Ga naar inhoud

Katalysator / Katvervanger


HoedjeQp

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

Ik heb sinds gisteren een hele fijne rammel in de uitlaat...

De kat zat al iets los, maar niet van buitenaf te horen. Helaas nu dus wel!

Heel irritant geluid! Begint wel iets hees te klinken :newblush: ,houd niet iedereen van maar ik wel! :ph34r:

Maar nu mijn vraag:

Een katvervanger, heeft iemand hier ervaring mee?

De katalysator leeghalen, heeft iemand hier ervaring mee?

Een nieuwe katalysator (€1000 :blink: ), heeft iemand er toevallig nog één liggen?

Magnaflow Racekatalysator? Ook het een en ander over gelezen, niet duur iig...

En als iemand nog andere tips of ideeën heeft dan hoor ik het natuurlijk graag!

Als er iemand nog een adres voor deze delen heeft, ook altijd welkom!

Link naar reactie

hmm

ik heb jaren in een e30 325 eta gereden met een lege kat

zou een pk of wat hebben gescheeld en bij de apk ging t altijd goed (ook de 4gastest)

dr moet een kat (al dan niet werkend)onder zitten dat wel!

Link naar reactie

Op ebay €299,90 ex verzendkosten. En die zullen geen €700,-- zijn.

Als je hem leeg haalt moet je er een pijp inlassen, daar waar de kat gezeten heeft, anders krijg je een blikkerig geluid.

Tenminste dat had een collega. En de kat aan de bovenkant openen, dan zie je er van onderen (op de brug) niks van.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Bedankt voor de link!

Beheer je zelf ebay?? :schater:

Ik denk dat ik van de week eerst dat ding even leeg haal en kijk wat er met het geluid gebeurd.

Als dit normaal doet hou ik het lekker zo. Anders ga ik die kat maar eens bestellen!

  • Like 1
Link naar reactie

ik rij nu ook zonder kat

deze is ook los komen te zitten en ben gewoon blijven rijden ermee nu uiteindelijk komt hij er toch uit hoor

en je kan ook een orginele demper aanschaffen ipv een kat ze lijken erg hard op elkaar

geen kat --> ongeveer +5pk

nu zonder kat rijden is helemaal niet erg zolang je maar geen lamda sonde NA de kat hebt (anders brand het motor lampje) en val je toch in de kosten

en uitlaat gassen co en lamda waarden zijn ok --> ikzelf rij zo al 3 jaar en met een sport lucht filter heeft hij een iets dieper geluid

Link naar reactie

Vandaag toch maar de stap genomen... Ik werd knettergek van het gerammel!! :thumbup:

Katalysator leeg gehaald!

Ik heb nog geprobeerd de inhoud met een paar parkers vast te maken, maar de inhoud was veeel te broos geworden.

Toen nog geprobeerd de kat iets dichter te tikken, zodat de inhoud klem zou komen te zitten.

Ook dit was geen succes omdat de inhoud al deels uit elkaar lag!

Toen de uitlaat er maar onderheen gehaald en gekeken wat nu te doen.

De uitlaat loopt in een beroerde lijn (meteen een bocht na de kat) zodat ik er niet even een buis tussen kon lassen.

Dus met een paar collega's overlegd en bedacht om de katalysator leeg te halen, kon er gewoon bij dus hij hoeft niet op geslepen te worden. Er vielen meteen al een aantal brokken uit. De rest even los getikt en weer gemonteerd!

Na het starten natuurlijk heel benieuwd wat het geluid zou doen. Dit viel me echt mee!!

Tuurlijk is het iets minder zwaar als het was, klinkt iets leger. Maar bij constante toeren hoor je nog steeds niets en bij normaal rijden ook weinig! Alleen als je de auto zwaar doortrekt in toeren hoor je hem lekker schreeuwen!

Het is niet zo mooi als een lekkere Eissenmann maaaar stiekem klinkt het toch wel fijn...

In de toekomst even kijken wat ik nog ertussen kan maken/laten maken.

Maar voorlopig geen rammeltje! Want daar kan ik zoooo niet tegen :sadder:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.