Ga naar inhoud

m velgen


Ted

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn m velgen laten opknappen

Dit wil ik laten doen bij Piet Dam Velgenreparatie in Strijen.

Werkwijze:

E.e.a. gebeurd d.m.v. poedercoating

Velgen worden verhit naar 240 graden en behandeld met poeder welke de grondlaag vormt.

Vervolgens wordt de gewenste kleur op de velgen aangebracht (silvershine)

waarna de velgen in de oven worden verhit.

Tenslotte wordt er een blanke laag overheen gepoederd.

Volgens hun ontstaat bij bovenstaande methode een goede hechting en een harde laklaag waardoor de velgen bij bijv. wisselen banden niet snel beschadigen.

kosten 86 euries ex per velg (incl. band demonteren/monteren en balanceren)

Hoe denken jullie hierover?

Gr. Ted :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Poeder coaten is een perfekte behandeling voor velgen.

Over de gevolgde werkwijze 240 graden, lijkt me erg veel, het is een kunststof coating en bij 240 graden blijft er van de meeste kunststoffen weinig over.

Normaal is het stralen, door de oven (ca.130 graden) dan warm in de kleur poederen.

Dan wederom door de oven heen en dan een blanke poederlaag en weer door de oven.

Let op dat de eerste laag op een warme velg wordt aangebracht !!

Aluminium is nogal poreus en onder het oppervlak zitten kleine lucht insluitingen.

Als je dan koud poederd en dan verwarmt krijg je door de uitzettende lucht, blaasjes in het poeder, als je warm poederd is de lucht al uitgezet en het ergste wat er kan gebeuren is dat er wat warm poeder in de holte komt.

Prijs bij Gerritsen Coatings Nijverheidsstraat Nijkerk,

lag altijd rond de 75 GULDEN per velg, kaal aangeleverd.

Zal ondertussen wat meer zijn, vanwege de euro isering.

JCK

Link naar reactie

Ted, ik weet alleen dat het extreem moeilijk is de originele Style 40 kleur te benaderen. Verder lijkt het met geen verkeerde deal.

Poedercoaten an sich lijkt me de meest harde (lees beste) bescherming voor en velg.

Link naar reactie
Ik wil mijn m velgen laten opknappen

Dit wil ik laten doen bij Piet Dam Velgenreparatie in Strijen.

Werkwijze:

E.e.a. gebeurd d.m.v. poedercoating

Velgen worden verhit naar 240 graden en behandeld met poeder welke de grondlaag vormt.

Vervolgens wordt de gewenste kleur op de velgen aangebracht (silvershine)

waarna de velgen in de oven worden verhit.

Tenslotte wordt er een blanke laag overheen gepoederd.

Volgens hun ontstaat bij bovenstaande methode een goede hechting en een harde laklaag waardoor de velgen bij bijv. wisselen banden niet snel beschadigen.

kosten 86 euries ex per velg (incl. band demonteren/monteren en balanceren)

Hoe denken jullie hierover?

Gr. Ted :huh:

Poedercoating heeft een duurzaam effect op je velgen, zeer goed bestand tegen

weersinvloeden ,veel minder kwetsbaar dan het twee componenten verflaag

systeem.

Het gezegde dat de velg bij het wisselen minder zou beschadigen is bull shitt,

dat heb je in een artikel van Pierre kunnen lezen.

Een band goed verwisselen op een LM velg vereist een nauwkeurigheid van werken, daar draait letterlijk en figuurlijk alles om.

P.S. Heel belangrijk is het bewerken ( dus alle onregelmatigheden ) van de velg weg te werken.

Om het perfecte resultaat te krijgen.

suc6

Link naar reactie

o ja: de Style 40 RoadStar velg dient "op zijn kop" van een nieuwe band te worden voorzien ... anders gaat het niet lukken ...

Ikzelf heb trouwens niet voor niets een nieuw setje M velgen gekocht, da's altijd beter dan restaureren :huh:

Link naar reactie

ik heb 1.5jaar poedercoating gedaan .. en ik moet zegge!! ik heb niet voor niets men alu's laten spuiten(zwart).

bv: die nieuwe mini's met hun witte of zwarte velge zij ook niet gepoederd. maar gespoten.

dus de verflaag die door het poedere erop komt is veel te DIK( niet zo mooi voor velge) en ze moete er normaal 2 (3 vernis)lagen opzette eerst een zinklaag(grondlaag) en dan de kleur.

als de oven 180°c heeft ,mogen ze er 20 min in tege 190-200°c meer is niet nodig

er is niets moeilijker als het poedere van alu. materiaal het poeder pakt daar zeer slecht op.

ik zou het zeker niet doen en ze late spuite. ik heb nu al 2maal nieuwe bande achter gezet zonder lak schade :huh:

en die prijs!!

bij ons was het zo 10€ per stuk(je)( kan een velg zijn of weet ik veel wat een plaat een set buize) die stukke die moete gewoon mee de ove in ( die staat toch de hele dag aan) en de oven is 9m op 3 hoog daar gaat dus heel wat in velge enz... :D dus moet je niet per stuk rekene pak 2 velge voor 10€ mee de oven in dat is dus 20€ voor 4 velge + het poeder en dat zit in zakke van 20kg( en elk goed bedrijf heeft normaal bijna alle kleure) en da kost nie veel voor vier velge ik gok op 70€ totale koste (met het stralen of ontvetten) (voor de 4 velge)te poedere (als je het dus toch wil doen)

Link naar reactie

Ik kan alleen maar zeggen dat ik bij mijn ervaring met lichtmetalen wielen (meer dan 20 setjes over al mijn auto's) nog nooit zo'n gevoelige wielen ben tegengekomen als deze glanzende dingen, ga ook al jaren bij dezelfde bandenboer en deze heeft ze dus al van achter ge(de)monteerd en nog zijn er kleine beschadigingen :D Zo zie je de nieuwe M3 wielen ook zelden zonder schades aangeboden worden of ze moeten al echt nieuw/ongebruikt zijn :huh:

Link naar reactie

Dat idee had ik ook al.. Mijn voor velgen zijn gewoon los aan het schilveren

nouja een kant dan een beetje om het maar niet te overdrijven.

Poedercoaten is heel dik en niet mooi op een velg. Is meer iets voor op

frames (Zie moterframe, etc)

Link naar reactie

Ik vind het een dure aangelegenheid dat peoder coaten, € 86,- ex btw per velg!

Dat is ruim € 400,- inclusief btw voor 4 velgjes! :huh:

Zelf heb ik mijn 18 inch styling 32 velgen opnieuw laten spuiten voor €120,- voor 4 velgen. Resultaat is vier velgen die er als nieuw uitzien!!! :D :m:

Alleen voor de prijs zou ik ze dus laten spuiten.

groeten maarten

Link naar reactie
Ik vind het een dure aangelegenheid dat peoder coaten, € 86,- ex btw per velg!

Dat is ruim € 400,- inclusief btw voor 4 velgjes! ;)

tja, leve ebay zou ik zeggen ;-) Voor een beetje meer geld heb ik nog wel eens een compleet bijna nieuw setje M RoadStar met banden gekocht ...

Link naar reactie

Ik heb er toen eens naar geïnformeerd bij de velgendokter in NL en D, eigenlijk vanit beiden hetzelfde verhaal: schijnt lastig te zijn met die chroomlak velgen, moeten eerst met diverse lagen onderlak behandeld worden alvorens de finale laklaag kan worden aangebracht, verder het advies ze alle vier te laten doen omdat de exacte kleur anders nauwelijks te benaderen is.

Kostenplaatje rond de 500 euro voor alle vier met de chroomeffectlak!

Toen ben ik ook maar elders gaan zoeken en net als Ivo ook geslaagd ;)

Gewone lak is trouwens stukken goedkoper kost normaliter rond de 60 euro per velg incl BTW compleet met stoeprandschade verwijderen.

Link naar reactie
o ja: de Style 40 RoadStar velg dient "op zijn kop" van een nieuwe band te worden voorzien ... anders gaat het niet lukken ...

Ikzelf heb trouwens niet voor niets een nieuw setje M velgen gekocht, da's altijd beter dan restaureren  :D

Welk setje heb je gekocht, ik heb gelezen dat er twee sets geleverd worden,

standaard en chroom shadow wat staat er het beste onder de zzz. :( :D

Link naar reactie
o ja: de Style 40 RoadStar velg dient "op zijn kop" van een nieuwe band te worden voorzien ... anders gaat het niet lukken ...

Ikzelf heb trouwens niet voor niets een nieuw setje M velgen gekocht, da's altijd beter dan restaureren  B)

Welk setje heb je gekocht, ik heb gelezen dat er twee sets geleverd worden,

standaard en chroom shadow wat staat er het beste onder de zzz. :D :D

zilverschaduw heb ik origineel eronder en dus ook de nieuwe set in die kleur gekocht. Vind ik persoonlijk ook het fraaist.

Chroomshadow staat ook wel vet, maar hoort origineel alleen onder een later model. Bovendien zijn ze zeldzamer (dus duurder) en erg prijzig bij eventueel overspuiten (lees haast onmogelijk).

Het is een kwestie van smaak, dat wel :(

Link naar reactie

Vanaf welk jaar werden de chroom shadow geleverd, wel aardig om te weten.

Ik kan een setje compleet 7,5J / 17 nieuw (alle 4 dezelfde maat) kopen.

Totale prijs 1315 euro. Voor nieuw natuurlijk niet te gek. :( :D

Link naar reactie
Totale prijs 1315 euro. Voor nieuw natuurlijk niet te gek. :rolleyes::rolleyes:

Aad,

Voor nieuwerdenieuw is dat niet supergek. Maar weet dat je ze op ebay (gebruikt, maar in goede staat) veel goedkoper kan vinden. Denk aan ongeveer de helft, verwacht ik zo... maar dan moet je wel wat geduld hebben ... :party:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
o ja: de Style 40 RoadStar velg dient "op zijn kop" van een nieuwe band te worden voorzien ... anders gaat het niet lukken ...

Ikzelf heb trouwens niet voor niets een nieuw setje M velgen gekocht, da's altijd beter dan restaureren  :D

Ik ga een nieuw setje wielen style 40M aanschaffen 7,5 / 17 225/45 ZR17(de minst brede)

moeten deze ook op zijn kop gemonteerd worden.

En de reden als ik vragen mag.

Aad

Link naar reactie

Vanaf 2001! 1325 zonder banden vind ik erg duur en net de achtervelgen zijn het fraaist en het duurst met de brede rand.

Ik heb voor een splinternieuw setje met nieuwe banden 1250 euro betaald een tijdje geleden, zijn nu mijn wintervelgen :rant:

Hoeven trouwens niet persee op de kop gemonteerd te worden omdat de rand veel minder breed is. op de kop monteren levert minder kans op beschadingen op, zeker bij de velgen met een brede rand gaat de band er lastig af :D

Link naar reactie
Vanaf 2001! 1325 zonder banden vind ik erg duur en net de achtervelgen zijn het fraaist en het duurst met de brede rand.

Ik heb voor een splinternieuw setje met nieuwe banden 1250 euro betaald een tijdje geleden, zijn nu mijn wintervelgen :rant:

Hoeven trouwens niet persee op de kop gemonteerd te worden omdat de rand veel minder breed is. op de kop monteren levert minder kans op beschadingen op, zeker bij de velgen met een brede rand gaat de band er lastig af :D

En dan te bedenken dat ik van BMW nog 20% korting krijg, de juiste prijs is nu 1233,64 euro die brede kan ik

helaas niet kwijt onder mijn wagen ze zijn maar 75 euro duurder helaas!!

Banden michelin pilot sport ps2 4 stuks 700 euro de 4 tel uit je winst.

Aad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.