Ga naar inhoud

Zomerbanden set opslaan


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gevonden :blink:

Hoe kan ik het beste mijn banden/wielen opslaan ?

Als u de volgende voorzorgsmaatregelen in acht neemt bij het opslaan van de banden, blijven ze voor het volgende seizoen in perfecte staat.

  • Markeer de positie van de banden op de auto, alvorens ze te demonteren. Daardoor kunt u ze de volgende winter eventueel van voor naar achter zetten om tot een gelijkmatige slijtage te komen.
  • De wielen en de banden met water schoonmaken en laten drogen om oxydatie te beperken. Als u de banden op het wiel gemonteerd bewaart, controleer dan de aanbevolen spanning.
  • Bewaar banden die op het wiel zijn gemonteerd liggend of hang ze op aan het wiel.
  • Bewaar ze niet in de buurt van koolwaterstoffen (benzine, olie) of van elektrische apparatuur: die verspreiden ozon wat het rubber aantast.

Link naar reactie

of deze van de ANWB;

Opslag (winter)banden

  • Markeer de positie van de band op de auto. Om gelijkmatige slijtage te bevorderen kan men bij montage de onderlinge positie wisselen maar let er hierbij op dat veel winterbanden draairichting gebonden zijn.
  • Wielen en banden met water schoonmaken en laten drogen om oxidatie te beperken.
  • Banden op de velg gemonteerd liggend opslaan of aan het wiel ophangen.
  • Dek de banden af tegen vuil en stof en ook tegen neonlicht of elektrische apparatuur die ozon verspreidt.
  • Gedemonteerde banden dienen rechtop opgeslagen te worden.

Link naar reactie
Zorg dat de winterbanden een profieldiepte van minimaal vier millimeter hebben. Daarna verliezen ze hun winterbandeigenschappen en kan je net zo goed op zomerbanden rijden.

:blink:

Link naar reactie

Liggen op (goed geisoleerde) zolder (zonder neonlicht), banden erop, mooi op elkaar gestapeld, behalve de LM die zijn een beetje breed (of zijn de banden te smal) en liggen mooi naast elkaar. Kan ik er af en toe van genieten! :D

Natuurlijk van te voren goed gepoetst en ingewaxed :blink:

Inmiddels al vier setjes voor drie auto's, dus eentje is nog te koop :(

Jullie weten wel, die 18 inch Schnitzer RSII.

Link naar reactie
dus eentje is nog te koop :P

Jullie weten wel, die 18 inch Schnitzer RSII.

Ik ben altijd nog aan het Brainstormen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om dit setje met

héél véél pleZier bij jou te komen opruimen. :D

Bij de weg: Ik weet nog steeds niet Zeker of die brede achterwielen wel Zouden passen.

Link naar reactie
Staan / liggen / hangen?

Invetten?

Bandenspanning hoger / lager?

Afdekken tegen zonlicht?

Ideale temperatuur?

Help  :D

Als het om extreem mooie wielen gaat Zou ik Zeggen:

Mooi ophangen in de garage nadat Ze perfect gepoetst Zijn en voorZien van wax en bandenZwart. Een hallogeen spotje eropgericht, tafeltje erbij, koffie, cake [spacecake :P ]

en genieten maar.........

Link naar reactie
dus eentje is nog te koop :P

Jullie weten wel, die 18 inch Schnitzer RSII.

Ik ben altijd nog aan het Brainstormen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om dit setje met

héél véél pleZier bij jou te komen opruimen. :D

Bij de weg: Ik weet nog steeds niet Zeker of die brede achterwielen wel Zouden passen.

Ben benieuwd, voor jou nog steeds een heeele speciale prijs :D :D

Zoals berekend zijn die brede achter 1.6 cm breder dan wat je nu hebt :D

En wetende dat sommige mensen de :D roadster velgen rijden die nog eens 8mm breder zijn zou het moeten passen ;)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.