeware OBD diagnose software die te krijgen zou moeten zijn? Ik heb het allemaal nog niet kunnen vinden. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle niet Z3M Roadsters. Dus alle andere z3's geld!

OBD II Connector bevind zich naast het middenconsole aan de meerijders kant

hier zit een klepje haal dit weg en er bevind zich een connector achter! In

sommige zit er een klepje in het paneel onder het stuur of onder de asbak in

de middenconsole.

OBD II is een ISO norm dus alle auto's met deze connector zijn hetzelfde uit

te lezen.

Dus alle software toepassingen die OBD II complaint zijn werken op een Z3 en

alle andere auto's die een OBD connector hebben!

Voorbeelden (Beste) toepassingen zijn:

Autoenginuity

Auterra

Verder kan zoeken met OBD II op ebay.com ook veel opleveren!

Let op er zijn uitzonderingen wat betreft OBD II op de Z3. Niet alle hebben de

connector meeste (lees allemaal) wel.

Z3 M Roadster kan met niets uitgelezen worden (s50, s54) behalve met het

originele OBD I systeem van BMW zelf. Genaamd Modic I / II / III of de GT1

maar deze systemen kosten aardig wat in vergelijking met OBD II systemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want dit klepje heb ik niet.

Daar zit hij dus normaal gesproken wel. En je hebt het over OBD II niet over

OBD! Hier zitten grote verschillen in en wel het protocol en ECU binaire indeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels