Ga naar inhoud

Welke bandenmaat op 18" BBS Le Mans velgen?


maik

Aanbevolen berichten

Toch altijd spijt gehad van het afscheid van de BBS Le Mans velgen 3 jaar terug, die onder de 2.0 Roadster niet helemaal lekker paste. Nu is de :m: QP een ideaal excuus om weer een setje aan te schaffen. :scratchchin:

Dus afgelopen week een mooie originele set op de kop weten te tikken.

Deze moeten achteraan voorzien worden van nieuw rubber, maar doe gelijk alle 4 de banden.

alleen heb ik geen flauw idee welke maat ik erop moet leggen. Er ligt nu 255/35-18 achter en 225/40-18 voor op, maar deze banden liggen er wat getrokken op.

ik dacht zelf de volgende maat er op te leggen:

voor: 235/40-18

achter: 275/35-18

genoeg bandenspecialisten op het forum, dus er is vast wel iemand die kan zeggen of dit de juiste maten zijn of dat ik beter voor een andere kan gaan. Dan kan ik komende week even nieuw rubber bestellen en kunnen de bling-bling LM's er voor Munchen 3 nog onder B)

specs velgen:

achter: 10j

voor: 8,5j

et 30

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Eigenlijk is de nu gemonteerde combinatie banden ideaal, ook qua onderstuur/overstuur gedrag. :scratchchin:

Zeker de 225/40/18 is eigenlijk de goede maat op een 8,5J velg!! Kan me voorstellen dat 255/35 op een 10J velg een beetje trekt.

Hangt echter vaak ook van het bandenmerk af zo zijn Yokohama's en GoodYears erg breed en Dunlops erg smal.

Als je het niet mooi vindt kun je idd naar 235/40 en 265/35 overstappen. 275/35 zou ik niet doen is weer erg ver verwijderd van de ideale maat 255/35.

Wil je toch breder dan kun je 285/30 of 295/30 achter nemen, er ontstaat dan wel erg veel grip aan de achterkant wat het instuurgedrag niet bevorderd.

Link naar reactie

Er liggen nu inderdaad Dunlops op, dus dat verklaard waarom ze zo smal ogen.

Was van plan om weer Dunlop banden te bestellen, maar een betere optie zou dus zijn om voor Yokohama's of GoodYears te gaan en de originele maten 225 voor en 255 achter aan te houden?

Link naar reactie
Nu is de B) QP een ideaal excuus om weer een setje aan te schaffen. :m:

ik kan een paar posts/ topics gemist hebben maar ehm, ik mis:

- je nieuwe member gallery topic (kom maar door met die :m: S54 fotos! )

- je aanmelding voor de QP meeting 21 augustus (jij bent niet de mystery guest :schater: )

kom maar door! :scratchchin:

Link naar reactie

Aanmelden? Om toegelaten te worden binnen de QP brotherhood is het toch verplicht te komen? B)

Plannen voor Augustus liggen nog niet helemaal vast en Zaterdag is voor mij de drukste dag op de zaak, maar als ik de 21e niet meer dan 500km van jullie verwijderd ben kom ik langs. B)

Nieuw member gallery topic ga ik op een rustig moment maken :m: , kom er nu niet aan toe, het is echt hoogseizoen nu... druk...druk..druk.. :m: . Maar je mag natuurlijk altijd naar het zuiden afreizen om m'n ZZZ-station-car IRL. te zien. :scratchchin:

@ Pierre. Is het ook mogelijk om aan de voorzijde de originele maat 225 te behouden en achter naar 265te gaan. Of moet ik voor ook een maat breder als ik achter breder ga?

Link naar reactie
@ Pierre. Is het ook mogelijk om aan de voorzijde de originele maat 225 te behouden en achter naar 265te gaan. Of moet ik voor ook een maat breder als ik achter breder ga?

265/35/18 kan ook prima, komt niet zo dicht in de buurt van de 225/40/18 als de 255/35/18 maar valt prima binnen de marge. :unsure:

Suc6.

Pierre

Link naar reactie
17 inch is voor het sturen en rijden de beste optie.

Wil je mooi zijn lever je in, hou het wel op de beste combinatie voor en achter dus : voor 18 inch 225/40/18 en 255/35/18 en gewoon michelin ps2 nemen.

Volledig mee eens, 18" ers met 225 V en 255 A gaat prima. <_<

Met die nuance dat ik vind dat de 17" toch iets meer "bewegen" bij sportief rijden. Daar vind ik de 18"ers beter. Voor comfort en soepel sturen is een 17"er beter.

19" heb ik nooit geprobeerd, maar zal nog stugger zijn. (en waarschijnlijk beter qua looks...)

Link naar reactie
voor 18 inch 225/40/18 en 255/35/18 en gewoon michelin ps2 nemen

Dit had ik ook op m'n MCoupe dus dat kan ik bevestigen, en als Ruud het zegt :P ...

Heb ook 265 gereden, staat misschien dik maar 't rijdt minder naar mijn idee...

BBS LM :mellow:

Link naar reactie

bedankt voor de reacties.

toch gewoon 225/40/18 & 255/35/18 besteld. :harhar:

Wat ga je met de "oude" velgen doen ?

Weet nog niet wat ik daar mee doe. Vind de 19" Hartge's ook heel mooi en er zitten net 2000km terug 4 splinternieuwe michelin's onder... Super wegligging met deze velg/band combinatie, rij en stuurgedrag ook prima, maar ben niet kapot van het uiterlijk van de michelin's. Dus heb nu een set GoodYear F1 Assymetric's besteld, kijken of er echt verschil merkbaar is, de GoodYear's doen het beter in de tests, maar een band blijft persoonlijk.

Even afwachten hoe de 18" Le Mans eronder staan en hoe het rijgedrag veranderd en dan zie ik wel verder met de Hartge's.

Link naar reactie

Heel verstandig <_< .

Echt een luxe probleem, de Hartge's zijn ook erg mooi.

De Le Mans heb ik zowel in 19 als in 18 inch (twee verschillende sets) gereden. Vooral op een zwarte ZZZ IMO omverslaanbaar qua looks.

Ik rijd ook nog steeds 18 inches onder mijn S54 omdat dit IMO de beste compromis is tussen prestaties en looks voor de ///M :thumbup:

Link naar reactie
maar ben niet kapot van het uiterlijk van de michelin's. Dus heb nu een set GoodYear F1 Assymetric's besteld

Goodyear F1 Assymetric's profiel is nageaapt van de Michelin Ps2

Onder de ZzZ met beide gereden in 17, 18 en 19 inch, Michelin ps2 scoort bij mij op alle punten hoger dan de F1's

Link naar reactie
Goodyear F1 Assymetric's profiel is nageaapt van de Michelin Ps2

Onder de ZzZ met beide gereden in 17, 18 en 19 inch, Michelin ps2 scoort bij mij op alle punten hoger dan de F1's

Ruud, de PS2 zijn idd top heb ik op de touring gereden en nu op de Mondi, maar Ruud je was toch zo'n Bridgestone fan ;)

Link naar reactie

De potenza Re 050A is zeker een prima band, had ik toen op 18" en zocht een band die smal valt i.v.m. velgen met (te) lage Et waarde.

1 nadeel van de potenza is dat ze snel hard worden en droogte scheuren krijgen.

maar Ruud je was toch zo'n Bridgestone fan :unsure:
Link naar reactie

Gisteren de LM's met nieuwe banden gemonteerd. :D

Ziet er dik uit, maar de QP vraagt nu echt om verlaging door de kleinere rolomtrek van de 18'ers ten opzichte van de 19'ers.

Stuur en rijgedrag op snelheden beneden de 100km/u voor het gevoel verbeterd, vermogentoename ook voelbaar <_<

Alleen op snelheden boven de 100km/u vind ik de auto nu onrustiger/nerveuzen dan met de vorige velgen en voel ik een trilling op de achter-as :angry: , iemand een idee wat dit kan zijn?

Heb dit eens eerder gehad bij de 2.8, toen zaten er verkeerde spoorverbreders tussen. Ik heb er nu gewoon dezelfde spoorverbreders aan de achterzijde tussen laten zitten, dus daar kan het verschil niet in zitten. Wel zitten er centreerringen in de velg, neem aan dat deze er ook gewoon tussen moeten? :banaan:

Aan de voorzijde reed ik met 10mm spoorverbreding bij de Hartge's, deze zijn er nu tussenuit, dat werd te breed.

velgen zijn uiteraard uitgebalanceerd, hier zat weinig onbalans in.

foto's volgens ja.... :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.