Ga naar inhoud

BMW business radio CD


Mus

Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De onderste kan in ieder geval een CD-wisselaar bedienen, van de bovenste weet ik dat niet. Ik heb de onderste voorzien van een IceLink adapter. Dan kun je in plaats van een CD-wisselaar ook een USB-stick met MP3's of een iPod bedienen.

Link naar reactie

Zal op die casseteversie ook een ipod kunnen via Ice-Link?

Hoe werkt zo'n Ice-Link eigenlijk?

Link naar reactie
Hoe werkt zo'n Ice-Link eigenlijk?

De Dension IceLink GateWay 100 doet alsof-ie een CD-wisselaar is, terwijl hij eigenlijk een iPod bedient. De iPod is aangesloten via de dock-connector, en wordt opgeladen zolang de IceLink aanstaat. Je kiest een optie door voor een CD/nummer combinatie te kiezen. Als je bijvoorbeeld de 4e playlist wilt aanzetten, dan kies je voor CD1 (=kiezen uit playlists), nummer 4 (playlist 4). Het is een beetje omslachtig, maar went snel.

De iets luxere versie, de GateWay 300, kan naast een iPod ook playlists van een USB-memorystick lezen en heeft een analoge ingang.

Een leuke optie van de IceLink is om de naam van het nummer over het display van de radio te laten scrollen. Dit maakt de bediening nog wel iets omslachtiger: ieder knopje dat je indrukt zorgt ervoor dat het display overschakelt naar de normale stand voor 1 à 2 seconden, in die korte tijd kun je iets bedienen. Je kunt ervoor kiezen om de bediening van de iPod op de iPod te laten, in dat geval gaat alleen het geluid via de radio.

De IceLink is een generiek apparaat, er wordt een aparte kabelset passend voor de radio bij verkocht.

Voor meer informatie: zie de website

Inbouwinstructie staat al op het forum

Als de cassetteversie dezelfde aansluiting heeft voor de CD-wisselaar als de CD-versie, dan zou het moeten werken. De bekabeling is hetzelfde.

Link naar reactie

Aha harstikke duidelijk.

Ik ga eerst eens even onderzoeken of ik inderdaad die cd-wisselaar aansluiting heb, vervolgens ga ik voor de Gateway 100 denk ik. thnx

Link naar reactie

FYI, vandaag de Gateway 100 besteld, vanaf eind volgende week dus naast mijn '99-er Clapton cassette-album (gevonden bij stofzuigen van de auto vorig jaar) dus ook Ipod afspeelmogelijkheden.

@Brandrover : ff voor de zekerheid, heb jij het typenr. van de kabelset voor aansluiting op de BMW Rds nog beschikbaar? Thnx Zie net dat je alleen de cassetteradio hebt met die CD aansluiting maar geen IceLink, sorry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.