Ga naar inhoud

Sta me bij


Ivo

Aanbevolen berichten

Ik ga 1 van mijn PC's volledig opnieuw installeren en inrichten als server, zodat mijn nieuwere PC mijn Internetontwikkelmachine kan worden...

Heftig :rolleyes:

Leuke kerstactiviteit, toch :(

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ben ook maar eerst mijn nieuwere PC opnieuw aan het installen :rolleyes:

Ik heb alleen geen zin om al mijn ouwe emails kwijt te raken ... heeft iemand een makkelijk truuk om deze te exporteren / inporteren in Outlook ? :(

Link naar reactie
Zit dat niet standaard in outlook? Bij bestand importeren/exporteren en dan naar bestand exporteren.

Denk ook even aan je favorieten :D

*sledge moet zijn pc ook maar eens een opfrisbeurt geven, maar vind dit te veel werk :D

ja, ik ben alles aan het exporteren naar een PST file ... en ik typ elk bericht eerst op het verkeerde keyboard :(

Deze Dell is al anderhalf jaar oud en nog nooit opgeschoond ... altijd teveel werk gevonden ... mijn vorige doos heeft meer dan 3 jaar gedraaid zonder problemen B)

Ik wil nu echter eens werk maken van mijn netwerk en dat betekent werken :rolleyes: :D

Link naar reactie
Ik heb mijn laptop als server staan. Die is zo heerlijk stil..

Verder nog 2 desktops voor ontwikkelingen 'Gaming :)'

en een PDA

Deze zitten gezamelijk op een Wireless-router-firewall-switch :P

Dylotic, logisch! Hoe zou 't ánders moeten??? :(:P:blink::) :D ;)

Link naar reactie

Hoe anders? Nou Rob, je zou een cluster kunnen maken van 2 data servers en die op zolder kunnen zetten, heb je ook nergens last van...deze netjes doortrekken met utp naar de meterkast en vanaf hier net als Dylotic op de Wireless-Router-Firewall-Switch zetten zodat alles via IEEE 802.11g te benaderen is maar wel via een 100MB Backbone loopt.

Maar dat is maar een ideetje :blink:

Link naar reactie

Juist jongens, ik heb nu dus een Dell Desktop als internetdoos draaien en via Firewall/Draadroutertje met het WAN (kabel) en LAN (Ultra stille HTPC stijl zelf gebouwde desktop PC) in verbinding. Deze laatste PC wordt mijn internet ontwikkel doos, lekker snel HTML-en :P

En het draait tot prima, alleen heb ik op mijn Dell kast nu de keuze uit 2 operating systemen (XP en XP) :blink: Ik heb nog wel volledig geformatteerd :)

Link naar reactie
Hoe anders? Nou Rob, je zou een cluster kunnen maken van 2 data servers en die op zolder kunnen zetten, heb je ook nergens last van...deze netjes doortrekken met utp naar de meterkast en vanaf hier net als Dylotic op de Wireless-Router-Firewall-Switch zetten zodat alles via IEEE 802.11g te benaderen is maar wel via een 100MB Backbone loopt.

Maar dat is maar een ideetje :blink:

Hmm, klinkt idd ook wel leuk...

Link naar reactie
Juist jongens, ik heb nu dus een Dell Desktop als internetdoos draaien en via Firewall/Draadroutertje met het WAN (kabel) en LAN (Ultra stille HTPC stijl zelf gebouwde desktop PC) in verbinding. Deze laatste PC wordt mijn internet ontwikkel doos, lekker snel HTML-en :P

En het draait tot prima, alleen heb ik op mijn Dell kast nu de keuze uit 2 operating systemen (XP en XP) :blink: Ik heb nog wel volledig geformatteerd :)

Hee Ivo,

ff hidden files aanzetten en boot.ini in je c: root opzoeken.

Die file is gemakkelijk te lezen en te editten.

Zo ziet bevoorbeeld op mijn single OS PC die file eruit:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Link naar reactie

Thanks N2F :P

Ik had zelf ook al dit gevonden;

Ga naar Start/Configuratiescherm/Systeem. Klik op tabblad Geavanceerd en klik onderaan bij de optie Opstart en herstelinstellingen op de knop Instellingen. Verwijder het vinkje weg bij Lijst met besturingssystemen. Nu heb je geen keuze meer bij het opstarten en start de pc automatisch door. Noteer wel even hoe je dit gedaan hebt, want in noodgevallen kan je via Herstel namelijk soms je defecte systeem herstellen.

Maar dat is gewoon een moeilijke manier om jouw tip uit te voeren, lijkt me :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.