Ga naar inhoud

Die stereo van mij... ivm rolbeugels!


trapStaart

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik zit erover te denken om rolbeugels te installeren op mijn '97 2.8. Nu weet ik al dat mijn auto die 'aankan' en ook dat mijn stereo-systeem en dan met name de subwoofer in de weg zit. Ik moet dus eerst bepalen wat ik daaraan kan doen, liefst met merkbare verbetering van het geluid.

Mijn stereo bestaat uit de BMW business ("active") CD headunit, speakers in de kickpanels (bij je voeten), speakers in de deuren en een enkele subwoofer. Ik heb begrepen dat die dingen in de deuren eigenlijk 2 kleine tweeters per deur zijn. De subwoofer is van nokia (!). Mijn versterker hangt achter de bestuurderstoel in de kofferbak. Ik begreep verder dat de versterker erg slecht is en dat die beter vervangen kan worden.

Wat ik wil weten is of ik de subwoofer kan vervangen door een model dat wel compatibel is met de rolbeugels, en zo ja, welke. Hierbij wil ik best de versterker ook vervangen, maar tenzij het heel makkelijk of heel nodig is lijkt het me niet handig om de hele bedrading over te doen. Welke versterker/welk type is aan te raden?

Ik denk erover om de kickpanel speakers eventueel op een later moment ook te vervangen. Ik wil absoluut geen externe aanpassingen doen (zoals woofer bij de voeten van de passagier).

Ik ben al bekend met MZ3.net, waar heel wat artikelen over stereo staan. Het probleem daarbij is dat die meestal over andere systemen gaan; soms over de HK met extra speakers achter de stoelen (die ik niet heb) en soms over het subwoofer-loze standaard systeem.

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kunt ook een opbergvak zonder sub kopen en een actieve sub achter je bijrijdersstoel zetten zoals bij mij of zolas bij arno (not to fast) wegbouwen onder de bijrijdervloerbekleding :huh: Zo'n actieve sub brengt meer dan die originele BMW dingen en een versterker zit er al in :lmao:

Link naar reactie
Wat ik mij dan afvraag, is wat het verschil is tussen de HK-sub en die van jou? Heb mijn rolbeugels in een HK uitgeruste auto geinstalleerd.

Ik geloof dat het HK systeem pas later werd geintroduceerd. Ik heb geloof ik de 'luxe' stereo-optie van voor de HK systemen. De HK woofer is ook kleiner als ik het goed heb en daarom past dat met de rolbeugels.

Link naar reactie
Je kunt ook een opbergvak zonder sub kopen en een actieve sub achter je bijrijdersstoel zetten zoals bij mij of zolas bij arno (not to fast) wegbouwen onder de bijrijdervloerbekleding :huh: Zo'n actieve sub brengt meer dan die originele BMW dingen en een versterker zit er al in :lmao:

De sub achter de bijrijdersstoel... neemt dat niet gewoon veel ruimte weg? Heb je foto's (link?) van zo'n setup?

Ik denk niet dat ik iets onder de vloerbekleding wil stoppen. :m:

Link naar reactie
Je kunt ook een opbergvak zonder sub kopen en een actieve sub achter je bijrijdersstoel zetten zoals bij mij of zolas bij arno (not to fast) wegbouwen onder de bijrijdervloerbekleding :m:  Zo'n actieve sub brengt meer dan die originele BMW dingen en een versterker zit er al in :lmao:

De sub achter de bijrijdersstoel... neemt dat niet gewoon veel ruimte weg? Heb je foto's (link?) van zo'n setup?

Ik denk niet dat ik iets onder de vloerbekleding wil stoppen. B)

De stoel kan in totaal zo'n 3 cm minder ver naar achter, geen centje pijn :huh::lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.