Ga naar inhoud

achterspeakers inbouwen


maikzzz

Aanbevolen berichten

hey people,

heeft iemand hier ooit zich eens gewaagd aan het inbouwen van achterspeakers in een zzz? Ik heb alleen maar de voorspeakers en deurspeakers, maar achter de stoelen niks. Is het echt de moeite waard om die achterspeakers in te bouwen? En zo ja... ik vraag me af waar ik moet beginnen, de howto van zzazkia gaat ervanuit dat je al achterspeakers hebt. Ligt de bekabeling er standaard al wel?

thanx! :fiew:

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Heeft iemand hier ooit zich eens gewaagd aan het inbouwen van achterspeakers in een zzz?....

Ja

Is het echt de moeite waard om die achterspeakers in te bouwen?.........................................

Ja is zeker een verbetering je hebt nu niet alleen muziek die vanuit het vooronder komt. Ik heb overigens voor de speakers ook vervangen.

Ligt de bekabeling er standaard al wel...........................................................................

Ik heb deze niet kunnen vinden maar had de middenconsole er uit liggen dus nieuwe kabeltjes leggen was dus geen probleem.

De howto ....gaat ervanuit dat je al achterspeakers hebt........................................................

Alleen een gat maken ipv het gat groter maken...voor de rest is alles gelijk. Je kunt speakers inbouwen van maximaal 10 cm.

Hou er wel rekening mee dat de ruimte heeeeeeel beperkt is en je het gat zo ver mogelijk naar boven moet maken en niet in het midden van het achterpaneel kunt houden. Je moet het gat iets uit het midden maken naar het midden van de auto anders komen je speakers tegen de gordelspanner die er achter zit.

Ik ben een hele tijd bezig geweest om de eerste speaker te plaatsen en het gat op de goede plaats te krijgen...gat iets kleiner maken dan wat je nodig hebt en dan goed meten welke kanten je het gat groter kunt maken om de speaker op de juiste plaats te krijgen. Als de eerste er in zit weet je ook precies de plaats aan de andere kant.

Het plaatsen van extra speakers geeft een betere verdeling van het geluid maar zal nooit een super Hifi installatie worden omdat de speakers ook weer direct achter je stoelen zitten. Alleen dwergen die de stoel in de voorste stand kunnen zetten zullen hier echt maximaal voordeel bij behalen...ik met mijn 1,95 meter niet want mijn stoel staat tegen de speaker.

Succes

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.