Ga naar inhoud

Gezocht: Eibach Prokit voor Z3 coupe 2.8


Aanbevolen berichten

Sinds we de nieuwe wielen op de coupe hebben vinden we toch eigenlijk dat ie lager moet. Ook van achter toont het veel te hoog nu er, na een half jaar 225ers achter opeens weer 255ers onder zitten. Verlagen dus! :smart:

Iets wat tegen onze principes in druist, maar ik leen graag de woorden van Herr Strauss, zoals Nicole die in haar signature heeft staan:

Mijn principes zijn zo hoog dat ik in geval van nood er onder door kan. (Franz-Josef Strauss)

In ons geval "de coupe staat zo hoog dat je er onder door kan." :harhar:

Dus ik ben op zoek naar een Eibach Prokit voor de Z3 coupe 2.8. Deze geeft voor en achter een verlaging van 3cm tov standaard 2.8 hoogte.

Dus de kans is aanwezig dat er hier mensen zijn die dat nog niet laag genoeg vonden en die Eibach veren in de schuur hebben gemikt. Als dat zo is, hoor ik graag van je!

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

had ik gezien ja, maar het "kennzeichen" van de veren is anders

ebay

Sind vom Schweizer BMW-Tuner Dähler. Hersteller der Federn ist die Fa. Eibach. Kennung der Federn VA 31 36 00 / HA 33 36 02
Z3 coupe 2.8 prokit op site van Eibach
VA F2062001 HA F2003102

Zijn ook geen "Eibach's" maar "made by Eibach". Nu ben ik niet merkgeil of zo, maar wil wel graag dat het 3 cm verlaagd en niet 6cm of zo. En leider is er ook geen TUV Gutachten bij (waar de verlaging op de mm genau in staat). :harhar:

Link naar reactie

Ik heb mijn setjes ook altijd via ProMaxx besteld. Vandaag besteld is morgen in huis...

Via het E46Forum krijg je 10% korting...dus wellicht dat dit ook wel mogelijk is voor het Z3Forum. Voor de M3 was ik destijds 181 Euro incl. verzending kwijt.

Contact : Ron(apenstaartje)promaxx(punt)nl

Hoop dat je er wat aan hebt..

Link naar reactie

goede tip David, thanks. :harhar:

Ik heb Ron net een email gestuurd. Misschien komt daar korting voor de Prokit uit en hopelijk ook zo'n zelfde regeling als het E46 forum heeft. We zullen zien!

Link naar reactie

Ruud, wat doe je nu? :unsure:

Ja de QP moet lager, ja de antraciet Style32's zijn bruut, ja de antenne origineel is geen gezicht dus mag vervangen voor een kleinere knobbel.... maar ehm, jij was de originalo QP waar ik graag naast parkeerde om te tonen hoe mooi een QP echt kan zijn worden... :wave:

Nu je QP echt niet meer originalo is, is je auto helaas ook gelijk iets minder bijzonder :harhar: maar wel mooier :smart:

PS doe nou gelijk een kwalitatief goede schroefset! ;)

Link naar reactie

Martijn, ik voel dezelfde strijd als jij...

maar ehm, jij was de originalo QP waar ik graag naast parkeerde om te tonen hoe mooi een QP echt kan zijn worden... :wave:

Nu je QP echt niet meer originalo is, is je auto helaas ook gelijk iets minder bijzonder :newblush: maar wel mooier :thumbup:

.....

zo langzamerhand wordt het nog eens wat ;) Velgen zijn :thumbup: Maar ehm vrind... dat apparaat moet L A G E R :ph34r::o

:unsure:

Link naar reactie

Ik heb een set over. 1,5 jaar op mn 2.8QP gezeten, ongeveer 8000km.

Zeg maar wat je ervoor wilt betalen. Ik moet alleen de voorveren nog wel even van de originele schokdempers laten halen (zijn er in 1 geheel onderuit gehaald voor de montage van mn huidige KW3 set).

Link naar reactie

Fabian's Prokit gaat richting onze Coupe :m:

Kan ik zelf ook eens een slotje vragen:

hier mag een slotje op!

Link naar reactie

Toch krijgt dit topic een staartje.

Gisteravond belt Roodkapje me: "ik zie net dat je 2.8 Eibach veren op je coupe wil doen, dat gaat niet passen omdat je het onderstel van een M coupe er onder hebt zitten. Dan zijn de voorste veren te breed. Als je een Eibach kit wil met je huidige dempers, moet je die voor een M coupe kopen."

Daar had ik dus even niet aan gedacht in mijn "Z spullen zullen wel universeel zijn" optimisme. Enige optie die ik heb is de originele (moegestreden) voorste 2.8 schokdempers weer terug monteren. Maar dan moeten achter ook weer de originele dempers er op (daarvan zijn de originele lek). Niet doen. :notok:

Dus Fabian heeft nu een perfecte Eibach set over voor een 2.8 met 2.8 onderstel.

Fabian sorry voor de verwarring/vergissing :newblush:. Ruud bedankt voor de tip :smart: , bespaard me een hoop gedoe en :blink: gevloek.

Link naar reactie
Dan staat ie zoals mijn QP

Dat moet dan toch wel een instant ticket to "the L&B brotherhood" inhouden!!

Als ik tijdens 2000 km Alpentoer geen vonkjes onder je coupe zie komen, denk ik er eens over na :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.