Ga naar inhoud

How to Z3 binnenspiegel vervangen door Z3M


Aanbevolen berichten

Nodig: Platte en kruis schroevendraaier.

In mijn geval zat in de :unsure: spiegel al een ontvanger en dus hoefde ik hem alleen om te wisselen met de originele.

De spiegel kun je door hem tegen de klok in te draaien +- ¼ slag van de voorruit verwijderen.

Kapje op de spiegelvoet verwijderen en de stekker los maken.

100_2296.jpg

Maak het voorste randje van de :angry: spiegel los door er met een platte schroevendraaier tussen te wrikken. (voorzichtig anders beschadig je hem.)

100_2297.jpg

Zo ziet het uit als het spiegelglas weg is.

100_2298.jpg

Draai de 3 kruis schroeven los.

Draai de ontvanger om en je kunt de stekker los maken, er zit ook een blauw kabeltje aan deze moet je er ook afhalen. (Dit is de antenne)

100_2299.jpg

De ontvanger is nu los.

Doe hetzelfde bij je "normale" spiegel.

Het enige verschil is de bevestiging van de ontvanger.

Bij de :wub: zit ie geschroefd bij de "normale" zit ie geklikt.

Sluit de stekker en het blauwe draadje op de ontvanger aan en stop de ontvanger in de :m: spiegel.

Plaats het spiegelglas terug en klik het front terug op de spiegel.

Rest nog de spiegel in de auto te plaatsen, de stekker aan te sluiten en het afdekkapje terug te plaatsen.

100_2300.jpg

Als er geen ontvanger in de :m: spiegel zit zul je de draden van je spiegel moeten omzetten.

Je zult je draden moeten door knippen want de stekker krijg je nooit door de spiegelvoet heen.

En later weer aan elkaar solderen en er een krimpkous erom doen, dus niet tekort bij de stekker knippen.

Grtz Ron.

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Ron,

Het is hier ook goed weer kun je die howto-tjes niet in de wintermaanden plaatsen...ik heb binnenkort ook nog vakantie...kan het zo allemaal niet bijhouden :schater:

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
http://www.z3mirrors.com/

Maar misschien kan dat niet in combinatie met ontvanger?

In de FAQ's spreekt niemand over die ontvanger. (Misschien gebruiken Amerikanen die niet? :schater: )

Link naar reactie
Mmmmm, ff van de ene Bart naar de andere Bart...

Is dit sarcasme, ironie of gewoon HEUL dom????

<_< Geen sarcasme of ironie.

Ik dacht dat er elektrochromatische M-spiegels bestaan. Van die dingen die minder gaan spiegelen als er koplamplicht invalt. Het leek me niet onvoorstelbaar dat iemand zo'n spiegel zou willen monteren als mod. Is dat heel dom?

Link naar reactie

maar dat heet zelfdimmend en NIET zelfblinderend (nou wordt hij nog mooier) :schater::schater:

vandaag in de aanbieding, van het vooruitstrevende merk bmw: de spiegel die u zonder achterligger toch verblindt. Dat maakt freude am fahren!

Link naar reactie
Oja :thumbup: .

Pas op met wat je schrijft Bart anders wordt de dekking van je ziekteverzekering automatisch aangepast, hebben we vandaag geleerd. Ik denk dat dit topic al in je mentale dossier is toegevoegd. :schater:

Ik denk zoiets van:

Bijna ontoerekeningsvatbaar. Niets meer uitkeren. Scan overige Z3Forumleden op mentale gesteldheid en pas premie automatisch aan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.