Ga naar inhoud

Machinaal poetsen de oplossing?


JP's Z4

Aanbevolen berichten

Mannen

naast het rijden in m'n Z4 is het spik en span houden van m'n trots ook één van de dingen die ik graag doe. Inmiddels mag ik mezelf vrije tijd detailer noemen, zeker gezien de spullen die ik in de loop der tijd heb verzameld en het feit dat ik alles poets (van motorruimte tot aan de midden en achterdemper en binnenkant spatborden) je leert je auto er wel door kennen, ieder krasje zit in m'n geheugen gegrifd :kisstogether:

Toen ik m'n Z4 verleden jaar kocht viel me al op dat de lak zeer dik is gespoten en een lichte sinaasappelhuid structuur heeft. Nu ruim een jaar en vele poetsbeurten verder lijkt het er op dat de lak nu echt diep schoon en goed gevoed is door de diverse producten die ik bij het poetsen gebruik en lijkt het er op dat de sinaasappelstructuur wat minder is geworden. Let wel ik heb tot op heden nog geen enkel polijstmiddel gebruikt.

Ik denk er over om m'n Z4 eens machinaal met excentrische bewegingen te laten poetsen. Ik weet echter niet of dit ook daadwerkelijk bijdraagt aan het doen verminderen dan wel laten verdwijnen van de sinaasappelhuid. De krasjes zullen er zeker door verdwijnen daar ben ik van overtuigd.

Heeft één van jullie een ervaring met het machinaal poetsen van de Z4 en is de lak bij jullie bolide ook zo 'beroerd'?

Stel het op prijs wanneer jullie je ervaringen willen delen.

Groet en alvast bedankt

JP

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik was laatst bij de BMW dealer en het viel me op dat vooral de zwarte kleuren niet strak zijn gespoten en je inderdaad een sinaasappelachtige structuur ziet. Die zag ik overigens ook op mijn voormalige Octavia leasebak. Ik vrees dat dit het gevolg is van kostenbesparende technieken. Wellicht zijn er schadeherstellers die hier iets over kunnen rappen (dhr. v. Epscheuten?)

Link naar reactie

Hallo Bridders,

ik heb een zelfde Z4 als jij, kleur, bouwjaar en motor zijn gelijk. Is jouw lak dan wel volkomen glad gespoten? (kijk voor de foto's eens bij 'Pardon is dat jouw Z', laatste pagina

JPS

Link naar reactie
Hallo Bridders,

ik heb een zelfde Z4 als jij, kleur, bouwjaar en motor zijn gelijk. Is jouw lak dan wel volkomen glad gespoten? (kijk voor de foto's eens bij 'Pardon is dat jouw Z', laatste pagina

JPS

Ik zal zaterdag checken. Ik heb ´m nog niet... :kisstogether:

@Olivier: Duidelijke uitleg ;)

Link naar reactie

er was ooit een topic met meerdere z4 eigenaren uit de eerste jaren die klaagden (o.a bij BMW) dat de laklaag veel te dun was. Die gingen nanometers meten met een of ander apparaat om te bewijzen dat het beneden spec was.

Link naar reactie

Ik heb een laagdikte meter....dus als iemand zijn lak nog wil controleren is hij/zij welkom....

Ik zet eerst een kras in de lak en dan meet ik met een schuifmaat de diepte

Nee hoor, laagdikte meter werkt op magnetisme. Lak is niet magnetisch dus hoe verder de "probe" van het staal af staat hoe dikker de lak.

Kan ik overigens ook meten op aluminium (eddy-current principe).

:kisstogether:

Link naar reactie

Mijn zwager is garagist / carrossier en heeft mijn zzzz helemaal herspoten met de hand in mijn lievelingskleur, en dit goed en op z'n gemak, daar de tijd geen rol speelde. Zelf heb ik alle voorbereidingen gedaan. Maar om over dat machinaal poetsen te hebben, hij heeft ook zo'n installatie en ik heb al enkele resultaten hiervan gezien. De wagen ziet er achteraf weer als nieuw uit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.